Home > Kursy i Szkolenia > Rachunkowość - ogólne > Dzienne > Warszawa > Akcja Bilans: Sporządzenie sprawozdania finansowego za 2009 rok - Warszawa - Mazowieckie

Akcja Bilans: Sporządzenie sprawozdania finansowego za 2009 rok - Dzienne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Akademia Biznesu MDDP

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Akcja Bilans: Sporządzenie sprawozdania finansowego za 2009 rok - Dzienne - Warszawa - Mazowieckie

  • Szczegółowe informacje
    Dzień I – Aspekty rachunkowe

    1. Wprowadzenie.
    2. Zmiany w ustawie o rachunkowości:
    a) istotne transakcje z jednostkami powiązanymi,
    b) istotne umowy pozabilansowe,
    c) wynagrodzenie biegłego rewidenta,
    d) konsolidacja i łączenie się spółek,
    e) zasady wycena aktywów i pasywów na dzień bilansowy,
    f) przeliczanie kosztów i przychodów wyrażonych w walucie obcej,
    g) nieruchomości inwestycyjne,
    h) zmiany w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych,
    i) sporządzanie i publikacja sprawozdań finansowych.
    3. Inwentaryzacja:
    a) obowiązki kierownictwa,
    b) metody, terminy i częstotliwość przeprowadzania.
    4. Problematyka sporządzania sprawozdania finansowego – wybrane aspekty:
    a) bilans,
    b) rachunek zysków i strat,
    c) rachunek przepływów pieniężnych,
    d) zestawienie zmian w kapitale własnym,
    e) informacja dodatkowa.
    5. Analiza wybranych Krajowych Standardów Rachunkowości:
    a) KSR nr 2 „Podatek dochodowy”,
    b) KSR nr 5 „Leasing, najem i dzierżawa”,
    c) KSR nr 6 „Rezerwy, bierne rmk, zobowiązania warunkowe”.
    6. Szczegółowe zasady rozliczania różnic kursowych po zmianach w ustawie o rachunkowości:
    a) wycena na dzień bilansowy,
    b) wycena na dzień przeprowadzania operacji gospodarczych.
    7. Badanie, zatwierdzenie i ogłaszanie sprawozdań finansowych.
    8. Dyskusja i zakończenie.

    Dzień II – Aspekty podatkowe

    Podatek od towarów i usług
    1. Miesięczny lub kwartalny charakter VAT a obowiązki związane z końcem roku.
    2. Czynności opodatkowane i moment ich uwzględnienia w rozliczeniach z fiskusem – czy koniec roku w CIT może powodować powstanie obowiązku podatkowego w VAT.
    3. „Opodatkowanie zaliczek” – czy uzgodnienie sald skutkuje powstanie obowiązku podatkowego w VAT?
    4. Usługi doradcze – termin i zasady opodatkowania.
    5. Czynności nie odpłatne a VAT – najnowsze regulacje i interpretacje.
    6. Fakturowanie – nie tylko na potrzeby VAT.
    7. Rozliczanie podatku naliczonego:
    a) ogólne zasady rozliczania podatku naliczonego,
    b) koszty a prawo do odliczania.
    8. Częściowe odliczanie podatku naliczonego w trakcie roku.
    9. Czynności z prawem odliczenia podatku i bez takiego prawa.
    10. Odliczanie częściowe VAT naliczonego.
    11. Korekta roczna VAT.
    12. VAT naliczony i należny w kosztach podatkowych.
    13. Inne ważne obowiązki „roczne” w VAT.

    Podatek dochodowy od osób prawnych
    1. CIT jako podatek roczna.
    2. Rok podatkowy w podatku dochodowym od osób prawnych.
    3. Zasady rozliczania strat z lat ubiegłych.
    4. Przychód w CIT:
    a) co jest przychodem podatkowym,
    b) przychód w walucie obcej – zasady przeliczania na złote polskie,
    c) brak możliwości zastosowania przy eksporcie i WDT stawki VAT 0% a wysokość przychodu,
    d) kwota należna jako przychód podatkowy,
    e) usługi ciągłe i powtarzalne a moment uzyskania przychodu,
    f) usługi doradcze – przychód i moment jego uzyskania,
    g) moment uzyskania przychodu w innych przypadkach niż świadczenie usług, dostawa towaru czy zbycie prawa.
    5. Koszt uzyskania przychodu:
    a) wydatek a koszt,
    b) koszty stanowiące i koszty niestanowiące – związek wydatku z przychodem,
    c) zasady rozliczania kosztów w czasie:
     koszty pośrednie,
     koszty bezpośrednie,
     moment poniesienia kosztu,
     wynagrodzenia pracownicze i inne świadczenia na rzecz pracowników w kosztach (ze szczególnym uwzględnieniem nagród rocznych),
     koszty zaniechanych inwestycji a koszt podatkowy,
     zasady zaliczania do kosztów wydatków na nabycie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych o niskiej wartości.
    d) koszty wyrażone w walucie obcej,
    e) odpisy aktualizujące,
    f) reklama i reprezentacja,
    g) VAT a koszty podatkowe.
    6. Przychody i dochody zwolnione od CIT – wybrane zagadnienia.
    7. Zaliczki na podatek dochodowy i konsekwencje błędnego ich naliczenia.
    8. Uproszczona metoda opłacania zaliczek – dla czego warto ją wybrać.
    9. Odliczenia od dochodu.
    10. Obliczanie podatku – dochody osiągane za granicą Polski.
    11. Zakupy od podmiotów zagranicznych i obowiązki płatnika (podatek u źródła).
    12. Opodatkowanie dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

    Podatek dochodowy od osób fizycznych dla osób prawnych
    1. Przychody pracowników – nie tylko świadczenia pieniężne m.in.:
    a) udział w szkoleniach,
    b) świadczenia medyczne,
    c) samochody służbowe na potrzeby prywatne.
    2. Pracodawca jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych.
    3. Świadczenia niepieniężne a obowiązki płatnicze i informacyjne.
    4. Przychód pracownika i zleceniobiorcy:
    a) moment uzyskania,
    b) źródło,
    c) koszty.
    5. Inne „roczne” obowiązki płatnika.

Inne informacje związane z Rachunkowość - ogólne

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |