Sztuka Prezentacji i Wystąpień Publicznych - Szkolenie

Więcej informacji

Sztuka Prezentacji i Wystąpień Publicznych - Szkolenie

  • Cele * Nabędą wiedzę i umiejętności z zakresu budowania kontaktu i oddziaływania na klientów w czasie prowadzonych prezentacji
    * Poznają narzędzia i techniki, które pomogą im rozwinąć warsztat w prowadzeniu prezentacji oraz wystąpień publicznych
    * Rozpoznają swoje słabsze strony i będą mogli nad nimi pracować
    * Uświadomią sobie swój udział w tworzeniu wizerunku firmy
  • Szczegółowe informacje Program:
    1. Postawa profesjonalnego prezentera
      • Świadomość własnych potencjałów i mocnych stron
      • Co warto myśleć o własnej pracy i odbiorcach, aby zwiększać własną skuteczność ?
    2. Pierwsze wrażenie, umiejętność autoprezentacji
      • Jak nawiązywać i utrzymywać dobry kontakt z odbiorcą - budowanie zaufania
      • Spójność - czyli zgodność tego, co mówimy, z tym - jak mówimy
      • Efekt "pierwszego wrażenia"
      • Świadomy i nieświadomy przekaz w komunikacji
      • Komunikacja niewerbalna, gestykulacja - mowa ciała
      • Modulacja głosu, "Jeżeli publiczność czegoś nie słyszy, oznacza to, że tego nie ma"
      • Aranżacja przestrzeni (przestrzeń fizyczna jest ilustracją przestrzeni umysłowej)
    3. Prezentacja właściwa
      • Strategia prezentacji, tworzenie scenariusza wystąpienia
      • Wykorzystywanie pomocy prezentacyjnych - jak przygotować prezentację wizualną, żeby była zrozumiała i interesująca
      • Umiejętność zbierania informacji od uczestników w trakcie prowadzenia prezentacji
      • Rozpoznawanie preferencji zmysłowych odbiorców i wykorzystywanie w prezentacji wszystkich systemów reprezentacji (wizualny, słuchowy, kinestetyczny)
        • Jak zadawać pytania (oraz jak słuchać odpowiedzi) ?
        • Jak kierować dyskusją ?
        • W jaki sposób angażować odbiorcę ?
      • Struktury lingwistyczne i ukryte pułapki językowe; jasny i precyzyjny przekaz językowy
    4. Budowanie klimatu oraz atmosfery prezentacji
      • Elementy budowania nastroju spotkania
      • Wykorzystanie energii osób biorących udział w prezentacji
      • Kotwiczenie poszczególnych osób oraz grupy
      • Wywoływanie w odbiorcy potrzebnych stanów emocjonalnych
    5. Strategie i sposoby zachowania się w sytuacjach nagłych i niezaplanowanych. Umiejętność radzenia sobie z emocjami podczas prezentacji
      • Rozwiązywanie trudnych sytuacji podczas spotkania - prowokacyjne pytania, osoby przeszkadzające itp
      • Docieranie do potrzebnych zasobów np. umiejętność dystansowania się
      • Radzenie sobie z tremą
      • Wykorzystanie metafory i humoru
    Metody szkoleniowe:
    Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi, w dużej mierze wywodzącymi się z Neurolingwistycznego Programowania (NLP).
    Każdy dzień zajęć składa się z następujących elementów:
    • wykład wprowadzający w aktualnie przerabianą tematykę
    • ćwiczenia w małych grupach, pozwalające na praktyczne uczenie się nowej wiedzy
    • symulacje i gry związane prowadzeniem zajęć (np. drama oparta o scenariusze konkretnych sytuacji grupowych), podczas których uczestnicy mogą wypróbować nowo nabyte umiejętności. W tej części wykorzystywane są także konkretne sytuacje problemowe zgłaszane przez uczestników kursu
    • pytania, ocena i dyskusja na temat nowo nabytych umiejętności i możliwości ich praktycznego wykorzystywania.
Więcej informacji

Inne informacje związane z komunikacja w biznesie

  • Skuteczna Komunikacja Uczestników Organizacji - Szkolenie

  • Centrum: Active Progress
  • Więcej informacji
  • Strategie i Metody Negocjacyjne w Praktyce - Szkolenie

  • Centrum: Active Progress
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Komunikacja Międzykulturowa

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - English for International Communicators

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Komunikacja i Public Relations w Biznesie

  • Centrum: Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie
  • Więcej informacji
  • Szkolenie - Trening umięjętności kierowniczych

  • Centrum: WSZiNS-Wyższa Szkoła Zarządzania i Nauk Społecznych im. ks. Emila Szramka w Tychach
  • Więcej informacji
  • Zarządzanie społecznością lokalną

  • Centrum: Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
  • Więcej informacji