Zarządzanie Stresem i Asertywność - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem VIDI - Centrum Rozwoju Kadr

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Zarządzanie Stresem i Asertywność - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Jastrzębie-Zdrój - Śląskie

  • Cele
    Uświadomienie uczestnikom warsztatów przyczyn powstawania i roli stresu w otoczeniu miejsca pracy. Nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
    Wypracowanie wiedzy i metodologii radzenia sobie ze stresem negatywnym. Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem.
    Zmiana postaw uczestników warsztatów umożliwiająca rozwijanie zachowań asertywnych. Nauka sposobów asertywnego zachowania się w konkretnych interakcjach. Wzmocnienie pozytywnego nastawienia do siebie oraz poznanie technik radzenia sobie ze stresem.
  • Szczegółowe informacje
    Program:
    Stres w miejscu pracy.
    Poziomy stresu.
    Źródła i przyczyny stresu.
    Sytuacje stresujące.
    Spirala stresu.

    Po co nam stres?
    Stres pozytywny i negatywny.
    Jak znaleźć pozytywy w trudnych sytuacjach ( ile zależny od naszego patrzenia na świat)
    Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach .
    Oznaki stresu w poszczególnych sferach – myślenia, zachowania, emocji i ciała.
    Konsekwencje długotrwałego stresu.
    Interakcyjny model stresu.

    Bariery komunikacyjne jako jedne z głównych źródeł stresu.
    Komunikaty jednostronne i dwustronne.

    Zachowania oparte na emocjach.
    Komunikaty emocjonalne i racjonalne.
    Bariery komunikacyjne jako jedne z głównych źródeł stresu.
    Komunikacja i jej znaczenie w powstawaniu i redukowaniu stresu.

    Prewencja w życiu menedżera (techniki odbudowywania i wzmacniania osobistych zasobów).
    Zasady życia przeciwdziałającego stresowi.
    Prewencja.
    Prawdy i mity dotyczące stresu.
    Zasoby odpornościowe i właściwości psychologiczne człowieka, pomocne w radzeniu sobie ze stresem.
    Techniki i sposoby radzenia sobie ze stresem (ćwiczenia).

    Asertywność w sytuacjach stresowych
    Asertywność w kontaktach z klientami i współpracownikami.
    Wybrane techniki asertywności).
    Rozwijanie umiejętności asertywnego zachowania się w różnych sytuacjach społecznych:
    • przedstawianie swojego stanowiska,
    • mówienie „nie”,
    • przyjmowanie krytyki, sztuka konstruktywnego krytykowania,
    • dbanie o swoje prawa,
    • odpowiadanie na komplementy.
    Sposoby rozwiązywania konfliktów
    Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi i stresującymi.
    Analiza dynamiki konfliktów metodą Okna JoHari.
    Metodologia rozwiązywania konfliktów wg J.A.F. Stonera.

    Certyfikaty:
    TAK - Certyfikat VIDI

    Sposób prowdzenia :

    Warsztaty VIDI Centrum Rozwoju Kadr są szkoleniami narzędziowymi. Co oznacza, że uczestnicy dostają do ręki gotowe narzędzia pracy, które mogą wykorzystać już następnego dnia.
    Teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia - 20 % czasu szkolenia
    Ćwiczenia indywidualne i zespołowe, gry sytuacyjne, autoprezentacja i odgrywanie ról - 80 % czasu szkolenia

    Ze względu to, iż szkolenie prowadzi doświadczony praktyk, zazwyczaj poruszane są również inne, indywidualne problemy zgłaszane przez uczestników. Tym co zazwyczaj chwalą nasi dotychczasowi Klienci jest fakt, iż nasze szkolenia są elastyczne i dostosowują się do potrzeb uczestników, tak aby każdy z nich odniósł jak największe korzyści, przyczyniając się w ten sposób do wzrostu własnej efektywności.

Inne informacje związane z Rozwój Zasobów Ludzkich

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |