Home > Kursy i Szkolenia > Motywacja > Poznań > Motywowanie Pracowników - Szkolenie - Poznań - Wielkopolskie

Motywowanie Pracowników - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem VENTO Consulting

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Motywowanie Pracowników - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Poznań - Wielkopolskie

  • Szczegółowe informacje
    Szkolenie przeznaczone dla kadry menadżerskiej, udział w szkoleniu gwarantuje poznanie czynników wpływających na motywacje,rozwój umiejętności motywowania oraz rozwój umiejętności otwartego przekazywania informacji zwrotnych.
     
    IDEA SZKOLENIA:
    Dla kogo?
    „ABY MOTYWOWAĆ INNYCH, SAMI MUSIMY MIEĆ MOTYWACJĘ". Motywowanie jest niezbędne i stanowi podstawowy obowiązek każdego zwierzchnika w stosunku do bezpośrednich podwładnych, dlatego założeniem niniejszego projektu szkoleniowego jest:

    1.Rozbudzenie świadomości i wewnętrznej motywacji kadry kierowniczej do podnoszenia poziomu własnych kompetencji menedżerskich.
    2.Przedstawienie Koła kompasu jako narzędzia do diagnozy pracownika
    3.Implementowanie motywatorów z Koła Kompasy do rzeczywistości firmy
    4.Wykorzystanie już zdobytej wiedzy merytorycznej i praktycznych umiejętności do prowadzenia motywujących rozmów z pracownikiem:
    5.Uświadomienie ogromnej siły wpływu postaw menedżera na efektywność i zaangażowanie podwładnych w realizacji nałożonych na nich zadań.
    6. Udzielanie uczestnikom informacji zwrotnych na temat prezentowanych przez nich słabych i mocnych stron w motywowaniu.
    7. Rozwijanie umiejętności elastycznego dopasowywania stylu zarządzania do poziomu kompetencji pracownika.
    8. Wzmocnienie poczucia pewności w działaniu poprzez rozwój kompetencji menedżerskich czyli władza i wpływ na ludzi

    Cel?
    Cele główne :
    • poznanie czynników wpływających na motywacje
    • rozwój umiejętności motywowania
    • rozwój umiejętności otwartego przekazywania informacji zwrotnych
    Metody?
    Zajęcia są prowadzone w formie warsztatowej. Uczestników nieustannie zachęca się do aktywności indywidualnej oraz zespołowej, poprzez różnorodne formy prowadzenia zajęć:
    • mini wykłady
    • zadania grupowe
    • ćwiczenia określonych umiejętności w parach bądź małych grupach
    • omówienie ćwiczeń i pracy na bezpośrednim doświadczeniu uczestników:
    • omawiany jest motyw przewodni ćwiczenia
    • analizowane są podobieństwa przebiegu ćwiczenia, sposobu jego wykonania, itd. do życia zawodowego
    • formułowane są wnioski na przyszłość wynikające z ćwiczenia
    • praca z arkuszami roboczymi
    • odgrywanie scenek zaczerpniętych z realnej pracy
    • nagrania kamerą wideo

    Efekty?
    Korzyści - naszym zdaniem uczestnicy warsztatów udoskonalą umiejętności:
    • Prowadzenia rozmów z pracownikiem, które motywują pracowników do większego zaangażowania w realizację nałożonych na nich zadań.
    • Prowadzenia trafnej i adekwatnej oceny zadań pracy pracowników z uwzględnieniem tego, co się pracownikowi udało zrealizować a co nie i jakie były tego przyczyny, celem zdiagnozowania przeszkód i ich wyeliminowania w przyszłości.
    • Efektywnego wyznaczania celów rozwojowych dla pracownika w oparciu o trafnie zidentyfikowaną lukę kompetencyjną.
    • Skutecznego monitorowania wyznaczonych celów
    • Rola zespołu jako czynnika motywującego
    • Wzbudzania inicjatywy do samorozwoju kompetencji w pracownikach.
    Wniosek?
    Ukończenie szkolenia gwarantuje wzrost skuteczności kierowania zespołem pracowników

    ZAKRES SZKOLENIA:
    I. Kompas motywacji jako narzędzie diagnozy czynników motywacyjnych

    1. Rodzaje czynników motywacyjnych
    2. Znaczenie czynników motywacyjnych w procesie zarządzania (planowanie, organizowanie, kierowanie, ocenianie)
    • Planowanie i organizacja pracy,
    • pracą zespołową (relacje pomiędzy pracownikami),
    • relacją ze zwierzchnikiem,
    • zadaniami i rolami pełnionymi w organizacji,
    • rozwojem kompetencji,
    • czynnikami finansowymi.
    II. Planowanie i organizacja pracy kierownika a czynniki motywacyjne w tym obszrze
    • formułowanie celów i zlecanie zadań ,aby dojść do równowagi miedzy realistycznością i ambitnością tworzonych celów ,motywujące tworzenie celów i zadań
    • kompetencje- pokazanie ze brak kompetencji może się przełożyć na spadek zaangażowania ( model kierowania sytuacyjnego Herseya i Blancharda)
    • Warunki pracy -eksperyment Herzberga
    • Pieniądze jako czynnik motywujący wg R.Darmona podział na 5 grup osób, którzy przypisują motywację motywom finansowym
    III. Relacje z przełożonym -prowadzenie rozmów motywujących
    • Docenianie, poświęcanie uwagi ( wyniki badań Labor Relations Institute)- zasady dowartościowania i udzielania pochwały
    • Otwarta komunikacja -zasady i struktura udzielania informacji zwrotniej
    • Władza a autorytet (władza - wywieranie wpływu ,autorytet- bycie przykładem )
    • Umiejętność przekonywania - taktyki przekonywania .
    IV. Motywacyjny dylemat menadżera ( kara czy nagroda) :
    • motywujące i demotywujące formy karania i nagradzania pracowników
    • udzielanie pomocy i wsparcia przez przełożonego,
    • udzielanie konstruktywnej Krytyki -technika FUKO
    • cztery stopnie egzekwowania - w przypadku nie wywiązywania się pracownika z powierzonych zadań
    • ujawnianie uczuć przez przełożonego (rola spontanicznych reakcji w motywowaniu),
    • relacje z pracownikiem w sytuacjach kryzysowych (przekształcenia, redukcje i zwolnienia, konflikty).
    V. Indywidualne potrzeby pracownika -jak motywować ludzi o różnych potrzebach
    • Charakterystyka osób o różnych potrzebach
    • Sztuka odkrywania potrzeb u swoich pracowników w odniesieniu do teorii McClellanda i Masłowa
    VI. Relacje w zespole jako czynnik motywujący
    • Znaczenie współpracy i wzajemnego wsparcia• Czasem rywalizacji
    • Świadomość swojego znaczenia i roli w grupie
    VII. Jak motywować siebie ?

    Podany czas i zakres szkolenia są przykładowe. Istnieje możliwość dostosowania ich do Państwa potrzeb.

    CZAS TRWANIA: 2 dni po 8 godzin - 16 godzin

Inne informacje związane z Motywacja

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |