Rachunkowość od Podstaw do Samodzielnego Księgowego - Kurs Weekendowy

Więcej informacji

Rachunkowość od Podstaw do Samodzielnego Księgowego - Kurs Weekendowy

  • Szczegółowe informacje Kurs Rachunkowość od podstaw adresowany jest do osób, które nie miały styczności z pracą w księgowości, a wiążą z tym zawodem swój rozwój zawodowy lub pracują w działach księgowości i chcą uzyskać niezbędną wiedzę, aby stać się samodzielnym księgowym. Uczestnikami szkolenia mogą być również osoby, które wiedzę zdobywały kilka lub kilkanaście lat temu i powinny ją uaktualnić oraz uzupełnić.

    Tematyka kursu pozwala na poznanie zasad rachunkowości w takim zakresie, w jakim jest to potrzebne do prowadzenia ksiąg rachunkowych w małych oraz średnich jednostkach produkcyjnych i handlowych.
    Program obejmuje wiele przykładów praktycznych z komentarzem teoretycznym na końcowych zajęciach uczestnicy sporządzają bilans oraz rachunek zysków i strat.
    W trakcie trwania kursu, uczestnicy otrzymują wszystkie niezbędne materiały szkoleniowe: akty prawne, materiały autorskie, testy i zadania.
    Na zakończenie przeprowadzony zostanie egzamin sprawdzający, a każdy z uczestników otrzyma Certyfikat ukończenia kursu.

    Program

    1.    Rachunkowość jako główne źródło informacji o jednostce - pojęcie, zakres, zasady:
    • pojęcie i zakres rachunkowości
    • podstawowe zasady rachunkowości
    • podstawowe akty prawne
    2.    Sprawozdania finansowe - ogólna charakterystyka:
    • bilans
    • rachunek zysków i strat
    • pozostałe elementy sprawozdania finansowego
    • sprawozdanie z działalności jednostki
    3.    Ewidencja operacji gospodarczych:
    • konto księgowe - pojęcie, zasady funkcjonowania
    • zasada podwójnego zapisu
    • ewidencja syntetyczna i analityczna
    • sporządzanie zestawienia obrotów i sald
    4.    Dokumentowanie zdarzeń gospodarczych:
    • dokumentacja polityki rachunkowości
    • wymagania dotyczące dokumentów księgowych
    • zapisy w porządku chronologicznym i systematycznym
    • terminowość dokumentowania zdarzeń gospodarczych
    • cechy jakościowe dokumentacji
    5.    Wartości niematerialne i prawne - charakterystyka, zasady ewidencji, wycena na moment pierwszego ujęcia oraz na dzień bilansowy:
    • zakres przedmiotowy i klasyfikacja wartości niematerialnych i prawnych
    • wycena na moment nabycia
    • zasady wyceny na dzień bilansowy, w tym amortyzacja wartości niematerialnych i prawnych - amortyzacja bilansowa a podatkowa
    • ewidencja zdarzeń gospodarczych
    6.    Rzeczowe aktywa trwałe - charakterystyka, zasady ewidencji, wycena na moment pierwszego ujęcia oraz na dzień bilansowy: 
    • zakres przedmiotowy i klasyfikacja rzeczowych aktywów trwałych
    • wycena na moment nabycia
    • zwiększenia wartości - remont a ulepszenie środków trwałych
    • zasady wyceny na dzień bilansowy, w tym metody amortyzacji środków trwałych - amortyzacja bilansowa a podatkowa
    • środki trwałe w budowie i ich ujęcie w księgach rachunkowych
    • ewidencja zdarzeń gospodarczych
    7.    Inwestycje długoterminowe - charakterystyka, zasady ewidencji, wycena na moment pierwszego ujęcia oraz na dzień bilansowy: 
    • zakres przedmiotowy i klasyfikacja
    • wycena na moment nabycia/budowy
    • wycena na dzień bilansowy
    • ewidencja zdarzeń gospodarczych
    8.    Aktywa pieniężne - charakterystyka, zasady ewidencji, wycena na moment pierwszego ujęcia oraz na dzień bilansowy:
    • środki pieniężne w kasie - ewidencja i wycena
    • środki pieniężne na rachunkach bankowych - ewidencja i wycena
    • inne aktywa pieniężne - ewidencja i wycena
    9.    Zapasy- charakterystyka, zasady ewidencji, wycena na moment pierwszego ujęcia oraz na dzień bilansowy:
    • charakterystyka i klasyfikacja  zapasów
    • metody wyceny zapasów
    • ewidencja zakupu materiałów i towarów
    • ewidencja rozchodów materiałów i towarów
    • ewidencja reklamacji zgłaszanych dostawcom
    10. Rozrachunki handlowe - charakterystyka, zasady ewidencji, wycena na moment pierwszego ujęcia oraz na dzień bilansowy:
    • należności i zobowiązania z tytułu dostaw, zaliczki na dostawy - charakterystyka i zasady klasyfikacji
    • wycena na moment pierwszego ujęcia
    • różnice kursowe na moment zapłaty rozrachunków oraz na dzień bilansowy
    • wycena na dzień bilansowy - dokonywanie odpisów aktualizujących
    11. Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń oraz innych świadczeń na rzecz pracowników: 
    • charakterystyka i klasyfikacja rozrachunków z pracownikami
    • ewidencja rozrachunków z tytułu wynagrodzeń  osobowych i bezosobowych
    • rozrachunki z ZUS z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
    • pozostałe rozrachunki z pracownikami
    12. Rozliczenia międzyokresowe oraz rezerwy - charakterystyka, zasady ewidencji, wycena: 
    • czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów
    • bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów
    • rozliczenia międzyokresowe przychodów
    • rezerwy
    13. Koszty podstawowej działalności operacyjnej - charakterystyka, wycena i ewidencja: 
    • pojęcie i klasyfikacja kosztów
    • układ rodzajowy kosztów
    • układu kalkulacyjny kosztów
    • kalkulacja kosztów produkcji
    • wycena i ewidencja produktów
    14. Przychody podstawowej działalności operacyjnej:
    • charakterystyka i klasyfikacja przychodów
    • wycena przychodów ze sprzedaży - rabaty, bonusy
    • współmierność kosztów i przychodów - koszt własny sprzedaży oraz zmiana stanu produktów
    • ewidencja sprzedaży
    15.  Przychody i koszty pozostałej działalności operacyjnej oraz działalności finansowej - charakterystyka, klasyfikacja, wycena i ewidencja
    • przychody i koszty pozostałej działalności operacyjnej
    • przychody i koszty finansowe
    16. Pozostałe kwestie związane ze sporządzeniem sprawozdania finansowego:
    • zyski i straty nadzwyczajne
    • wyliczanie podatku bieżącego i odroczonego
    • inwentaryzacja - metody i terminy przeprowadzania oraz zasady rozliczania różnic
    17.Sprawozdawczość finansowa:
    • terminy sporządzania sprawozdań
    • terminy zatwierdzania sprawozdań finansowych
    • badanie i ogłaszanie sprawozdań finansowych
    18. Przykłady całościowe od bilansu do bilansu:
    • sporządzenie sprawozdania finansowego na podstawie zestawień obrotów i sald
    • sporządzanie informacji dodatkowej
      ABC ROZLICZEŃ  PODATKOWYCH 

     1.    VAT - Podatek od towarów i usług:
    • zakres przedmiotowy
    • zakres podmiotowy
    • VAT należny - podstawa opodatkowania
    • miejsce świadczenia
    • podatek naliczony i warunki jego odliczania
    • podatek należny
    • moment powstania obowiązku podatkowego
    • deklaracja VAT-7
    2.    Podatek dochodowy od osób prawnych:
    • zakres podmiotowy
    • zakres przedmiotowy -przychody opodatkowane oraz zwolnione z opodatkowania
    • koszty uzyskania przychodu a wydatki nie zaliczane do kosztów uzyskania przychodu
    • dochód oraz podstawa opodatkowania
    3.    ZUS i Podatek dochodowy od osób fizycznych:
    • zakres przedmiotowy
    • zakres podmiotowy
    • przychody podlegające opodatkowaniu a przychody zwolnione przychody zwolnione z podatku dochodowego
    • koszty uzyskania przychodu
    • dochód oraz podstawa opodatkowania
    • obowiązki pracodawcy jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych
    • rozrachunki z ZUS z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych
    MODUŁ KOMPUTEROWY            

    14 praktycznych godzin na programie Symfonia

    Kurs liczy 134 h lekcyjnych.
Więcej informacji

Inne informacje związane z rachunkowość - ogólne