Trening Asertywności - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Avenhansen Sp. z o.o.

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Trening Asertywności - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Kraków - Małopolskie

  • Cele
    Celem treningu asertywności jest rozpoznanie swoich praw, zakreślenie własnego terytorium psychologicznego, poznanie sposobów jego ochrony oraz nabycie umiejętności pełnego wyrażania siebie w kontakcie z innymi oraz samym sobą. Uczestnicy treningu nauczą się kształtować i pielęgnować zachowania asertywne, rozpoznawać niekorzystne działania ludzi i ich podświadome nadużycia, budować pewność siebie i rozwijać wewnętrzną odwagę w relacjach osobistych i społecznych.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Wszystkich osób, które:

    * mają trudności z odmawianiem,

    * nie potrafią mówić otwarcie o swoich potrzebach i oczekiwaniach,

    * mają trudności z obroną swoich praw w sytuacjach społecznych i osobistych,

    * nie radzą sobie z krytyką otoczenia,

    * odczuwają przymus spełniania oczekiwań innych ludzi,

    * często noszą w sobie poczucie winy,

    * mają kłopoty ze zbyt dużym poczuciem odpowiedzialności,

    * nie radzą sobie w sytuacjach konfliktowych,

    * nie umieją ustalić granicy miedzy zgodą a uległością,

    * czują się wykorzystywani przez innych,

    * chcą zrozumieć siebie i motywy swoich zachowań,

    * borykają się z niską samooceną i brakiem pewności siebie.
  • Tutuł uzyskany
    Każdy uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia szkolenia AVENHANSEN
  • Szczegółowe informacje
    Program szkolenia
    1. Istota asertywności
      • Znaczenie i rola asertywności w życiu człowieka
      • Trójkąt asertywności – zachowania uległe i agresywne a postawa asertywna
      • Rozpoznawanie swoich praw
      • Zakreślanie granic własnego terytorium psychologicznego
      • Diagnoza postawy asertywnej – mapa asertywności
    2. Stanowienie własnych praw
      • Asertywna odmowa –trudności związane z mówieniem „nie” oraz konstruktywne sposoby odmawiania
      • Obrona swoich praw w sytuacjach społeczno-zawodowych
      • Obrona swoich praw w sferze osobistej
      • Inicjatywa w kontaktach towarzyskich
      • Asertywny kontakt z autorytetem
    3. Przyjmowanie i wyrażanie ocen
      • Asertywne przyjmowanie ocen – krytyka i pochwały
      • Reagowanie na krytykę i atak – rodzaje krytyki i sposoby radzenia sobie z jej poszczególnymi formami
      • Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
      • Formułowanie krytyki opartej na rezultatach
      • Umiejętne wyrażanie pochwał i aprobaty
    4. Wyrażanie opinii i przekonań
      • Rodzaje postawy interpersonalnej w wymianie poglądów
      • Analiza błędnych i nieskutecznych sposobów wyrażania opinii
      • Asertywne podejście do odmiennych poglądów
      • Reguły konstruktywnej wymiany przekonań
      • Dekonspirowanie aluzyjnych argumentacji
    5. Wyrażanie uczuć
      • Analiza trudności związanych z ujawnianiem pozytywnych emocji
      • Umiejętne wyrażanie uczuć pozytywnych
      • Analiza wartościowej funkcji gniewu i złości
      • Wyrażanie gniewu – scenariusz stopniowania reakcji
      • Asertywne przezwyciężanie poczucia winy i krzywdy
    6. Asertywny monolog wewnętrzny
      • Poczucie wartości jako źródło postawy asertywnej
      • Analiza wewnętrznych nawyków i przekonań stanowiących przeszkodę w samorozwoju
      • Nauka konstruktywnego dialogu z samym sobą
      • Rozwój postawy asertywnej – metody realizacji celu
      • Opracowanie indywidualnego programu działania

Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |