Negocjacje Dla Profesjonalistów. Strategie i Taktyki w Negocjacjach - Warsztaty

Więcej informacji

Negocjacje Dla Profesjonalistów. Strategie i Taktyki w Negocjacjach - Warsztaty

  • Cele Celem treningu prowadzonego metodą interaktywną (wykład + ćwiczenia + gry + dyskusje) jest przedstawienie pełnej panoramy zagadnień obejmujących negocjacje i ćwiczenie doskonalące umiejętności ich prowadzenia. Omawiamy i ćwiczymy wybrane, najważniejsze fragmenty problematyki a następnie pogłębiamy i rozszerzamy zakres wiadomości i umiejętności, ćwiczeń i zadań praktycznych.
  • Profil słuchacza / wymogi Menedżerów średniego i wyższego szczebla zarządzania.
  • Szczegółowe informacje Oczekiwany efekt to pogłębione rozumienie procesu negocjacyjnego ( w jego wielu barwnych formacjach), poznanie swych silnych stron i rozwój umiejętności prowadzenia rozmów standardowych a także rozmów trudnych.    

    Cele szkolenia:
    • Pogłębienie rozumienia procesu negocjacyjnego
    • Diagnoza swych silnych i słabych stron w negocjacjach
    • Rozwój umiejętności prowadzenia rozmów standardowych a także rozmów trudnych
    Rozwój umiejętności:
    • Swobodnego stosowania strategii negocjacyjnych;
    • Definiowania źródeł trudności w negocjacjach i radzenia sobie z nimi;
    • Poznania własnych zasobów i predyspozycji negocjacyjnych.
    Program:
    Sesja I : 10 - 11.03.2011
    Rzetelne podstawy negocjacji

    I. Podstawowe zasady negocjacji , percepcja społeczna, interpretacja danych, błędy w przetwarzaniu
    informacji, tworzenie obrazu sytuacji;

    II. Style prowadzenia rozmów, warunki podejmowania negocjacji miękkich, twardych i rzeczowych.
    Sytuacje konfliktów motywacji egocentrycznych i wielostronnych;  strategie agresywne i destrukcyjne;

    III. Fazy prowadzenia negocjacji - od przygotowania poprzez pierwsze wrażenie i nawiązanie kontaktu do
    licytacji i uzgodnienia kontraktu; BATNA;

    IV. Wywieranie wpływu - oddziaływania perswazyjne, manipulacje i gry zwiększające siłę przekonywania;
    strategie pozytywne i afirmatywne;

    V.  Konflikty i rozmowy trudne - fazy i mechanizmy konfliktu,  rodzaje konfliktów i uwarunkowania
    dynamiki konfliktu w trakcie negocjacji;

    VI. Zdolności i  umiejętności sprzyjające efektywnym negocjacjom: siła, aspiracje i nastawienie,
    asertywność, samokontrola, testy psychologiczne;

    VII. Komunikowanie w negocjacjach - język słów, język kontekstu; Wymiana informacji, ewaluacje i oceny,
    akty pragmatyczne i meta komunikacja; Techniki prowadzenia prezentacji i autoprezentacji;

    VIII. Komunikacja niewerbalna - język ciała jako nośnik sygnałów negatywnych lub pozytywnych, analiza
    swoich nawyków, czytanie z gestów i znaków ; funkcje adaptacyjne, ekspresyjne, regulacyjne języka
    ciała;

    Sesja II :  11 - 12.04.2011
    Negocjacje zaawansowane

    I. Podejście dystrybucyjne w negocjacjach - jak dzielić zasoby o ograniczonym charakterze? Komu ile?
    Ostra rozbieżność interesów - gry o sumie zerowej;

    II. Podejście integracyjne - podejście poszukiwania obustronnych korzyści, budowanie wartości wspólnych,
    dodanych, twórcze interpretacje opcji;

    III. Impas w negocjacjach - taktyczny lub realny kryzys rozmów, sygnały zbliżania się, techniki przełamywania impasu, błędy zwiększające impas;

    IV. Strategie i taktyki o charakterze agresywnym: budowanie napięcia, atak personalny, oferta
    bezwarunkowa , prowokacje, manipulacja czasem;

    V. Strategie i taktyki o charakterze kooperacyjnym: budowanie autorytetu, określanie granic
    negocjacyjnych,  zwiększanie siły i ograniczanie słabości,

    VI. Negocjacje trudne - partner agresywny, sztywny, niezadowolony; język żądań i konfrontacji, duża
    asymetria pozycji negocjacyjnych,  oferta eksplodująca, ingracjacje i deinfluentyzacja;

    VII. Mediacja jako specyficzna forma negocjacji w sytuacjach wielostronnych konfliktów i rozmów; taktyki
    bezpośrednie i pośrednie mediacji;

    VIII. Międzykulturowy kontekst negocjacji - rozmowy między przedstawicielami odmiennych kręgów
    kulturowych, doświadczenia różnic pozycji,  orientacji wartościujących, obyczajów i norm;
Więcej informacji

Inne informacje związane z rozwój kardy kierowniczej