Zarządzanie Szkoleniami - od Analizy Potrzeb do Oceny Efektywności - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Prestige Europejskie Centrum Kształcenia

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Zarządzanie Szkoleniami - od Analizy Potrzeb do Oceny Efektywności - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Mikołów - Śląskie

  • Cele
    * Dostarczenie podstawowej wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do opracowania strategii szkoleniowej
    * Wzmocnienie kompetencji w zakresie świadomego kreowania polityki szkoleniowej i budowania przewagi konkurencyjnej firmy
    * Udoskonalenie umiejętności profesjonalnego zarządzania procesami szkoleniowymi
    * Poszerzenie wiedzy dotyczącej rozwoju i kształcenia pracowników
    * Poznanie narzędzi zwiększających skuteczność zarządzania szkoleniami
    * Dostarczenie wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do posługiwania się systemami zarządzania wiedzą w oparciu o technikę badania potrzeb z uwzględnieniem realnych możliwości firmy
    * Rozwój kompetencji działu szkoleń
  • Szczegółowe informacje
    Liczba godzin dydaktycznych: 16 - 2 dni - w przypadku szkoleń zamkniętych zakres czasowy może być dostosowywany do ustalonego ze zleceniodawcą zakresu tematycznego i oczekiwanych rezultatów.

    Program szkolenia:
    1. Czym jest zarządzanie szkoleniami?
    • Szkolenia a strategia firmy, utrzymanie i rozwój kompetencji
    • Plan strategiczny przedsiębiorstwa - analiza organizacji
    • Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa – jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy
    • Analiza sytuacji kadrowej przedsiębiorstwa
    • Model kształtowania strategii szkolenia i rozwoju
    • Umiejscowienie funkcji szkolenia w przedsiębiorstwie – rola strategiczna szkoleń
    • Projektowanie działu szkoleń
    • Zadania działu szkoleń
    • Kompetencje menedżera ds. szkoleń – funkcja szkoleniowa na miarę współczesnych wyzwań
    • Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami
    2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
    • Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych
    • Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych (sfery badania)
    • Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji
    • Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego
    • Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników
    • Najczęściej wykorzystywane „narzędzia” analizy potrzeb
    • Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych
    • Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego
    • Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych
    3. Planowanie i budżetowanie szkoleń
    • Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń
    • Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla całej firmy – szkolenia kluczowe
    • Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla poszczególnych działów
    • Zasady konstruowania budżetu szkoleń, wykaz kosztów
    • Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych
    • Zatwierdzenie budżetu szkoleń
    4. Realizacja projektów szkoleniowych
    • Dobór partnerów szkoleniowych (szanse i zagrożenia)
    • Źródła poszukiwań firm szkoleniowych
    • Typ partnera szkoleniowego (zalety, wady)
    • Procedura doboru partnera szkoleniowego
    • Szkolenia i ich rodzaje
    • Harmonogram szkoleń
    • Realizacja szkoleń
    • Raport po szkoleniu – podsumowanie, wnioski dla trenera, menedżera szkoleń oraz firmy
    5. Ocena i ewaluacja szkoleń
    • Ocena efektywności szkoleń wg modelu Kirkpatrick’a
    • Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach
    • Model ROI Philipsa
    • Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń
    • Ocena efektywności pracy trenerów – przedstawienie i omówienie narzędzia
    • Błędy w ocenianiu
    6. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania
    • Procedura zarządzania szkoleniami – omówienie dokumentu wzorcowego wraz z narzędziami
    • Procedura tworzenia grup trenerów wewnętrznych
    Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań.

    To, co wyróżnia tę metodologię szkolenia spośród innych, to ciągłe utrzymywanie na wysokim poziomie uwagi i zaangażowania uczestników. Dodatkową zaletą jest analiza dotychczasowych form zachowań i przećwiczenie nowych, z możliwością otrzymania informacji zwrotnej od prowadzącego warsztaty.

    Przykładowe metody szkoleniowe:
    • Studia przypadków z praktyki firmy i rynku
    • Symulacje i gry zespołowe
    • Dyskusje moderowane
    • Autorskie ćwiczenia z wykorzystaniem metod symulacyjnych
    Korzyści ze szkolenia dla uczestników:
    • Umiejętność badania i analizowania potrzeb szkoleniowych firmy
    • Poznanie zasad planowania i budżetowania szkoleń w przedsiębiorstwie
    • Przećwiczenie zasad doboru i weryfikacji zleceniobiorców szkoleń
    • Umiejętność dokonywania precyzyjnej ewaluacji szkoleń
    • Poznanie procedury tworzenia grup trenerów wewnętrznych pod kątem potrzeb i możliwości własnej firmy
    Korzyści ze szkolenia dla firmy:
    • Optymalizacja kosztów programów doskonalenia zawodowego – precyzyjna diagnoza potrzeb szkoleniowych oraz możliwość kontroli ich efektywności
    • Zyskanie narzędzi do oceny skuteczności polityki szkoleniowej
    • Ograniczenie / optymalizacja kosztów programów rozwojowych
    • Poprawa efektywności zarządzania ludźmi
    • Budowanie kultury organizacyjnej o dużym wskaźniku inteligencji emocjonalnej, kultury ciągłego podwyższania kwalifikacji przez pracowników
    • Wyższa wydajność i zadowolenie personelu

Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |