Gwarancje Bankowe i Ubezpieczeniowe - Aspekty Prawne - Szkolenie

Więcej informacji

Gwarancje Bankowe i Ubezpieczeniowe - Aspekty Prawne - Szkolenie

  • Cele zapoznanie uczestników z problemami prawnymi związanymi z gwarancjami bankowymi i ubezpieczeniowymi.
  • Profil słuchacza / wymogi Uczestnicy szkolenia: pracownicy zajmujący się przyjmowaniem i obsługą gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych, zawierający umowy związane z gwarancjami i sporządzający dokumenty związane z przyjmowanymi gwarancjami.
  • Szczegółowe informacje Program szkolenia:
    1. Podstawy prawne gwarancji w kodeksie cywilnym:
    • strony gwarancji i ich prawa i obowiązki,
    • cechy zobowiązania wynikającego z gwarancji,
    • realizacja gwarancji
    2. Międzynarodowe zasady udzielania gwarancji: rodzaje gwarancji, procedury związane z udzielaniem gwarancji, odpowiedzialność gwaranta, uprawnienia beneficjenta.

    3. Gwarancja bankowa:
    • podstawy prawne udzielania przez banki gwarancji wynikające z przepisów prawa bankowego,
    • rodzaje gwarancji bankowych,
    • sposób postępowania przy udzielaniu gwarancji,
    • uczestnicy gwarancji bankowej i ich prawa i obowiązki.
    4. Rola, zadania i obowiązki zlecającego udzielenie gwarancji.

    5. Gwarancja bankowa jako zobowiązanie banku:
    • oświadczenie banku jako podstawa zobowiązania,
    • forma zobowiązania,
    • odpowiedzialność banku z tytułu gwarancji,
    • realizacja gwarancji bankowej.
    6. Zabezpieczenie roszczeń regresowych banku z tytułu gwarancji:
    • zabezpieczenia osobowe: poręczenie cywilne, weksel in blanco, poręczenie wekslowe, regwarancja, cesja praw,
    • zabezpieczenia rzeczowe: zastaw, hipoteka, przewłaszczenie na zabezpieczenie, kaucja.
    7. Uprawnienia beneficjenta z tytułu gwarancji.

    8. Gwarancje ubezpieczeniowe:
    • podstawy prawna udzielania gwarancji prze ubezpieczycieli.
    Metodologia: wykład połączony z dyskusją i rozwiązywaniem przykładów praktycznych.
Więcej informacji

Inne informacje związane z administracja personelem

  • Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - Szkolenie

  • Centrum: Hensen Polska Sp. z o.o.
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Nowoczesne Metody Zarządzania Zespołem Sprzedaży

  • Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

  • Centrum: WSEH-Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia Licencjackie - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Kierunek Zarządzanie

  • Centrum: Wyższa Szkoła Zarządania Ochroną Pracy w Katowicach (WSZOP)
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Coaching

  • Centrum: WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie
  • Więcej informacji
  • Studia Podyplomowe - Zarządzanie Kadrami i Doradztwo Zawodowe

  • Centrum: WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Gospodarowanie Zasobami Pracy

  • Centrum: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
  • Więcej informacji