Dyskryminacja i Mobbing w Stosunkach Pracy - Szkolenie

Więcej informacji

Dyskryminacja i Mobbing w Stosunkach Pracy - Szkolenie

  • Cele Celem szkolenia jest wykształcenie umiejętności identyfikowania, zapobiegania oraz reagowania na dyskryminację i mobbing u osób zarządzających pracą innych.
    Szkolenie oparte jest na najnowszych przepisach prawa pracy oraz na orzecznictwie polskim i europejskim. Uczestnicy poznają regulacje w tym zakresie, dowiedzą się o konsekwencjach prawnych, a także o roszczeniach przysługujących pracownikom. Podczas pracy na przykładach uczestnicy będą w grupach opracowywać najlepsze rozwiązania opisanych sytuacji, a następnie dowiedzą się o faktycznych decyzjach podjętych przez sądy.
  • Profil słuchacza / wymogi Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej i menedżerów, specjalistów ds. personalnych oraz wszystkich pracowników, którzy są zaangażowani w procesy związane z zarządzaniem ludźmi i mogą spotkać się w codziennych relacjach z sytuacjami, w których dochodzi do nierównego traktowania. Także osoby, które w firmach tworzą regulacje związane z procesami kadrowymi i podejmują decyzje w tym obszarze, będą miały okazję zapoznać się z przykładami sytuacji, w których stosowany był mobbing lub nastąpiło naruszenie zasady równego traktowania oraz skutkami tych działań.
  • Szczegółowe informacje Program szkolenia
    1. Co to jest dyskryminacja w zatrudnieniu?
    • dyskryminowanie bezpośrednie,
    • dyskryminowanie pośrednie.
    1. Normy prawne dotyczące dyskryminacji w polskim i wspólnotowym prawie pracy.
    2. Zapisy dyskryminacyjne w wewnętrznych dokumentach i regulacjach prawnych.
    3. Nierówne traktowanie a molestowanie.
    4. Rola pracodawcy wobec zjawiska dyskryminacji w zatrudnieniu.
    5. Dobra osobiste pracownika - granice działania pracodawcy.
    6. Środki indywidualnej ochrony prawnej przed dyskryminacją w zatrudnieniu.
    7. Dyskryminacja, mobbing - różne pojęcia.
    8. Mobbing jako zjawisko:
    • kiedy i dlaczego występuje mobbing?
    • objawy i cechy mobbingu,
    • 45 cech mobbingu.
    1. Konflikt jako źródło mobbingu.
    2. Obowiązek pracodawcy przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy.
    3. Koszty mobbingu ponoszone przez pracodawcę.
    4. Rola pracodawcy wobec zjawiska mobbingu.
    5. Profilaktyka antymobbingowa.
Więcej informacji

Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich