Studia Podyplomowe - Public Relations - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Public Relations - Zaoczne - Kraków - Małopolskie

  • Cele
    Studia mają na celu przygotowanie słuchaczy do praktycznej pracy w PR. Słuchacze poznają mechanizmy i narzędzia budowania pozytywnego wizerunku, kontaktu z mediami, współpracy biznesowej w branży PR. Absolwent studiów ma posiąść wszystkie niezbędne kompetencje do podjęcia lub ulepszenia wykonywanej już pracy w agencji PR czy dziale PR dowolnej firmy, instytucji albo innej struktury korzystającej z technik PR.
  • Praktyki
    Atuty kierunku:
    * Studia w sposób praktyczny przygotowują do pracy w PR.
    * W ciągu roku akademickiego słuchacze budują podczas warsztatów strategie i realne programy PR.
    * Wykładowcami są praktycy znani i cenieni w świecie PR.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia przeznaczone są dla:
    * osób chcących wejść w zawodowe życie PR z solidnym pakietem realnej wiedzy i umiejętności z tej dziedziny
    * tych, którzy chcą zawodowo kształtować wizerunek ważnych zjawisk, osób, instytucji
    * pasjonatów, którzy pragną zgłębić szczegóły potęgi komunikacji masowej, jak ją okiełznać i wykorzystywać w praktyce
    praktyków PR chcących podnieść i uporządkować swe kwalifikacje
    * specjalistów zajmujących się różnymi dziedzinami marketingu i promocji lub pracą z mediami – chcących podnieść swoje kwalifikacje w zakresie PR
    * absolwentów lub studentów innych kierunków, którym zależy na rzetelnej wiedzy dot. PR
    * ludzi, którzy chcą zdecydowanie zwiększyć swoją „rynkową wartość”
  • Szczegółowe informacje
    Program studiów:
    Zakres tematyczny wykładów (soboty):
    • PR - co to jest i do czego służy w Polsce i na świecie? Etyka PR
    • PR a inne dziedziny komunikacji. Związki z marketingiem, psychologią i innymi dziedzinami
    • Strategia PR i efektywność komunikacji (+ warsztaty w niedziele)
    • Procesy twórcze (+ warsztaty w niedziele: Brainstorm i inne techniki kreatywne w praktyce)
    • Agencja PR od kuchni. Budowanie Planu PR. Budżetowanie. (+ warsztaty w niedziele)
    • Agencja PR. Współpraca z Klientem. Współpraca z agencjami innych dziedzin promocji (reklamowa, BTL, dom mediowy)
    •  Jak dobrze wybrać agencję? Jak napisać dobry brief? Jak należycie przeprowadzić przetarg? (+ warsztaty w niedziele)
    • Statystyka i badania w komunikacji marketingowej. Wiarygodność i użyteczność badań. Jak korzystać w PR?
    • Rynek mediów w Polsce - przegląd i specyfika
    • Jak pracuje dziennikarz – redakcja prasowa, radiowa, TV, internetowa – „touching points” dla PR-owca
    • Gatunki dziennikarskie w prasie i TV
    • Media relations – techniki i narzędzia
    • Gatunki materiałów PR (+ warsztaty w niedziele: Pisanie materiałów PR)
    • Impreza oficjalna, Konferencja prasowa, briefing – przygotowanie, przebieg, rodzaje
    • Autoprezentacja i wystąpienia publiczne. Profesjonalna prezentacja i jej użycie
    • Przekaz pozawerbalny (głos i body language)
    • Wystąpienia publiczne i praca z kamerą
    • Komunikacja kryzysowa
    • PR w korporacji, wielkiej strukturze i strukturach międzynarodowych
    • CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu
    • PR produktowy i Brand PR
    • PR instytucji publicznych
    • Internal relations - komunikacja wewnętrzna
    • PR miast, miejsc i regionów
    • Sponsoring, mecenat, fundraising - wielkie narzędzia PR
    • Badanie i analiza efektywności działań PR
    • Investor Relations
    • PR w internecie
    • Serwisy społecznościowe (tzw. social media) - przyszłość PR
    • Marketing polityczny, kampania wyborcza
    Opis warsztatów realizowanych równolegle do wykładów (niedziele):
    • Semestr I – PRZETARG. Studenci dzieleni są na grupy, które mają stworzyć swego rodzaju agencje PR. „Agencje” dostają na początku identyczny brief, by na koniec semestru przedstawić swe Propozycje Działań PR w trybie przetargu. Komisja egzaminacyjna – jak domniemana Komisja Przetargowa – wybierze najlepszą ofertę i szczegółowo uzasadni swój wybór tak pozytywny, jak i negatywny. Warsztaty w tym semestrze dobrane są tak, by ich treść była zgodna z procesem tworzenia programu PR i realizowanymi równolegle wykładami sobotnimi.
    • Semestr II – RealProgram. Studenci dzieleni są na nowe grupy, które znowu stają się „agencjami PR”. Tym razem jednak każda „agencja” otrzymuje realnego Klienta (Partnera), którego będzie musiała poznać (zwłaszcza potrzeby) i przygotować dla niego realny Program Działań PR. Klient/Partner będzie mógł skorzystać i rzeczywiście wdrożyć działania zaplanowane przez „agencję”. Dla słuchaczy w poszczególnych grupach warsztatowych oznaczać to będzie przejście przez cały proces tworzenia i przygotowania działań PR dla realnego Klienta – od narzędzi analitycznych, przez tworzenie strategii, taktyki, budżetowanie, aż po prezentację przed Klientem. Egzamin to prezentacja przez Komisją, w skład której wejdzie Klient.
    Czas trwania studiów, organizacja i forma zajęć:
    Studia trwają dwa semestry i obejmują 180 godzin zajęć.
    Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty (wykłady) oraz w niedziele (warsztaty praktyczne).

    Zasady doboru uczestników:
    O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszeń.
    Słuchacze muszą legitymować się dyplomem ukończenia studiów wyższych.

    Sposób sprawdzania efektów nauczania:
    Warunkiem uzyskania dyplomu ukończenia studiów podyplomowych jest udział w zajęciach, przygotowywanie się na zajęcia warsztatowe, wykonanie zadań pozazajęciowych w ramach programu warsztatów, zaliczenie warsztatów semestru I oraz przygotowanie i obrona pracy dyplomowej (Program PR dla wskazanej instytucji).

Inne informacje związane z public relations

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |