Home > Podyplomowe > Socjologia > Zaoczne > Szczecin > Studia Podyplomowe-Badania Społeczna w Praktyce - Szczecin - Zachodniopomorskie

Studia Podyplomowe-Badania Społeczna w Praktyce - Zaoczne

  • Centrum:
  • Typ:
  • Miejsce:
  • rodzaj:
  • Cena:
  • Komentarz:
    Po zakończeniu studiów absolwent otrzymuje Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych zgodne z przepisami MENiS ze wskazaniem kierunku studiów. Absolwenci otrzymują również Suplement do dyplomu (w języku polskim i angielskim), oparty na modelu opracowanym przez Komisję Europejską, UNESCO/CEPES oraz Radę Europy. Dzięki Suplementowi do dyplomu, wydawanemu w porozumieniu z Biurem Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (pełniącym rolę The European National Information Centre on Academic Recognit
  • Więcej informacji
Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe-Badania Społeczna w Praktyce - Zaoczne - Szczecin - Zachodniopomorskie

  • Cele
    Celem Studium jest przekazanie kompleksowej wiedzy oraz umiejętności praktycznego poruszania się w obszarze badań społecznych. Uczestnicy będą mieli możliwość nie tylko zapoznania się z poszczególnymi etapami postępowania badawczego, ale przede wszystkim nabycia wiedzy użytecznej bo przekładającej się na wymiar zastosowania praktycznego w tym również przeprowadzania analizy statystycznej.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Adresatami studiów podyplomowych na kierunku „Badania społeczne w praktyce” są osoby posiadające wyższe wykształcenie i zainteresowane problematyką badań społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem osób, które pracują lub zamierzają podjąć pracę w agencjach badawczych lub realizując na zlecenie badania społeczne.
  • Szczegółowe informacje
    Badania społeczne są elementem demokracji i współczesnej kultury. Dostarczając wiedzy o woli społeczeństwa i jego zachowaniu są podstawą swobodnie kształtującej się opinii publicznej. Coraz częściej po badania społeczne sięgają także instytucje komercyjne – przedsiębiorstwa produkcyjne, usługowe, agencje marketingowe, itp. We współczesnym zarządzaniu organizacją coraz większą uwagę przywiązuje się do tzw. miękkich metod zarządzania, związanych z poznawaniem postaw pracowniczych czy konsumenckich. Bogatym źródłem wiedzy na temat postaw, potrzeb i oczekiwań pracowników, klientów i kooperantów są właśnie badania społeczna. Nie jest to praktyka powszechna na naszym rynku, stosuje ją dopiero zaledwie około 30 procent organizacji.

    Metodyka: Zajęcia prowadzone są przede wszystkim w formie warsztatów i ćwiczeń, ze szczególnym uwzględnieniem interaktywnych metod nauczania. Zajęcia prowadzone są przez specjalistów i praktyków z zakresu objętego tematyką studiów.


    Tematyka studiów

    BLOK WPROWADZAJĄCY
        
    Metodologia nauk społecznych
    Zarys metod i technik badań socjologicznych

    BLOK KOMPETENCJI METODOLOGICZNYCH
        
    Metody ilościowe w socjologii – zarys
    Metody jakościowe w socjologii – zarys
    Struktura procesu badawczego
    Problemy badawcze – warsztaty konstrukcyjne
    Konceptualizacja: wskaźniki i wymiary
    Operacjonalizacja – warsztaty praktyczne
    Budowa indeksu
    Konstruowanie skal
    Logika doboru próby
    Dobór próby – warsztaty rodzajowe
    Eksperyment – warsztaty interaktywne


    BLOK – KONSTRUOWANIE NARZĘDZI BADAWCZYCH
        
    Karta obserwacji
    Dyspozycje do wywiadu
    Kwestionariusze, ankiety
    Socjogramy
    Wizualizacja i animalizację w praktyce
    Kodowanie – warsztaty praktyczne


    BLOK – ANALIZA DANYCH
        
    Analiza struktury
    Analiza dynamiki
    Wnioskowanie statystyczne
    Finansowanie badań społecznych ze środków unijnych
    Prawo a badania społeczne
    Seminarium dyplomowe


     

Inne informacje związane z Socjologia

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |