Kurs
Zarządzanie i komunikowanie społeczne przedstawia zagadnienia i pojęcia z zakresu wszystkich odmian komunikowania: społecznego, masowego, interpersonalnego, pośredniego, bezpośredniego. Uczestnicy kursu zapoznają się z najważniejszymi schematami komunikowania, poznają analizę zasobów i możliwości języka naturalnego. Materiał obejmuje również prezentację koncepcji komunikowania werbalnego, a także problemy komunikacji pozajęzykowej. Opisano w nim też najważniejsze obszary życia społecznego objęte komunikowaniem - mass media, reklamę, public relations, komunikację w polityce i w ekonomii oraz komunikację w sieci.
Cel kursu:
Celem kursu jest:
- poznanie elementów komunikowania niezbędnych do prawidłowego przebiegu procesu komunikacji,
- zdobycie umiejętności określania składników poszczególnych modeli komunikacyjnych (interpersonalnych, masowych i innych),
- zdobycie wiedzy z zakresu komunikowania werbalnego, niewerbalnego i parawerbalnego oraz nabycie umiejętności wykorzystania tej wiedzy w praktyce komunikacyjnej,
- poznanie podstawowych funkcji komunikowania społecznego i umiejętność odróżniania manipulacji od perswazji,
- identyfikowanie różnych odmian komunikowania społecznego (medialnej, reklamowej, public relations, ekonomicznej i politycznej).
Zawartość kursu:
- Elementy procesu komunikacji.
- Schematy i modele komunikacyjne.
- Komunikacja werbalna.
- Komunikacja niewerbalna i parawerbalna.
- Funkcje komunikacji a życie społeczne. Informowanie, perswazja i manipulacja.
- Społeczne obrazy komunikowania.
Czas trwania:
maks. 8 tygodni