Studia Podyplomowe-Studia Menedżerskie - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe-Studia Menedżerskie - Zaoczne - Wrocław - Dolnośląskie

  • Cele
    Studia mają za zadanie profesjonalne przygotowanie słuchaczy do zarządzania przedsiębiorstwem na rynku Unii Europejskiej oraz reprezentowania firmy w kontaktach zewnętrznych. Prowadzący zajęcia przedstawiają najnowsze trendy biznesu. Pozwala to słuchaczom weryfikować w praktyce nowe modele gospodarcze i wdrażać nowatorskie rozwiązania do firm.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Podyplomowe Studia Menedżerskie skierowane są do osób piastujących stanowiska kierownicze, właścicieli firm, szefów small biznesu, osób zajmujących się działalnością konsultingową, jak również wszystkich tych, którzy w różnym stopniu uczestniczą w podejmowaniu strategicznych decyzji w firmie. Studia są również doskonałym drogowskazem dla osób, które zamierzają założyć własną firmę. Zasady rekrutacji 1. Słuchaczami studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu mogą zostać absolwenci wyższych studiów zawodowych, inżynierskich, magisterskich lub innych równorzędnych. 2. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. 3. Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletu następujących dokumentów: Niezbędne dokumenty * kwestionariusz osobowy oraz podanie do Rektora WSB (dostępnego również w informatorze oraz w Biurze Informacji i Rekrutacji) * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych * 1 zdjęcie legitymacyjne * kserokopia dowodu osobistego * dowód uiszczenia opłaty wpisowej na konto w wysokości 200 zł lub dowodu wpłaty w kasie Uczelni
  • Szczegółowe informacje
    Podyplomowe Studia Menedżerskie

    1. Otoczenie prawne biznesu (8 godz.)
    • System zabezpieczeń wykonania zobowiązań (kontraktowy i administracyjny)
    • Sprawozdawczość i obowiązki informacyjne ciążące na przedsiębiorcy
    • Władze państwowe i samorządowe oraz organizacje wsparcia biznesu – struktura, kompetencje, strategiczne plany rozwojowe, mechanizmy i środki pomocowe dla przedsiębiorców
    2. Formy organizacyjno-prawne   (16 godz.)
    • klasyfikacja form organizacyjno– prawnych działalności gospodarczej
    • spółki kapitałowe ( sp z o.o.)
    • przedsiębiorstwo państwowe
    • przedsiębiorstwo spółdzielcze
    • sportowa spółka akcyjna
    • paneuropejskie formy prowadzenia działalności gospodarczej, EGEJ- Europejskie Zgrupowanie interesów gospodarczych, europejskie spółki akcyjne, europejska spółka prywatna
    • konsekwencje ekonomiczne i społeczne wybory formy organizacyjno- prawnej
    3. Psychologia kierowania (8 godz.)
    • psychologiczne wyznaczniki zachowań ludzi
    • wzajemność oddziaływań
    • źródła władzy
    • sposoby manipulowania zachowaniami
    • rozpoznawanie sfery socjo-psychologicznej
    • autoprezentacja
    • asertywność
    • stymulowanie postaw pozytywnych
    4. Negocjacje w biznesie   (8 godz.)
    • strategie negocjowania
    • etapy skutecznego negocjowania
    • techniki pomocnicze negocjowania
    • pokonywanie impasu
    • podstępne praktyki negocjowania
    • psychologia negocjacji
    5. Sylwetka nowoczesnego menedżera (4 godz.)

    ·           kierownik, menadżer, biznesmen i przywódca

    ·           kompetencje współczesnego menażera

    ·           kwalifikacje menedżera na różnych szczeblach zarządzania

    ·           kompetencje menadżera XXI wieku

    ·           anty kwalifikacje menedżerskie

    ·           dezaktualizacja kwalifikacji menadżerskich i sposoby jej przeciwdziałania  

