Rachunkowość zarządcza to jeden z elementów składających się na ogólnie pojmowaną rachunkowość. Cały jej system gromadzi, przetwarza i prezentuje dane ekonomiczne. Są one przeznaczone dla odbiorców wewnętrznych i zewnętrznych.
Dla odbiorców wewnętrznych, menedżerów tworzone są raporty, które wspomagać mają planowanie, kontrolę i podejmowanie decyzji. Działaniami takimi zajmuje się rachunkowość zarządcza.
Dostarcza ona informacji, które pomagają menedżerom w procesach planowania ekonomicznego i kontroli realizacji planów. Wiedza i umiejętności z tego zakresu pomagają także w rozwiązywaniu problemów przedsiębiorstwa.
W przeciwieństwie do rachunkowości finansowej, rachunkowość zarządcza koncentruje się głównie na informacjach wybiegających w przyszłość, które mają pomóc w planowaniu.
Zawartość kursu:
- Ewidencja i rozliczanie kosztów - część 1.
- Ewidencja i rozliczanie kosztów - część 2.
- Modele rachunku kosztów.
- Kalkulacja kosztów.
- Budżetowanie kosztów.
- Decyzje krótko- i długookresowe.
Czas trwania: 8 tygodni