Home > Studia I Stopnia > Pielęgniarstwo > Dzienne > Częstochowa > PIELĘGNIARSTWO STUDIA POMOSTOWE Ścieżk D - Częstochowa - Śląskie

PIELĘGNIARSTWO STUDIA POMOSTOWE Ścieżk D - Dzienne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Akademia Polonijna w Częstochowie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły PIELĘGNIARSTWO STUDIA POMOSTOWE Ścieżk D - Dzienne - Częstochowa - Śląskie

  • Szczegółowe informacje
    Program studiów
    Ścieżka D

    STANDARDY NAUCZANIA NA KIERUNKU STUDIÓW
    PIELĘGNIARSTWO – D

    Studia zawodowe dla pielęgniarek posiadających świadectwo dojrzałości i dyplom ukończenia dwuipółletnich medycznych szkół zawodowych

    WYMAGANIA OGÓLNE

    Studia zawodowe na kierunku pielęgniarstwo trwają co najmniej dwa semestry. Łączna liczba godzin zajęć dydaktycznych wynosi 1984. W standardach określono 1984, z których 1300 godzin przeznaczono na kształcenie praktyczne (zajęcia praktyczne i praktyki).

    SYLWETKA ABSOLWENTA

    Absolwent powinien być przygotowany do samodzielnego pełnienia zadań pielęgniarskich ramach funkcji pielęgniarskich obejmujących:

    1. Świadczenie opieki zdrowotnej oraz zarządzanie nią:
    • ocena stanu zdrowia pacjenta i rozpoznanie czynników zagrażających zdrowiu,
    • rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych pacjentów w podstawowej i specjalistycznej opiece zdrowotnej oraz określenie zasobów niezbędnych do ich zaspokojenia,
    • organizowanie i nadzorowanie opieki pielęgniarskiej z uwzględnieniem aktualnej wiedzy, przyjętych teorii i koncepcji pielęgniarstwa,
    • wykonywanie świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    • ocena wydolności psychofizycznej chorego i jego rodziny w zakresie samoopieki,
    • organizacja czasu wolnego osobom zdrowym lub chorym w instytucjach opieki zdrowotnej, oświatowych i społecznych,
    • odejmowanie działań opiekuńczo-wychowawczych w instytucjach opieki zdrowotnej, oświatowych i społecznych,
    • dokumentowanie procesu pielęgnowania i wykorzystywanie informacji do oceny świadczonej opieki,
    • przestrzeganie zasad etyki zawodowej, uznanych norm kulturowych i praw człowieka.
    2. Promocję i edukację zdrowotną:
    • prowadzenie poradnictwa w zakresie zdrowego stylu życia,
    • nauczanie promocji zdrowia w instytucjach oświatowych,
    • uczenie chorego życia z chorobą i niepełnosprawnością,
    • organizowanie i uczestniczenie w zdrowotnych kampaniach edukacyjnych w środowisku lokalnym i krajowym,
    • ocena programów edukacyjnych i skuteczności działań edukacyjnych.
    3. Działanie w roli uczestnika zespołu opieki zdrowotnej:
    • współpraca z uczestnikami zespołu w opiece nad człowiekiem zdrowym lub chorym,
    • prowadzenie edukacji zdrowotnej w zespołach interdyscyplinarnych, w tym szkoła
    • pacjentów z astmą oskrzelową, padaczką, cukrzycą, stomią,
    • organizowanie bezpiecznego środowiska opieki i pracy zespołowej,
    • współpraca z uczestnikami zespołu w zakresie doskonalenia jakości opieki.
    • rozwój praktyki pielęgniarskiej, krytycznego myślenia i badań naukowych
    • wdrażanie do praktyki pielęgniarskiej wiedzy potwierdzonej naukowo,
    • poprawa jakości opieki pielęgniarskiej przez wdrażanie nowych metod, technik opieki oraz rozwiązań organizacyjnych,
    • wyznaczanie obszarów do podejmowania badań naukowych i podejmowanie badań naukowych,
    • podejmowanie działań związanych z rozwojem zawodowym własnym i innych pielęgniarek,
    • organizowanie i uczestniczenie w kształceniu przed- i podyplomowym pielęgniarek.

Inne informacje związane z Pielęgniarstwo

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |