Home > Podyplomowe > Zarządzanie Zasobami Naturalnymi > Zaoczne > Kraków > Studia Podyplomowe - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Kraków - Małopolskie

Studia Podyplomowe - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Zaoczne - Kraków - Małopolskie

  • Cele
    Podczas zajęć wykładowcy będą koncentrować się z jednej strony na przekazywaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności w zakresie najlepszych praktyk HR. Z drugiej strony zajęcia będą wspierały kształtowanie kompetencji zawodowych niezbędnych dla pracowników działów personalnych:
    * umiejętność rozumienia roli i wpływu HR na wyniki organizacji / biznesie,
    * umiejętność zarządzania procesami HR,
    * zarządzanie zmianą,
    * umiejętność budowania relacji, utrzymanie i zarządzanie relacjami,
    * kultura administracyjno – prawno – płacowa.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Studia adresowane są do pracowników przygotowujących się do zarządzania zasobami ludzkimi, a także do przedstawicieli działów Human Resources pragnących podnieść swe kwalifikacje oraz do osób na stanowiskach kierowniczych, zarówno dużych, średnich, jak i małych firm, a także do menadżerów zarządzających powstającymi przedsiębiorstwami.
  • Szczegółowe informacje
    Atuty kierunku:
    • Studia przygotowane we współpracy z Advisory Group “TEST” Human Resources, która jest również opiekunem merytorycznym kierunku (Statuetka Najbardziej Poszukiwanej Firmy Doradztwa Rersonalnego,  tytuł i statuetka Przedsiębiorstwa Fair Play).

    • Słuchacze w małych grupach opracowują system zarządzania zasobami ludzkimi dla konkretnej firmy (na podstawie wcześniejszej analizy polityki personalnej) lub rozwiązują case study.
    • Najlepszy w Polsce, rozbudowany program studiów zawierający wszystkie kluczowe elementy zarządzania zasobami ludzkimi – od rekrutacji i selekcji poprzez audyt personalny, assessment center, okresową ocenę pracowników, planowanie rozwoju i szkoleń po zagadnienia związane z fluktuacją pracowników, badania nastrojów, aż po procesy redukcji i outplacement. 
    • Wykładowcami są wyłącznie praktycy opierający swoją wiedzę na osobistych doświadczeniach biznesowych, zapraszamy do współpracy Dyrektorów i specjalistów ds. personalnych, którzy dzielą się swoimi najlepszymi praktykami.
    • Nie marnujemy czasu na pisanie prac teoretycznych - jako pracę dyplomową słuchacze w małych grupach opracowują konkretne procedury i narzędzia HR dla firm i organizacji.
    Absolwenci uzyskają praktyczne umiejętności w zakresie:
    • przeprowadzania rekrutacji i selekcji pracowników (m.in. assessment centre, testy psychologiczne, testy umiejętności),
    • dokonywania oceny pracowników (audyt personalny i ocena okresowa pracowników),
    • motywowania pracowników,
    • tworzenia systemu wynagrodzeń,
    • planowania rozwoju i szkoleń pracowników,
    • kształtowania wizerunku firmy wśród pracowników (PR wewnętrzny),
    • zarządzania komunikacją wewnętrzną w firmie,
    • zarządzania zmianą.
    Program studiów:
     
    Wspomaganie strategicznych celów firmy przez nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi
    • wprowadzenie do zagadnień związanych z aktualnymi trendami w zakresie metod zarządzania personelem,
    • relacje pomiędzy strategią firmy a praktyką zatrudniania, oceny, wynagradzania i rozwoju pracowników,
    • współdziałanie menedżerów i działu personalnego.
    Struktury organizacyjne
    • struktura organizacyjna: zasady budowy poprawnej struktury, metody opisu, typy struktur
    • zasady rozwoju struktur organizacyjnych: wg Greinera, Mintzberga, Radzikowskiego
    • przekształcenie struktury organizacyjnej: diagnoza i prognoza 
    • współczesne tendencje w rozwoju struktur
    Rekrutacja i selekcja kandydatów
    • rynek pracy w Polsce,
    • rynek pracy a Unia Europejska,
    • 12 sposobów rekrutacji pracowników,
    • techniki selekcji pracowników: metoda epizodyczna, zadania problemowe,  wywiad strukturyzowany, testy psychologiczne, testy umiejętności, assessment centre.
    Psychologiczne aspekty w zarządzaniu zasobami ludzkimi
    Zajęcia mają na celu wprowadzenie w wybrane zagadnienia psychologiczne, mające związek z procesami zarządzania personelem.
    Omówione zostaną takie pojęcia jak: osobowość, temperament, motywacja, inteligencja
    Dodatkowo poruszony zostanie temat związany z badaniem i pomiarem tych zmiennych.

    Etyka w zarządzaniu zasobami ludzkimi
    Zajęcia warsztatowe – praca nad case’ami.
    • dyskusja nad zagadnieniami etycznymi w HR
    •  etyka w HR w Polsce.
    Adaptacja nowych pracowników
    • koszty adaptacji
    • narzędzia adaptacji pracowników
    Praca zespołowa
    • ćwiczenia w zakresie budowania zespołów
    • procesy grupowe
    • rozwiązywanie problemów grupowych
    • wykorzystywanie równic i podobieństw członków zespołu
    Współpraca działów personalnych z menedżerami
    • oczekiwania wobec HR ze strony kadry kierowniczej poszczególnych szczebli
    • uzyskiwanie pozycji partnerskiej w relacjach z menedżerami
    Systemy wynagradzania i premiowania pracowników
    • strategia wynagradzania
    • strategia organizacji a system motywacji płacowej
    • nowoczesne systemy motywacyjne
    • identyfikacja strategii wynagradzania oraz sformułowanie polityki płacowej w organizacji
    • wynagrodzenie zmienne
    • aktualne trendy w budowie systemów premiowania i nagradzania
    • struktura oraz system rozliczania dla premii i nagród
    • zasady budowania systemów premiowania
    • płaca zasadnicza
    • tabela wynagrodzeń zasadniczych
    • konstrukcja tabeli wynagrodzeń
    • sposoby ustalania płac zasadniczych
    • analizy benchmarkingowe płac
    • wykorzystywanie raportów płacowych do analizy własnego systemu płacowego
    • porównywanie polityki personalnej na podstawie wyników badań
    Pozafinansowe motywowanie pracowników 
    • psychologiczne aspekty funkcjonowania jednostek
    • budowanie zespołów
    • motywowanie grup projektowych
    • motywacja jednostek
    • systemy motywacyjne obejmujące całość firmy - wykorzystywanie pozafinansowych możliwości zwiększania zaangażowania w pracę
    Ocena okresowa pracowników 
    • ocena okresowa pracowników
    • przygotowanie do wprowadzenia systemu ocen okresowych w firmie
    • ustalanie celów systemu ocen okresowych 
    • organizowanie proces informowania pracowników
    • rodzaje systemów ocen
    • powiązanie systemu ocen z zarządzaniem przez cele
    • przygotowanie narzędzi i procesu oceny okresowej
    • wykorzystanie wyników oceny w przedsiębiorstwie
    • modyfikacja istniejących systemów ocen
    Zarządzanie przez cele
    • motywowanie przez cele
    • wyznaczanie zadań i celów w powiązaniu ze strategią firmy i osobistymi zadaniami działu/pracownika
    • ocena realizacji celów
    • powiązanie zarządzania przez cele z systemem ocen
    • powiązanie zarządzania przez cele z systemem wynagradzania
    Metody rozwoju i szkolenia pracowników
    • tworzenie planów szkoleń
    • coaching
    • mentoring
    • e-learning
    • Plany Kadry Rezerwowej
    • szkolenia wewnętrzne
    • szkolenia zewnętrzne
    • ewaluacja efektów szkoleń 
    Prawne aspekty zarządzania personelem
    • praktyczne zagadnienia prawa pracy
    • umowy o prace (charakterystyka, rodzaje, prawa i obowiązki stron)
    • rozwiązanie umowy o pracę (rozwiązanie za wypowiedzeniem, rozwiązanie bez wypowiedzenia, roszczenia pracownicze)
    • wynagrodzenie za pracę
    • odpowiedzialność pracownicza
    • czas pracy
    • urlopy wypoczynkowe
    Audyt pracowników
    • motywy przeprowadzenia audytu personalnego
    • audyt personalny w sytuacji reorganizacji
    • audyt personalny związany z rozwojem pracowników
    • audyt personalny związany z rekrutacją i awansami wewnętrznymi
    • narzędzia audytu
    • assessment, Develoment Centre (kompetencje, harmonogramy, narzędzia)
    Komunikacja wewnętrzna w firmie
    • niesprawna komunikacja jako objaw dysfunkcji w organizacji
    • najczęstsze błędy w komunikacji interpersonalnej
    • metody usprawnienia komunikacji
    • narzędzia komunikacji wewnętrznej w organizacji
    Zarządzanie zmianą w firmie
    • typy reakcji pracowników wobec zmiany
    • psychologiczna dynamika zmiany
    • jak informować o procesie zmian
    • najczęściej popełniane błędy
    • angażowanie kierowników oraz pracowników do procesu zmiany
    • jak zmieniać postawy pracowników
    Konflikty w zespołach pracowniczych
    • najczęstsze przyczyny konfliktów
    • dynamika konfliktu
    • indywidualny styl reagowania w sytuacji konfliktu
    • pseudorozwiązania konfliktów
    • techniki rozwiązywania konfliktów
    Redukcja i programy outplacement 
    • perspektywy zwolnień (firma, pracownicy zwalniani, pracownicy pozostający w firmie otoczenie, potencjalni nowo pracodawcy) i wynikające z tego problemy techniczne i psychologiczne
    • programy redukcji (Programy Dobrowolnych Odejść)
    • charakterystyka programów outplacement
    Coaching  w biznesie

    Budowanie wizerunku pracodawcy

    Alternatywny HR

    CASE STUDY – spotkania z praktykami

    e-learning - wykorzystywanie programu Płatnik

    Konsultacje dyplomowe


    Czas trwania studiów, organizacja i forma zajęć:
    Studia trwają dwa semestry i obejmują 180 godzin zajęć.
    Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty oraz w niedziele.
     
    Sposób sprawdzania efektów nauczania:
    Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest udział w zajęciach, zaliczenie testów semestralnych, przygotowanie oraz obrona pracy dyplomowej. 

Inne informacje związane z Zarządzanie Zasobami Naturalnymi

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |