Techniki Sprzedaży Relacyjnej - Szkolenie

Więcej informacji

Techniki Sprzedaży Relacyjnej - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje
    CEL: Celem szkolenia jest zmiana postawy uczestników na proaktywną, sprzyjającą pozyskiwaniu nowych, oraz zwiększaniu sprzedaży do już istniejących Klientów, przy jednoczesnym budowaniu z Nimi trwałych relacji biznesowych.

    Cele pośrednie:
    • Rozwijające refleksje osobiste
    • Budowanie pozytywnego wizerunku firmy
    • Zrozumienie istoty budowania długotrwałych relacji i lojalności
    • Klienta
    • Przekonanie Klienta i pozyskanie jego zaufania do firmy
    • Łatwiejsze nawiązywanie kontaktów z Klientem i skuteczne
    • przekonywanie
    • Prowadzenie procesu sprzedaży krok po kroku

    PROGRAM KURSU
    Dzień dobry - Wprowadzenie i prezentacja celów szkolenia
    • Krótka prezentacja programu
    • Oczekiwania uczestników
    • Ćwiczenie integracyjne

    O co tyle szumu - istota obsługi Klienta
    • Rola obsługi sprzedażowej Klienta w walce o pozycję firmy
    • na rynku
    • Czynniki wpływające na decyzję o zakupie
    • Korzyści z profesjonalnego podejścia do sprzedaży

    Hop, hop… jest tam kto? - gdzie szukać nowego Klienta
    • Lista kreatywnych pomysłów
    • Internet jako niewyczerpana lista potencjalnych Klientów
    • Zdobywanie zainteresowań i kontakt przez referencje
    Jak kontaktować się z Klientem?
    • E-mail, jako alternatywa dla listu
    • Zasady sprzedaży przez telefon
    • Wzmocnienie kontaktu bezpośredniego

    Miło się tu kupuje – budowanie pozytywnych relacji
    z Klientami

    • Słucham Pana/ Panią? – aktywne słuchanie drugim filarem
    • sprzedaży
    • Mówię do Ciebie Twoim językiem – typologia Klientów
    • Ton głosu i intonacja, jako metody wywierania wpływu
    • Nasze nastawienie - klucz do sukcesu
    • Siła komplementu – jest mi przyjemnie, bo to usłyszałem
    • Pozytywny język - pozytywna obsługa sprzedażowa

    Na co to komu? - co motywuje Klienta do zakupu
    • Analiza motywacji klientów
    • Proszę powiedzieć…? – pytania pierwszym filarem sprzedaży
    • Zasady uzyskiwania informacji

    To jest dokładnie to, czego oczekuję – dopasowanie oferty dla Klienta
    • Język korzyści model: Cecha – Zaleta – Korzyść - Dowód
    • Przetworzenie informacji uzyskanych od Klienta
    • Profesjonalna prezentacja oferty

    Kiedy Klient ma „ale” – zbijanie obiekcji
    • Podłoże obiekcji Klientów
    • Obiekcja Klienta, jako nasze wsparcie przy sprzedaży
    • Lista rzeczywistych obiekcji i metody postępowania z nimi

    Trudny Klient czy trudna sytuacja?
    • Jak rozmawiać ze zdenerwowanym czy agresywnym Klientem?
    • Gry i manipulacje Klientów
    • Asertywne budowanie relacji w sprzedaży z „trudnym”
    • Klientem
    • Metody pozwalające dystansować się od negatywnych emocji
    • Zasady zapobiegania i radzenia sobie ze stresem
    • Odwołanie się do swoich mocnych stron

    Kropka nad „i” – zamykanie sprzedaży
    • Odczytywanie niewerbalnych i werbalnych sygnałów zakupu
    • Lista metod zamknięcia sprzedaży
    • Propozycja dodatkowej oferty

    Co potem? Proces zmiany osobistej
    • Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
    • Wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności
    • w praktyce
    • Plan zmiany osobistej

    Metodyka zajęć
    Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi intelekt i emocje, takimi jak: ćwiczenia indywidualne, zespołowe i grupowe, modelowanie, symulacja sytuacji zadaniowej, mini-wykład, prezentacje. Ok. 80% czasu zajmują ćwiczenia, analizy przypadków, oraz prowadzone i nagrywane na kamerę video symulacje związane z obsługą Klienta. Część ćwiczeń odbywa się z użyciem kamery, co sprzyja kształtowaniu umiejętności praktycznych. Kończąc zajęcia uczestnicy posiadają nową wiedzę i umiejętności, dzięki czemu w większym zakresie korzystają z posiadanych predyspozycji sprzedażowych.
Więcej informacji

Inne informacje związane z handel