    6. Sztuka kierowania ludźmi     (8 godz.)

    ·           paradoksy organizacji i zarządzania

    ·           sztuka formułowania i przekazywania zadań

    ·           sztuka motywowania w bezpośredniej relacji przełożony- podwładni

    ·           formalne i rzeczywiste skutki kierowania ludźmi

    ·           autorytet formalni i autorytet rzeczywisty menadżera

    ·           zasady delegowania kompetencji i egzekwowania odpowiedzialności

    ·           indywidualne i grupowe podejmowanie decyzji

    ·           style kierowania ludźmi

    ·           klimat organizacyjny w pracy menedżera

    ·           organizacje nieformalne w kierowaniu ludźmi

    7. Analiza finansowa (16 godz.)
    • sprawozdawczość i analiza finansowa
    • cele i cechy sprawozdawczości finansowych
    • konstrukcja i treść bilansu
    • przepływy pieniężne
    • rachunek zysków i strat
    • metody analizy finansowej
    • narzędzia analizy sprawozdań finansowych
    • analiza wskaźnikowa
    • ćwiczenia i przypadki
    8. Rachunkowość zarządcza. Controlling   (12 godz.)
    • rachunkowość a system celów i proces decyzyjny
    • controlling w zarządzaniu finansowym
    • controlling strategiczny
    • narzędzia sterowania rentownością
    • cash flow
    • zarys procedury wdrażania controllingu
    • ćwiczenia i przypadki
    • prezentacja doświadczeń praktycznych
    9. Zarządzanie biznesem (small business)   (20 godz.)
    • uwarunkowania małych przedsiębiorstw
    • wybór formy organizacyjno-prawnej, firmy jednoosobowe i spółki cywilne, spółki osobowe (partnerskie, jawne, komandytowe, komandytowo- akcyjne, firma rodzinna)
    • źródła finansowania małych firm
    • proces decyzyjny w małych firmach
    • analiza systemu podatkowego
    • sztuka zawierania umów
    • szanse i zagrożenia małych przedsiębiorstw
    • źródła finansowania w biznesie
    • kierowanie ludźmi w małych firmach
    • ćwiczenia i przypadki sytuacyjne
    10. Marketing   (8 godz.)
    • procedura zarządzania marketingowego
    • plan marketingowy
    • analiza sytuacji rynkowej – rynki docelowe
    • konkurencja
    • marketing mix
    • analiza swot
    • cele strategiczne
    • wybór strategii i plany taktyczne
    • benchmarketing w zarządzaniu
    11. Komunikacja społeczna   (8 godz.)
    • formy i style komunikacji (komunikacja werbalna i niewerbalna)
    • zakłócenia komunikacji
    • pokonywanie barier komunikacyjnych
    • kształtowanie komunikacji ukierunkowanej na prostotę i jednoznaczność języka (ćwiczenia)
    12. Zarządzanie strategiczne   (8 godz.)
    • misja - wizja – cele strategiczne
    • metody wypracowania strategii
    • poziomy strategii
    • transformacja celów strategicznych w cele taktyczno-operacyjne
    • prezentacja doświadczeń praktycznych
    13. Wybrane techniki i narzędzia menedżerskie   (8 godz.)

    ·           techniki i narzędzia ukierunkowane na myślenie selektywne

    ·           techniki i narzędzia ukierunkowane na myślenie całościowe

    ·           techniki i narzędzia stosowane w regulowaniu kompetencji ( klasyfikator zadań, tablice kompetencyjne, opis stanowiska organizacyjnego )

    ·           techniki OCE II badanie klienta

    ·           budowa i analiza systemu celów

    14. Gra biznesowa „ Promar” (20 godz.)
    • kompleksowa gra biznesowa „Promar” ukierunkowana na kształtowanie pożądanych cech i umiejętności menedżerskich (konkurencyjna gra marketingowo-finansowa)
    15. Zarządzanie kadrami  w biznesie   (8 godz.)
    • rozpoznawanie potencjału kadr
    • planowanie kadr
    • dobór kadr
    • alokacja kadr w firmie
    • systemy ocen pracowników
    • uniwersalizacja zawodowa pracowników i sposoby jej wdrażania
    • zarządzanie karierami
    • współpraca ze związkami zawodowymi
    16. Systemy motywacyjne  w biznesie   (8 godz.)
    • motywacja materialna i pozamaterialna
    • czynniki i uwarunkowania motywacyjne
    • składniki systemu motywacyjnego
    • wartościowanie pracy
    • kształtowanie polityki płacowej
    • prezentacja doświadczeń praktycznych
    17. Zarządzanie firmą i struktury działalności gospodarczej ( 12 godz.)
    • współczesne rozumienie zarządzania
    • zarządzanie firmą w warunkach rynku europejskiego
    • funkcje zarządzania i ich uwarunkowania
    • wyzwania wobec zarządzania
    • procesy decyzyjne w zarządzaniu
    • struktury organizacyjne (funkcje, struktury, typy struktur, ewolucja struktur organizacyjnych)
    • struktury kapitałowe – typy i warunki występowania
    • struktury kontraktowe
    • ugrupowania kapitałowe – typy i warunki występowania
    • współczesne koncepcje i metody zarządzania
    18. Biznes plan (8 godz.)
    • istota i założenia biznes planu
    • struktura biznes planu
    • analiza finansowa (nakłady inwestycyjne, źródła finansowania, prognoza sprzedaży, prognoza kosztów, zapotrzebowanie nam, kapitał obrotowy, rachunek wyników, przepływ gotówki, bilans pro forma, wskaźniki oceny finansowej)
    19. Zarządzanie projektem  (8 godz.)
    • Wdrażanie metodologii zarządzania projektami w firmie
    • Planowanie i realizacja projektu
    • Wykorzystanie narzędzi IT do zarządzania projektami

Inne informacje związane z zarządzanie - ogólne

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |