Home > Kursy i Szkolenia > Handel > Legnica > Reklamacje – Zagadnienia Praktyczno-Prawne - Szkolenie - Legnica - Dolnośląskie

Reklamacje – Zagadnienia Praktyczno-Prawne - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Agencja Sedno

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Reklamacje – Zagadnienia Praktyczno-Prawne - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Legnica - Dolnośląskie

  • Szczegółowe informacje
    Cel szkolenia
    Celem szkolenia jest zapoznanie się z problematyką przeprowadzania transakcji kupna/ sprzedaży z udziałem konsumentów, w szczególności z zagadnieniami dotyczącymi praw i obowiązków oraz zakresu odpowiedzialności sprzedawcy w związku z reklamacją towaru/usługi.

    Uczestnicy
    • Zapoznanie się z sytuacją prawną sprzedawcy w relacji sprzedawca/kupujący-konsument na gruncie polskiego prawa;
    • Nabycie praktycznej wiedzy jak postępować w sytuacji złożenia przez klienta/konsumenta reklamacji towaru/usługi;
    • Podniesienie kultury sprzedaży.
    Program
    1. Sprzedaż konsumencka -zagadnienia ogólne:
    • uwagi wstępne - sprzedaż konsumencka a umowa sprzedaży w kodeksie cywilnym;
    • zasada „lex specialis derogat lex generalis";
    • pojęcie konsumenta na gruncie prawa polskiego
    • zakres stosowania ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej;
    • zawarcie umowy sprzedaży
    2. Pojęcie wady i ich rodzaje:
    • rodzaje wad rzeczy;
    • uwarunkowania odpowiedzialności sprzedawcy
    • wiedza o wadzie;
    • akty staranności
    3. Realizacja reklamacji
    • Pojęcia rękojmii, gwarancji i odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową;
    • prawa i obowiązki kupującego;
    • prawa i obowiązki sprzedawcy;
    • roszczenia odszkodowawcze
    4. Zakres odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową:
    • granice umownego modyfikowania odpowiedzialności;
    • gwarancja komercjalna;
    • roszczenia regresowe sprzedawcy

    5. Odpowiedzialność sprzedawcy za produkt niebezpieczny
    • pojęcie produktu niebezpiecznego i podmioty odpowiedzialne;
    • zakres odpowiedzialności sprzedawcy za produkt niebezpieczny.
    Metody
    Problemowo-opisowa prezentacja zagadnień, uwzględniająca ocenę potrzeb szkoleniowych uczestników. Sposób prowadzenia zajęć, według metody „od ogółu do szczegółu", z uwzględnieniem problemów występujących w związku z bieżącą interpretacją terminów ustawowych.

Inne informacje związane z Handel

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |