Cele
Zajęcia obejmujące zagadnienia rynku mediów w Polsce i na świecie. Problematyka funkcjonowania środków przekazu. Zasady zarządzania w instytucjach medialnych w tym HR w mediach, organizacja i struktura redakcji. Tryby podejmowania decyzji w mediach. Zagadnienia prawne funkcjonowania mediów: prawo prasowe, prawo autorskie, reklama i nieuczciwa konkurencja. Nowoczesne technologie informacyjne. Gatunki dziennikarskie. Dostęp do informacji. Planowanie produktu medialnego. Finansowanie produkcji. Negocjacje i komunikacja. Public relations. Uwzględnia pozyskanie praktycznych umiejętności w zakresie organizacji produkcji w radiu, telewizji, filmie, multimediach. Zajęcia poprowadzą praktycy: dziennikarze, redaktorzy, specjaliści PR. Część zajęć odbędzie się w wybranych redakcjach: prasy, radia i TV oraz firmach interaktywnych (internetowych). Podczas studiów będzie możliwość odbycia praktyk w mass mediach. Współpraca z ludźmi mediów podczas praktyk nie tylko wprowadza w tajniki przedmiotu, ale także przyczynia się do zacieśniania kontaktów i przyjaźni, które niezbędne są w przyszłej działalności zawodowej.