Home > Podyplomowe > Zachowania Organizacyjne > Zaoczne > Poznań > Studia Podyplomowe - Gospodarowanie pracą we współczesnym przedsiębiorstwie - Poznań - Wielkopolskie

Studia Podyplomowe - Gospodarowanie pracą we współczesnym przedsiębiorstwie - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Gospodarowanie pracą we współczesnym przedsiębiorstwie - Zaoczne - Poznań - Wielkopolskie

  • Cele
    Rozszerzenie i ugruntowanie wiedzy oraz udoskonalanie umiejętności słuchaczy w problematyce funkcjonowania przedsiębiorstwa we współczesnej gospodarce (w Polsce i Unii Europejskiej) ze szczególnym uwzględnieniem gospodarowania zasobami pracy. Zakres przedmiotowy i merytoryczny studium uwzględnia podstawy teoretyczne w zakresie nauki o przedsiębiorstwie oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi. Ponadto, także kształtowanie umiejętności i zdolności decyzyjnych związanych z praktyką gospodarowania na polskim i unijnym rynku pracy. Wykładowcami studium są przede wszystkim pracownicy Akademii Ekonomicznej Poznaniu, ale także Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz przedstawicie praktyki gospodarczej. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, konwersatoriów i warsztatów.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Osoby z wyższym wykształceniem, zajmujące kierownicze stanowiska (lub też przygotowujących się do ich objęcia) w organizacjach gospodarczych (przedsiębiorstwa, instytucje) oraz w jednostkach administracji: państwowej (rządowej i samorządowej). Słuchaczami mogą być również inne osoby interesujące się prezentowaną tematyką i w różny sposób związane z praktyką gospodarczą (pracodawcy, związkowcy i inni).
  • Szczegółowe informacje
    Ramowy program przedmiotowy:

        - Podmioty, mechanizmy i modele współczesnej gospodarki rynkowej
        - Współczesne teorie przedsiębiorstwa
        - Prawne podstawy prowadzenia działalności gospodarczej
        - Formy organizacyjno – własnościowe przedsiębiorstw oraz innych organizacji gospodarczych
        - Produkcyjne, finansowe i marketingowe aspekty działalności przedsiębiorstwa – elementy ekonomii menedżerskiej
        - Działanie przedsiębiorstw oraz instytucji i organizacji gospodarczych w warunkach transformacji i integracji gospodarczej
        - Działanie rynku pracy w Polsce i Unii Europejskiej – aspekty teoretyczne i realizacyjne
        - Prawo pracy i prawo socjalne w Polsce i Unii Europejskiej
        - Ewolucja funkcji personalnej w świetle teorii i praktyki gospodarowania
        - Planowanie personelu i dobór pracowników w organizacjach gospodarczych
        - Oceny pracownicze i ich rola w systemie personalnym przedsiębiorstwa i instytucji
        - Motywowanie do pracy w świetle teorii i praktyki. Systemy wynagradzania za pracę
        - Prawne oraz organizacyjne formy i determinanty zatrudniania i wynagradzania pracowników
        - Elastyczne formy zatrudniania i organizacji pracy oraz partycypacja pracownicza w Polsce i krajach Unii Europejskiej
        - Zatrudnianie i wynagradzanie menedżerów – teoria i praktyka zarządzania
        - Rozwój kadrowy w organizacji gospodarczej. Zarządzanie wiedzą
        - Psychologiczne aspekty zarządzania personelem ludzkim w biznesie
        - Public relations i komunikacja w realizacji funkcji personalnej
        - Systemy informatyczne w zarządzaniu zasobami pracy w organizacji gospodarczej
        - Instytucjonalne aspekty zarządzanie personelem – organizacja, zadania i funkcjonowanie działów personalnych

    Zajęcia są prowadzone w formie wykładów, ćwiczeń z wykorzystaniem metody "case study" oraz pracy w grupach. Słuchacze mają możliwość nie tylko zdobycia wiedzy teoretycznej, ale również praktycznej, a także wymiany doświadczeń zawodowych w gronie osób pracujących w innych instytucjach. Grono wykładowców studium tworzą doświadczeni nauczyciele akademiccy Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz konsultanci i praktycy z wieloletnim doświadczeniem zawodowym.

    Liczba godzin ogółem: 205.

    Egzamin z przedmiotów:

        - współczesne teorie przedsiębiorstwa
        - planowanie personelu i dobór pracowników w organizacjach gospodarczych
        - obrona pracy podyplomowej

    Czas trwania studium: dwa semestry

Inne informacje związane z Zachowania Organizacyjne

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |