Home > Kursy i Szkolenia > Komunikacja w Biznesie > Katowice > Nowoczesna Korespondencja Biznesowa - Szkolenie - Katowice - Śląskie

Nowoczesna Korespondencja Biznesowa - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Prospero Business Training

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Nowoczesna Korespondencja Biznesowa - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Katowice - Śląskie

  • Cele
    * Przybliżenie uczestnikom zasad tworzenia korespondencji biznesowej
    * Zapoznanie ze sposobami postępowania z korespondencją
    * Poznanie efektywnych narzędzi do tworzenia szablonów i wzorów
  • Szczegółowe informacje
    Uczestnicy nauczą się:
    • Najważniejszych form i rodzajów wewnętrznej i zewnętrznej korespondencji biznesowej
    • Formalnych zasad układu i redagowania pism
    • Szablonów korespondencji przydatnych w ich działalności i przećwiczą pisanie wybranych rodzajów korespondencji
    Program:
    1. Rodzaje dokumentacji biurowej
    2. Regulacje prawne dotyczące postępowania z dokumentacją
    3. Techniki tworzenia pism
    4. Ogólne zasady korespondencji
    5. Zasady redagowania pism
      • Elementy pisma
      • Język korespondencji
      • Cele komunikacji pisemnej
      • Etapy tworzenia pisma
      • Styl, kompozycja, rozplanowanie pisma
      • Wybór i modelowanie tonu pisma
    6. Redagowanie i składanie dokumentów
      • Zastosowanie stylów w dokumentacji - szybka zmiana wyglądu pism
      • Podstawowe zasady typograficzne
      • Nagłówek i stopka w dokumentach Worda
    7. Specyfika korespondencji elektronicznej
      • Netykieta
      • Bezpieczeństwo poczty
      • Redagowanie tekstu na ekranie (mail, strony www)
    8. Korespondencja wewnętrzna w firmie
      • Pełnomocnictwa, upoważnienia
      • Zaświadczenia, zawiadomienia
      • Protokoły
      • Sprawozdania, raporty, decyzje, umowy
      • Listy intencyjne, pisma przewodnie
      • Pisma okolicznościowe
      • Skróty i skrótowce stosowane w korespondencji
    Metody szkoleniowe:
    Zajęcia mają charakter warsztatowy. Około 30 % czasu zajmuje omówienie przez trenera danego zagadnienia. Pozostałe 70% czasu jest przeznaczone na przećwiczenie przez uczestników poznanych umiejętności.

    Każdy z omawianych punktów związany jest z ćwiczeniami, pozwalającymi na praktyczne opanowanie omawianych treści.

    W czasie zajęć wykorzystujemy m. in. następujące metody pracy:

    • Elementy seminarium
    • Ćwiczenia praktyczne w małych grupach
    • Interaktywne gry symulacyjne w małych grupach
    • Analiza konkretnych przypadków
    • Wspólna dyskusja (technika "burzy mózgów")
    • Techniki kreatywne
    Osoby prowadzące szkolenie, poprzez różne formy aktywności, dynamizują proces uczenia. Stosują również metaforę, anegdotę, przypowieści oraz konkretne przykłady z życia (z danej dziedziny), by pobudzać do rozwoju i uczynić szkolenie praktycznym.

Inne informacje związane z Komunikacja w Biznesie

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |   X