Strategie i Metody Negocjacyjne w Praktyce - Szkolenie

Więcej informacji

Strategie i Metody Negocjacyjne w Praktyce - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje Celem szkolenia jest nabranie cech wybitnych negocjatorów, którzy przede wszystkim mają niezawodną intuicję, lubią rywalizację, mają nienaganną reputację. Mają świadomość swoich mocnych stron, którymi mogą być: cierpliwość, upór, wstrzymanie się z odpowiedzią mogą być atutem negocjacyjnym, doświadczenie, a przez to lepsza ocena sytuacji, urok osobisty np. Warren Buffet, stawianie śmiałych celów czy też dbałość o szczegóły.

    KORZYŚCI:
    Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni:
    • praktycznie poznać podstawy negocjowania
    • efektywnie przećwiczyć wybrane techniki negocjacyjne na potrzeby własne
    • nauczyć się asertywności w procesie negocjacyjnym
    UCZESTNICY SZKOLENIA:
    Szkolenie skierowane jest do indywidualnych osób, pragnących wzmocnić swoja pozycję biznesową w trakcie negocjacji handlowych.

    PROGRAM:
    Negocjowanie jako praktyczna umiejętność, której można się nauczyć. Jej szerokie zastosowanie to często szukanie rozwiązania sprzecznych interesów niejednokrotnie poprzez prezentowanie asertywnej postawy. Szczególny wpływ na wynik negocjacji ma skuteczny i sprawy negocjator, który poprzez:  swoje doświadczenie i umiejętności, wykorzystanie czasu negocjacji,  wykorzystanie władzy / przewagi,  wykorzystanie informacji, własne zachowanie, stosowaną strategie i taktyki,  oraz przygotowanie doprowadza strony do rozwiązania satysfakcjonującego obie strony.

    W publicznym obiegu istnieje wiele mitów o  tzw. dobrym negocjatorze:
    • Dobry negocjator jest twardy.
    • Dobry negocjator zachowuje kamienną twarz, nigdy nie okazuje emocji.
    • Dobry negocjator jest najmądrzejszy. Zna wszystkie fakty, pamięta wszystkie dane.
    • Dobry negocjator nie jest miły.
    • Dobry negocjator to "chytry lis".
    Pamiętaj  o tym, że :
    • Twoje zachowanie to wszystko co mówisz i co robisz
    • Twoje zachowanie jest bezpośrednio obserwowane przez innych ludzi
    • Wnioski jakie wyciągają o Tobie inni oparte są na twoim zachowaniu
    • Możesz wybierać jak się zachować
    • Poprzez swoje zachowanie oddziaływujesz na zachowanie innych -  więc możesz wpływać na innych
    • Możesz wykorzystać swoje zachowanie -  pomóc lub przeszkodzić interakcji
    • Dobrym negocjatorem staje się tylko poprzez praktykowanie i analizowanie doświadczeń.
    "Jeśli będziesz robił to co dotychczas, to będziesz otrzymywał to, co dotychczas otrzymywałeś"

    W zakresie merytorycznym szkolenie obejmuje:

    Cechy działania sprawnych negocjatorów:
    • czas i metoda (sposób)
    • zakres rozwiązań
    • koncentrowanie się na wspólnocie interesów (planowanie)
    • horyzont czasowy (długookresowy)
    • formułowanie celów (przedział)
    • elastyczność planowania (kluczowe niezależne zagadnienia)
    • samorealizacja działalności (analiza odbytych negocjacji)
    Kryteria oceny negocjacji:
    • Sprawność : wynik, efektywność, wydajność ich prowadzenia
    • Rozsądek -  obustronna korzyść, uzasadnione korzyści; - uczciwość
    • Rozwiązania (zgodnie z obowiązującymi przepisami i obyczajowością; trwałość rezultatu
    • Kontekst – wpływ na ogólny stan stosunków między stronami
    Techniki negocjacji – manipulacja i skuteczna obrona
    Odzwierciedlenie, parafrazowanie, asertywność

    Argumentacja:
    • Racjonalna
    • Jednostronna
    • Dwustronna
Więcej informacji

Inne informacje związane z komunikacja w biznesie

  • Savoir - vivr'e w Biznesie - Szkolenie

  • Centrum: Prospero Business Training
  • Więcej informacji
  • Komunikacja i Techniki Wywierania Wpływu - Szkolenia

  • Centrum: Prospero Business Training
  • Więcej informacji
  • Nowoczesna Korespondencja Biznesowa - Szkolenie

  • Centrum: Prospero Business Training
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Komunikacja Międzykulturowa

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - English for International Communicators

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Komunikacja i Public Relations w Biznesie

  • Centrum: Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie
  • Więcej informacji
  • Szkolenie - Trening umięjętności kierowniczych

  • Centrum: WSZiNS-Wyższa Szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych im. ks. Emila Szramka w Tychach
  • Więcej informacji