Dynamika zmian w biznesie turystycznym, jego wrażliwość na pojawiające się zagrożenia, zróżnicowane potrzeby i rosnące wymagania turystów, ogólny postęp techniczny i nowe technologie zmieniające warunki świadczenia usług turystycznych, procesy integracji i globalizacji wymagają permanentnego poszerzania i aktualizowania wiedzy o determinantach funkcjonowania współczesnej gospodarki turystycznej.
Oferta programowa studiów skierowana jest szczególnie do średniego i wyższego kierownictwa kierującego podaż usług turystycznych i hotelarskich na rynku.
Przedmioty:
- Integracja regionalna w Europie
- Krajowy rynek turystyczny
- Międzynarodowe organizacje turystyczne
- Prawo w turystyce i hotelarstwie
- Międzynarodowy rynek turystyczny
- Planowanie rozwoju turystyki na szczeblu regionu i miejscowości. Planowanie strategiczne. Produkt turystyczny miejscowości
- Dziedzictwo natury i kultury jako produkt turystyczny
- Nowe technologie w przemyśle turystycznym
- Inwestycje w turystyce
- Koncepcje rozwoju i czynniki lokalizacji usług hotelarskich. Łańcuchy hotelowe
- Marketing usług hotelarskich
- Jakość usług hotelarskich – zarządzanie przez jakość
- Rachunkowość w hotelarstwie i gastronomii
- Informatyka w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim
- Usługi ubezpieczeniowe w turystyce
- Tworzenie produktu turystycznego
- Budowanie marki w turystyce
- Seminarium dyplomowe
- Liczba godzin ogółem: 200
Liczba semestrów: 2