Studia Podyplomowe - Dziennikarstwo

Więcej informacji

Studia Podyplomowe - Dziennikarstwo

  • Cele Cel studium: Studia pozwalają zapoznać się z aktualną wiedzą na temat działalności mediów, funkcjonowania systemów medialnych, pracy dziennikarza, rzecznika prasowego i specjalisty w dziedzinie marketingu środków masowego przekazu. W ramach zajęć słuchacz uczy się definiować i interpretować podstawowe pojęciami z zakresu nauki o komunikowaniu, zdobywa wiedzę na temat historii prasy, społecznych funkcji mediów, opinii publicznej i mechanizmów jej kształtowania, aksjologii mediów, gatunków dziennikarskich, redakcji, adjustacji i korekty tekstów prasowych, warsztatu dziennikarza prasowego, radiowego i telewizyjnego. Studia łączą teorię (zagadnienia komunikowania masowego, system medialny Polski, historia mediów, public relations, język mediów, retoryka i erystyka, ekonomika mediów) z zagadnieniami praktycznymi, niezbędnymi w pracy w zawodzie dziennikarza, rzecznika prasowego czy specjalisty public relations (m.in. zasady redagowania tekstów informacyjnych i publicystycznych, prawo prasowe i autorskie, skład komputerowy, praca z kamerą, emisja głosu). Studia przygotowują do pracy w charakterze dziennikarza prasowego, radiowego lub telewizyjnego, rzecznika prasowego, specjalisty ds. public relations, analityka rynku mediów.
  • Profil słuchacza / wymogi Adresaci: • Kandydaci do pracy w zawodzie dziennikarza, rzecznika prasowego, specjalisty ds. public relations; • Czynni zawodowo dziennikarze i rzecznicy prasowi chcący zdobyć dodatkowe kwalifikacje i umiejętności, zweryfikować i uaktualnić wiedzę; • Wydawcy; • Pracownicy sektora poligraficznego; • Pracownicy branży reklamowej; • Nauczyciele klas o profilu dziennikarskim, opiekunowie gazet szkolnych; • Osoby zainteresowane teoretycznymi i praktycznymi aspektami funkcjonowania mediów masowych i kultury masowej.
  • Szczegółowe informacje
    Program:

    1. Teoria komunikowania masowego z elementami psychologii komunikowania
    2. Prawo prasowe i autorskie
    3. Systemy medialne
    4. Etyka mediów
    5. Język mediów z elementami retoryki dziennikarskiej
    6. Ekonomika mediów i zarządzanie projektem medialnym
    7. Gatunki informacyjne
    8. Gatunki publicystyczne
    9. Warsztat dziennikarza prasowego
    10. Warsztat dziennikarza telewizyjnego
    11. Warsztat dziennikarza radiowego
    12. Dziennikarstwo internetowe
    13. Agencje prasowe i praca z serwisem informacyjnym
    14. Public relations
    15. Reklama
    16. Skład komputerowy z elementami projektowania graficznego

Więcej informacji

Inne informacje związane z dziennikarstwo publiczne i korporacyjne

  • dziennikarstwo i public relations

  • Centrum: Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów w Bielsku-Białej
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Tłumacz konferencyjny - język angielski, niemiecki, rosyjski

  • Centrum: Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Media i Komunikacja Społeczna

  • Centrum: WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie
  • Więcej informacji
  • Studia II Stopnia - Komunikowanie Społeczne

  • Centrum: WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Tłumaczenia Ekonomiczno-Prawne w Biznesie - Język Angielski

  • Centrum: WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Dziennikarstwo Międzynarodowe

  • Centrum: WSH-Wyższa Szkoła Humanistyczna "Wschód-Zachód" w Łodzi
  • Więcej informacji
  • Kurs - Emisja i higiena głosu

  • Centrum: WSzK-Wyższa Szkoła Kupiecka w Łodzi
  • Więcej informacji