Studia Podyplomowe - Public Relations - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Public Relations - Zaoczne - Poznań - Wielkopolskie

  • Cele
    Celem studiów jest przygotowanie do umiejętnego prowadzenia działań z zakresu Public Relations z uwzględnieniem zarządzania kryzysowego oraz komunikacji pomiędzy organizacją a każdą grupą publiczności.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Ze względu na swój charakter, studia z tego zakresu powinny zainteresować osoby pracujące lub zamierzające pracować w działach i agencjach PR oraz w działach marketingu i promocji, jak również menedżerów i przedstawicieli wielu organizacji, banków, agencji po organy rządowe i partie polityczne, organizacje społeczne oraz instytucje edukacyjne i kulturalne.
  • Szczegółowe informacje
    Public Relations

    Ukończenie studiów Public Relations daje poznanie z jednej strony wszelkich narzędzi public relations od podstaw, które ułatwią zrozumienie budowania relacji przedsiębiorstwa, z drugiej strony przygotowanie do prawidłowego zarządzania informacją o organizacji w sytuacji szczególnie trudnej w tzw. kryzysie. Zajęcia mają w dużej mierze charakter praktyczny, prowadzone są treningi i zajęcia warsztatowe.

    Program Podyplomowego Studium Public Relations 

    • Strategiczne znaczenie PR w zarządzaniu 8 h
      PR w Polsce i na świecie; Podstawowe pojęcia i środki komunikacji; Istota public relations; External i Inernal PR; funkcja i rola PR; budowanie strategii PR; PR w strukturze organizacyjnej firmy; public relations jako zawód; współpraca z agencjami public relations; działalność stowarzyszeń zawodowych i kodeks etyczny public relations; Ocena skuteczności działań PR
    • Komunikacja marketingowa a PR 4 h
      Podstawowe funkcje marketingu; rola informacji w zarządzaniu marketingowym; komunikacja marketingowa; reklama a PR; funkcja i rola reklamy reklama jako element wsparcia w sytuacji kryzysowej
    • Zarządzanie marketingowe 4 h
      kampanie reklamowe; BTL; komunikacja b2b, b2c; tworzenie więzi z klientami poprzez programy lojalnościowe, kluby klientów, itp.; wykorzystanie więzi z klientem w sytuacji kryzysowej; marketing bezpośredni;
    • Rola i funkcja badań społecznych i rynkowych 4 h
      przegląd metod i technik badawczych; procedura badań; zasady współpracy z agencją badań rynkowych; analiza i interpretacja danych narzędzia i instrumenty promocji
    • Media Relations 8 godz.
      charakterystyka mediów - rynek mediów w Polsce i na świecie; mailing lista; baza danych dziennikarzy; formy współpracy z mediami; rodzaje informacji prasowych *charakterystyka informacji prasowej organizacja konferencji prasowych; press kit .
    • Rzecznik prasowy i techniki dziennikarskie 8 h
      rola i zadania rzecznika prasowego w organizacji* techniki dziennikarskie: zasady komunikacji z mediami - udzielanie wywiadów dla prasy, radia i telewizji; monitoring serwisów informacyjnych; modyfikacja standardów w sytuacji kryzysowej.
    • Nowoczesny monitoring mediów 4 godz.
      wykorzystanie monitoringu mediów do tworzenia systemów wczesnego ostrzegania; możliwości weryfikacji przyjętej strategii antykryzysowej; postrzeganie sytuacji kryzysowej przez media i otoczenie; monitoring mediów elektronicznych
    • Kampanie PR: studium przypadków 12 h
      PR korporacyjny; PR produktu; PR w instytucjach non-profit, rządowych i samorządowych. Kampanie społeczne; Marketing polityczny; budżet PR.
    • Praca z tekstem w PR 4 godz.
      warunki skutecznego pisania; struktura tekstu; rola i formułowanie tytułu; redakcja tekstu
      i informacji na użytek prasy; pisanie sprawozdań i raportów na potrzeby firmy.
    • Prawne aspekty PR 4 godz.
      prawne aspekty wykonywania pracy w zakresie public relations; dobra osobiste i ich ochrona prawna; prawne aspekty przyrzeczenia publicznego, wprowadzenia w błąd; pojęcie i zasady ochrony tajemnicy państwowej, służbowej i gospodarczej; prawo a etyka
    • Prawo prasowe 4 godz.
      zagadnienia ogólne prawa prasowego; uprawnienia i obowiązki dziennikarza; sprostowania i odpowiedzi; komunikaty i ogłoszenia; prawo autorskie a prasa; dostęp do informacji publicznych
    • Lobbing a Public Affairs. Relacje inwestorskie. 8 godz.
      PR a lobbing, Public Affairs; rodzaje działań lobbingowych; prawne i etyczne metody działań lobbingowych; metody pozyskiwania inwestorów; przygotowanie materiałów informacyjnych o firmie; obowiązek udzielania informacji o stanie firmy w świetle przepisów Giełdy Papierów Wartościowych; przygotowanie materiałów w przypadku sytuacji kryzysowej.
    • Zarządzanie kryzysowe w PR 8 godz.
      profilaktyczne i kryzysowe PR; definicja i istota kryzysu; rodzaje i fazy kryzysów; uczestnicy kryzysów; procedura postępowania w sytuacji kryzysowej; podręcznik zarządzania kryzysowego; książka alarmowa; struktura i działalność sztabów kryzysowych; zarządzanie kryzysem a komunikacja w sytuacji kryzysowej; komunikacja z mediami podczas kryzysu. Konsekwencje kryzysu; symulacja sytuacji kryzysowej - - warsztat.
    • Współpraca z instytucjami w zarządzaniu kryzysowym 4 godz.
      komunikowanie się z instytucjami angażowanymi do rozwiązania sytuacji kryzysowej; policja; straż pożarna; służba zdrowia; spotkania z rzecznikami prasowymi poszczególnych instytucji
    • Prezentacje i wystąpienia 8 godz.
      komunikacja i środki komunikowania; przygotowanie wystąpienia publicznego; technika przemawiania; argumentacja i perswazja emocjonalna; wykorzystanie pomocy technicznych; metody skupienia uwagi słuchaczy; własny styl prezentacji; panowanie nad stresem; higiena głosu; prezentacja firmy; case study.
    • Praca z kamerą - praca w grupach 6 godz.
    • Corporate identity - system identyfikacji wizualnej firmy 4 godz.
      księga identyfikacji wizualnej; podstawowe elementy; wizualne; druki firmowe; kolory firmowe -; budowa i zasady tworzenia logotypu; systemy zapisów plików graficznych; elementy identyfikacji zewnętrznej firmy
    • Komunikacja wewnętrzna - Internal PR 8 godz.
      rola i zadania komunikacji wewnętrznej; system komunikacji wewnętrznej w firmie; kultura organizacji; wykorzystanie public relations wewnętrznego w celu kreowania wizerunku firmy; badania opinii pracowniczych -pozapłacowe formy motywowania pracowników; pozyskiwanie pracowników jako grupy wsparcia dla zespołu anty-kryzysowego. narzędzia i techniki komunikacji wewnętrznej;
    • Drukowane wydawnictwa firmowe. Tworzenie profesjonalnych gazetek skierowanych do pracowników 4 h
    • Eventy - organizacja imprez 4 godz.
      event a strategia firmy, instytucji; - rodzaje imprez; zasady organizacji imprez; imprezy maso-we - Analiza sytuacji wyjściowej - plan przygotowania imprezy - case study.; Imprezy specjalne.
    • Wykorzystanie Internetu i nowoczesnych technologii w kampaniach PR 8 godz.
      Internet w organizacji jako narzędzie komunikacji (portale korporacyjne, wortale tematyczne, dostępne narzędzia komunikacyjne); Intranet, Extranet, poczta elektroniczna; strony www; edytory wortali informacyjnych do błyskawicznego reagowania i możliwości zmian; wykorzystanie serwisów internetowych; prezentacje multimedialne i ich wykorzystanie w komunikacji; wykorzystanie sieci mobilnej telefonii komórkowej do zaawansowanych usług informacyjnych w firmie
    • Kształtowanie wizerunku osób w biznesie. 8 h
      Savoir-vivre menedżera. Symbole wizerunku. Autoprezentacja a własny styl. Pierwsze wrażenie. Wygląd. Techniki promowania i zwiększania własnej wiarygodności. Budowanie zaufania u innych. Pewność siebie a psychologiczne mechanizmy kształtowania wizerunku. Budowa wizerunku przez telefon, listownie.
    • Techniki wizażu i stylizacji – 4 h
    • Warsztaty w mediach: radio, TV 6 godz.

