Home > Kursy i Szkolenia > Rozwój Kardy Kierowniczej > Warszawa > Techniki Wywierania Wpływu i Obrony Przed Presją i Manipulacją - Szkolenie - Warszawa - Mazowieckie

Techniki Wywierania Wpływu i Obrony Przed Presją i Manipulacją - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Polexpert

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Techniki Wywierania Wpływu i Obrony Przed Presją i Manipulacją - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    * lepsze poznanie własnych zasobów oraz nabycie umiejętności określenia własnej pozycji i preferencji stylu działania względem innych.
    * umiejętność dopasowania zachowania do różnych sytuacji i osób.
    * poznanie zasad efektywnej komunikacji w relacjach zawodowych i prywatnych.
    * podniesienie umiejętności perswazji oraz obrony przed presją i manipulacją ze strony innych, kształtowanie pozytywnej postawy w celu wzmacniania wizerunku własnego i firmy.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Menedżerów średniego i wyższego szczebla zarządzania.
  • Szczegółowe informacje
    Oczekiwane rezultaty:
    • usprawnienie komunikacji interpersonalnej,
    • lepsza współpraca przy wykorzystaniu specyficznych cech indywidualnych,
    • poznanie czynników wzmacniających komunikację i efektywność pracy zarówno w zespole jak i poza nim,
    • wzrost zaangażowania i motywacji do wykonywanej pracy,
    • poznanie własnych zasobów i stref rozwoju oraz nauka ich lepszego rozpoznawania i wykorzystywania,
    • trening umiejętności i postawy asertywnej.
    Metoda szkolenia:
    Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, aktywizującą uczestników do pracy indywidualnej i grupowej, zespołowego rozwiązywania problemów, oraz dyskusji grupowych

    Użyte metody mają za zadanie pobudzić wyobraźnię uczestników, zainspirować do refleksji nad własnym działaniem i podejściem do problemów w trakcie warsztatu wykorzystuje się testy pozwalające na rozpoznanie własnych predyspozycji oraz gry decyzyjne i symulacje do wzmocnienia niektórych ćwiczeń.

    Program:
    1. Pozytywne nastawienie i otwartość i jego wpływ na proces komunikowania się, poziom współpracy
    w zespole.

    2. Moja osobowość - wsparcie czy zagrożenie w relacjach z innymi?

    3. Typologia osobowości - kim jesteśmy i dlaczego tak trudno nam się dogadać ze względu na sposób zachowania, podejmowania decyzji i działania.

    • jak rozpoznać różne typy osobowe,
    • jak dopasować się do każdego z nich w celu usprawnienia komunikacji,
    • jakim językiem z nimi rozmawiać i jakich używać argumentów,
    • co ich drażni i jak reagować w trudnych sytuacjach,
    • autoanaliza uczestników i osób współpracujących.

    4. Werbalne techniki aktywnego słuchania wpływające na skuteczność komunikowania się - jak wykorzystać moje mocne strony jako nadawcy i odbiorcy informacji.
    • świadome zastosowanie różnego rodzaju zwrotów (np. dowartościowania) do tworzenia pozytywnej relacji.
    • kanały przekazywania informacji - preferowane systemy modalności sensorycznej - ćwiczenie umiejętności dopasowywania przekazu do preferencji różnych rozmówców,
    • tworzenie komunikatów dla lewej i prawej półkuli mózgowej i umiejętność rozpoznawania niespójności,
    • czy potrafię skutecznie słuchać innych ludzi? Nadinterpretacje, przekłamania i mechanizm powstawania plotki,
    • bariery w komunikacji, przyczyny powstawania i metody przeciwdziałania,
    • werbalne narzędzia do wzmacniania przekazu i wywierania wpływu na słuchaczy.
    • figury retoryczne, czyli dlaczego niektóre ,,kazania'' są tak skuteczne?
    • meta programy każdego z Nas, czyli jak rozpoznać sposób sortowania informacji u słuchacza i dopasować odpowiednio do tego komunikat 
    • presupozycje, jako wyrafinowana forma do przeniesienia uwagi z podejmowania decyzji na działanie.
    5. Komunikacja pozawerbalna i jej znaczenie dla skuteczności przekazu bezpośredniego.
    • interpretacja zachowań, (ważne elementy mowy ciała wpływające na naszą wiarygodność i wizerunek), 
    • gesty, postawy, mimika i inne zachowania będące utrudnieniem w porozumiewaniu się z innymi,
    • efekt pierwszego wrażenia ,,robi się tylko raz'' - jak wykorzystać go do budowania dobrej atmosfery rozmowy (także telefonicznej), 
    • emocje i ich wpływ na proces komunikacji - nastawienie na cel a obrona własnego stanowiska,
    • zastosowanie technik asertywnych i formuły komunikatu ,,Ja'' w sytuacjach trudnych.

Inne informacje związane z Rozwój Kardy Kierowniczej

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |   X