Wystąpienia Publiczne - Jak Dobrze Wypaść i Zaciekawić Słuchaczy - Szkolenie

Więcej informacji

Wystąpienia Publiczne - Jak Dobrze Wypaść i Zaciekawić Słuchaczy - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje Cele szkolenia:
    • Analiza i sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas wystąpienia,
    • Opanowanie i pogłębienie umiejętności swobodnej wypowiedzi retorycznej, przy jednoczesnym pokonaniu zjawiska ,,tremy'',
    • Przedstawienie zasad konstruowania przemówień,
    • Właściwy dobór sposobu przeprowadzenia wystąpienia,
    • Udoskonalenie umiejętności komunikowania się oraz wzmacniania kontaktu ze słuchaczami,

      Po szkoleniu uczestnicy będą:

    • umieli radzić sobie z pułapkami komunikacji publicznej,
    • świadomi własnego stylu mówienia,
    • potrafili konstruować własne wystąpienia publiczne,
    • potrafili budować i wzmacniać swoją atrakcyjność w wiarygodność w kontekście wystąpień publicznych,
    • świadomi autokreacji własnej sylwetki psychologicznej oraz wizerunku własnej osoby w kontekście wystąpienia publicznego,
    • potrafili efektywnie komunikować się oraz wzmacniać kontakt ze słuchaczami,
    • umieli skutecznie radzić sobie ze stresem podczas wystąpień.

      prowadzący:
      Anna Fabiszek-Muzyka - czytaj więcej

    I dzień:
    10-18

    II dzień
    8:30-15:30
    1. Podstawy komunikowania się:
      • Mówienie i słuchanie
      • Dlaczego ludzie słuchają?
      • Problematyka stylów komunikowania się
      • Komunikacja werbalna i niewerbalna
      • Jak się porozumiewamy?
        • Intonacja
        • Dykcja
        • „Mowa ciała” jako narzędzie kształtowania skutecznego przekazu
    2. Skuteczne prezentacje:
      • Techniki prowadzenia prezentacji
      • Scenariusze prezentacji
      • Praca z otoczeniem
        • Flipchart
        • Rzutnik multimedialny
        • Inne pomoce
    3. Trudne sytuacje podczas wystąpień publicznych:
      • Indywidualne podejście do różnych typów odbiorców,
      • Panowanie nad grupą - praca nad oporem uczestników,
      • Rozpoznawanie symptomów napięcia, stresu, tremy.
      • Sposoby przeciwdziałania skutkom powyższych zjawisk.
    4. Sztuka kontaktu z odbiorcą
      • Podstawowe zasady odpowiadania na pytania
      • Widownia a mówca
      • Przygotowanie do pytań i odpowiedzi
    5. Budowanie pozytywnego nastawienia u słuchaczy:
      • Relacje z odbiorca a odbiór treści,
      • Bariery w komunikacji - sposoby ich unikania,
      • Budowanie zaufania u odbiorców wobec treści wystąpienia.
    6. Jak radzić sobie z pytaniami?
      • Trudne pytania i pytający
      • Kiedy trzeba komuś przerwać?
      • Jak reagować na wrogość?
    7. Prezentacje w praktyce – ćwiczenia doskonalące umiejętności wystąpień publicznych.
    8. Kwestie interpretacji przemówienia:
      • Emocje i racje: wykorzystanie historii i liczb,
      • Fakty i konteksty - w jaki sposób zmienia się postrzeganie faktów,
      • Schematy poznawcze: kiedy standardowe podejście nie wystarcza.
Więcej informacji

Inne informacje związane z komunikacja w biznesie