    Przedmioty uzupełniające:

    • Podstawy zarządzania 4 godz.
      zarządzanie strategiczne; wybrane metody analizy strategicznej; wizja i misja firmy; struktury organizacyjne; style kierowania; zarządzanie zespołami ludzkimi; podejmowanie decyzji; zarządzanie; Work-Out w firmie.
    • Psychologia w biznesie 8 godz.
      komunikacja interpersonalna; wykorzystanie NLP w celu poprawy skuteczności komunikacji; mowa ciała; kreatywność w biznesie; kreatywne myślenie; podejmowanie decyzji
      w warunkach stresu; asertywna komunikacja; psychologia tłumu; psychologia grup społecznych; Inteligencja emocjonalna
    • Komunikacja interkulturowa i etyka w biznesie 8 godz.
      definicja kultury; kultura biznesu; misja i wartości firmy* szok kulturowy; kontakty z cudzoziemcami; zasady komunikacji interkulturpwej; globalizacja w biznesie; zarządzanie międzykulturowe w firmie; zasady etyczne w praktyce życia gospodarczego; protokół dyplomatyczny i kultura przedsiębiorczości; korespondencja; bilety wizytowe; organizacja spotkań oficjalnych i przyjęć
    • Negocjacje 8 godz.
      istota i cele negocjacji; podstawowe style negocjowania techniki negocjacyjne; style i strategie negocjowania; umiejętność skutecznego negocjowania (wykorzystanie technik komunikacji interpersonalnej oraz postaw asertywnych); konflikt a negocjacje. erystyka - sztuka prowadzenia sporów; wykorzystanie fachowego negocjatora w sytuacjach kryzysowych; etapy negocjacji; socjotechnika w negocjacjach; techniki i taktyki negocjacyjne; zakończenie negocjacji; zasady pisania umowy.
    • Konsultacje z wykładowcami i praca własna słuchaczy 8 godz.

    180 godzin zajęć
    9 miesięcy nauki
    10 zjazdów


Inne informacje związane z public relations

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |