Psychologia Komunikacji Społecznej - Studia Podyplomowe - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Psychologia Komunikacji Społecznej - Studia Podyplomowe - Zaoczne - Lublin - Lubelskie

  • Szczegółowe informacje
    Czas trwania: dwa semestry

    Opis Studiów:
    Studia przeznaczone są dla osób zainteresowanych podnoszeniem kompetencji komunikacyjnych, posiadających dyplom ukończenia szkoły wyższej.
    Słuchaczami studiów mogą zostać absolwenci dowolnych studiów magisterskich oraz licencjackich, których praca wymaga znajomości i wykorzystywania profesjonalnych technik komunikacyjnych.
    Nauka trwa 2 semestry. Program kursu obejmuje 270 godzin zajęć dydaktycznych.
    Zajęcia prowadzone są w soboty i niedziele.

    Warunkiem ukończenia studiów jest:
    1. złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminów przewidzianych planem studiów.
    2. zdanie z wynikiem pozytywnym egzaminu końcowego.
    Zajęcia odbywają się w Instytucie Psychologii UMCS w Lublinie, Pl. Litewski 5.

    Charakterystyka przedmiotów:
    PRZEDMIOTY OGÓLNE
    Wstęp do nauki o komunikacji - modele komunikacji, kody i aspekty komunikacji, wieloznaczność komunikatów, warunki skutecznej komunikacji, rodzaje i funkcje komunikatów, cechy dobrego nadawcy i odbiorcy kulturowe uwarunkowania komunikacji.
    Komunikacja językowa - komunikowanie jedno- i dwukierunkowe, rola sprzężenia zwrotnego w komunikowaniu się, bariery w skutecznej komunikacji.
    Komunikacja niejęzykowa - rodzaje i funkcje komunikatów niejęzykowych, interpretacja komunikatów niejęzykowych, kulturowe uwarunkowania komunikacji niejęzykowej.
    Logika - podstawowe zasady logicznego myślenia, dedukcji i argumentacji.
    Retoryka - podstawy retoryki, tradycyjne teorie budowania argumentacji, praktyczne zastosowania teorii retorycznych.
    Kultura żywego słowa - emisja głosu, podstawy i elementy fonetyki, ćwiczenia oddychania i dykcji.
    Trening asertywności - usprawnianie umiejętności wyrażania siebie bez uległości, agresji i manipulacji, egzekwowanie swoich praw przy zachowaniu szacunku dla innych.
    Psychologia społeczna – mechanizmy wpływu społecznego, poznawcze i emocjonalne uwarunkowanie zachowania, psychologia zachowań w grupie.
    Nowoczesne techniki komunikacyjne - internet, wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych w komunikacji.
    Public relations - budowanie wizerunku firmy, promocja reputacji, tworzenie kultury organizacyjnej, angażowanie i partycypacja pracowników a efektywność i rozwój organizacji.
    Negocjacje – strategie i techniki negocjacyjne, mediacje, budowanie klimatu sprzyjającego dochodzeniu do kompromisu.
    Techniki perswazji- sposoby wywieranie wpływu, charakter komunikatów perswazyjnych, manipulacja.
    Seminarium dyplomowe - opanowanie umiejętności prowadzenia badań terenowych w oparciu o obserwację, wywiad i odpowiednio przygotowane ankiety.
    Autoprezentacja i wystąpienia publiczne - wystąpienia publiczne, zasady profesjonalnych wystąpień publicznych, tworzenie własnego wizerunku.
    Trening twórczego myślenia – aktywizowanie uczniów do twórczych form rozwiązywania problemów, rozwijanie potencjału twórczego ucznia.
    Budowanie komunikacji w zespole - warunki komunikacji grupowej, zasady funkcjonowania zespołu, formalne i nieformalne sieci komunikacyjne.
    Komunikacja wizualna – reklama jako komunikat wizualno-językowy, artystyczne i techniczne aspekty komunikatów wzrokowych.
    Techniki argumentacyjne i debaty- strategie budowania technik argumentacyjnych, zasady przygotowania i prowadzenia debat.
    Elementy prawa – interpretacja rozporządzeń i przepisów prawnych istotnych dla aktywności zawodowej słuchaczy.
    Internet w komunikacji - wykorzystanie sieciowych technologii do przekazywania i wymiany informacji.

    PRZEDMIOTY SPECJALISTYCZNE:
    Budowanie nowoczesnych systemów oceniania – zasady tworzenia opinii opisowych i jakościowej oceny ucznia.
    Komunikacja w polityce - komunikacyjne mechanizmy wpływu politycznego, wpływ a manipulacja, organizacja kampanii wyborczych.

Inne informacje związane z komunikacja społeczna

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |