Cel szkolenia
Zapoznanie uczestników z koncepcją marketingu-mix (kompleksowe podejście do marketingu w firmie), a także uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania i realizacji kampanii reklamowych (w tym współpracy z agencją reklamową i przygotowania profesjonalnego briefu).
Uczestnicy
Dla pracowników małych i średnich przedsiębiorstw - przede wszystkim specjalistów z obszaru marketingu, a także wszystkich, którzy są zainteresowani planowaniem kampanii reklamowych.
Program
1. Marketing-mix w firmie - kompleksowe podejście
- Orientacja marketingowa oraz strategia i cele marketingu w firmie
- Miejsce reklamy pośród innych elementów marketingu-mix
2. Kampania reklamowa - cele i przebieg działań
- Reklama - podstawowe informacje na temat projektowania i rodzajów reklamy
- Treść przekazu reklamowego - komunikat reklamowy jako kluczowy element kampanii
- Zebranie informacji o rynku i klientach (przykłady segmentacji rynku)
- Media - przykładowe kanały dla komunikatu reklamowego (ATL / BTL, marketing 360)
- Efektywność reklamy - przykłady wskaźników
3. Skuteczna współpraca z agencja reklamową i przygotowanie profesjonalnego briefu
4. Podsumowanie - przykłady bieżących kampanii reklamowych
Metody
Pokaz slajdów, mini wykład, dyskusje moderowane, ćwiczenia (indywidualne, w parach i w małych grupach), analiza studium przypadków, symulacje, filmy.