Negocjacje Kupieckie - Szkolenie dla Firm

Więcej informacji

Negocjacje Kupieckie - Szkolenie dla Firm

  • Szczegółowe informacje Warsztat ten skierowany jest do osób prowadzących negocjacje handlowe z dostawcami. Jego celem jest zwiększenie profesjonalnego potencjału handlowców w uzyskiwaniu korzystnych warunków z punktu widzenia założonych celów handlowych. Program szkolenia przeprowadza uczestników przez kolejne etapy negocjacji, zaczynając od przygotowania, zasad i etapów różnych strategii i gier kupieckich, poprzez różnorodne narzędzia i techniki negocjacyjne, kończąc na domykaniu kontraktów gwarantujących odpowiednią realizację lub możliwość egzekwowania ustaleń.

    Moduł I: POZYCJONOWANIE DOSTAWCÓW
    • Zmiany w łańcuchu dostaw - racjonalizacja bazy dostaw
    • Wyliczanie BATNY (wybór najlepszej oferty, wyliczanie alternatyw)
    • "Siła dostawcy" - miary subiektywne i obiektywne
    • kwestionariuszowa ocena okresowa dostawcy
    • poziom ryzyka i znaczenie dostawcy, a wartość
    • poziom ryzyka i znaczenie dostawcy, a zaufanie
    Moduł II: KUPIEC – BUDOWANIE I MANUPULOWANIE WIZERUNKIEM
    • Typologia kupca
    • Autoprezentacja – manipulowanie wrażeniem
    • Błędy i techniki autoprezentacyjne
    • Gra na Rumuna (postawa błagalna)
    • Taktyki zastraszania …
    • Celowe wywieranie złego wrażenia
    • Osiąganie celów za pomocą odpowiedniej mowy ciała

    Moduł III: NARZĘDZIA SKUTECZNEGO KUPCA
    • Określenie czynników wpływających na relację z rozmówcą – narzędzie: „NLP”
    • Określenie własnych skutecznych zachowań w trakcie negocjacji – narzędzie: „styl negocjacji”
    • Sprzyjanie zaangażowaniu rozmówcy – „aktywne słuchanie”
    • Jak kupować korzystnie – narzędzie: „sztuka przekonywania”
    • Unikanie i/lub szybkie wychodzenie z sytuacji konfliktowych – narzędzie: „analiza transakcyjna”
    • Stawianie czoła sytuacjom trudnym – narzędzie: „asertywność”
    • Pokonywanie zahamowań i blokad w celu proponowania rozwiązań – narzędzie: „kreatywność”
    • Długoterminowe zarządzanie negocjacjami – narzędzie: „zarządzanie czasem”

    Moduł IV: GRY NEGOCJACYJNE: KUPIEC - OFERENT
    • Przygotowanie do negocjacji
    • Etapy spotkania z oferentem
    • Budowanie argumentacji: argumenty kupca kontra zastrzeżenia sprzedawcy
    • 15 gier negocjacyjno – manipulacyjnych (proces rozpoznania i stosowania gier)
    • Techniki wywierania wpływu
    • Kreowania siebie na cennego klienta:
    • Sposobem prowadzenia rozmowy
    • Rozpoznawanie najważniejszych interesów i ograniczeń dostawcy
    • Postawa wodza – kamienna twarz, mówienie w trybie rozkazującym
    • Manipulowanie czasem i przestrzenią
    Moduł V: WALKA Z ZASTRZEŻENIAMI W KONTAKCIE Z HANDLOWCEM
    • Taktyki osłabienia oferenta
    • Stawianie w niedoczasie
    • „nie jestem zainteresowany współpracą na takich warunkach”
    • Straszenie konkurencji
    Moduł VI: ASERTYWNOŚĆ KUPCA – SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z PRESJĄ I ZAGRYWKAMI OFERENTA
    • Asertywna postawa – wygląd zewnętrzny
    • Asertywna odmowa kupiecka
    • Asertywna reakcja na krytykę
    • Wyznaczanie granic
    • Rola agresji i uległości w negocjacjach kupieckich
Więcej informacji

Inne informacje związane z handel