Home > Podyplomowe > Psychologia > Zaoczne > Wrocław > Studia Podyplomowe-Psychologia w Biznesie - Wrocław - Dolnośląskie

Studia Podyplomowe-Psychologia w Biznesie - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe-Psychologia w Biznesie - Zaoczne - Wrocław - Dolnośląskie

  • Cele
    Celem Podyplomowych Studiów Psychologii w Biznesie jest profesjonalne przygotowanie osób zarządzających w firmie oraz kandydatów na menedżerów w zakresie zachowań ludzi w organizacji, podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów, metod zarządzania w warunkach zmiany i w sytuacji kryzysowej, motywowania i komunikacji społecznej oraz innych elementów psychologii organizacji i zarządzania, których praktyczna znajomość wspomaga skuteczne kierowanie zespołami pracowniczymi.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Studia adresowane są zarówno do kadry menedżerskiej wyższego i średniego szczebla zarządzania, właścicieli firm, pracowników działów kadr, doradców personalnych, trenerów, psychologów pracy oraz wszystkich tych, którzy chcą zdobyć umiejętności z zakresu psychologii w biznesie. Zasady rekrutacji 1. Słuchaczami studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu mogą zostać absolwenci wyższych studiów zawodowych, inżynierskich, magisterskich lub innych równorzędnych. 2. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. 3. Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletu następujących dokumentów: Niezbędne dokumenty * kwestionariusz osobowy oraz podanie do Rektora WSB (dostępnego również w informatorze oraz w Biurze Informacji i Rekrutacji) * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych * 1 zdjęcie legitymacyjne * kserokopia dowodu osobistego * dowód uiszczenia opłaty wpisowej na konto w wysokości 200 zł lub dowodu wpłaty w kasie Uczelni
  • Szczegółowe informacje
    Podyplomowe Studia Psychologii w Biznesie

    1. Wybrane psychologiczne problemy organizacji i zarządzania  (12 godz.)
    •kulturowe i społeczne uwarunkowania kierowania ludźmi
    •style kierowania
    •menedżer a przywódca
    •ewolucja koncepcji przywództwa
    •zachowania przywódcy
    •lider transformacyjny i lider transakcyjny
    •organizacja jako układ interakcji
    •organizacja jako system celowy, decyzyjny, strukturalno-funkcjonalny i społeczny w kontekście relacji interpersonalnych i społecznych
    •gra interesów w organizacji
    •formalna i nieformalna struktura organizacyjna jako instrument kształtowania postaw i zachowań ludzi w organizacji.

    2. Zachowania ludzi w organizacji  (8 godz.)
    •zachowania jednostkowe
    •modele uczestnictwa człowieka w organizacji
    •kontrakt psychologiczny jako podstawa kształtowania relacji pracodawca – pracownik
    •wartości
    •lojalność i zachowania etyczne
    •społeczne podstawy zachowań
    •procesy postrzegania i uczenia się
    •wpływ emocji na osobowość i zachowania jednostek w organizacji
    •zachowania grupowe: pojęcie, cechy i cele grup, normy grupowe, tworzenie grup zadaniowych, redukowanie negatywnych skutków napięć rywalizacji międzygrupowej;

    3. Procesy decyzyjne w biznesie  (8 godz.)
    •proces podejmowania indywidualnych decyzji
    •techniki grupowego podejmowania decyzji
    •modele decyzyjne w algorytmicznych i heurystycznych sytuacjach
    •praktyka podejmowania decyzji.

    4. Profil psychologiczny nowoczesnego menedżera  (8 godz.)
    •kwalifikacje nowoczesnego menedżera
    •cechy osobowościowe i bechawioralne współczesnego menedżera
    •osobowość a style kierowania
    •znaczenie intuicji w procesach kierowania
    •rola menedżera w organizacjach sieciowych i wirtualnych
    •zarządzanie emocjami i stresem na stanowiskach kierowniczych

    5. Psychologiczne aspekty kierowania zespołem pracowniczym  (8 godz.)
    •rodzaje zespołów, tworzenie zespołów pracowniczych
    •cele i zadania zespołu
    •podmiotowość zespołu
    •rola i zadania lidera zespołu
    •efekt pracy zespołowej (efekt synergiczny).

    6. Motywowanie w biznesie (12 godz.)
    •motywowanie a motywacja
    •struktura procesu motywowania
    •podejścia do motywowania
    •współczesne teorie motywacji
    •materialne i niematerialne instrumenty motywowania
    •motywowanie za pomocą wynagrodzeń
    •motywowanie pozapłacowe
    •rozwijanie samomotywowania zatrudnionych w nowoczesnych działaniach kierowniczych.

    7. Efektywny coaching  (8 godz.)
    •istota coachingu jako narzędzia rozwoju zawodowego i osobowego pracownika
    •kluczowe pytania wykorzystywane w procesie coachingu
    •menedżer jako coach
    •znaczenie coachingu w projektowaniu programów rozwoju przyszłych menedżerów

    8. Mentoring  (8 godz.)
    •programy mentoringu jako element rozwoju zawodowego
    •projektowanie programów mentoringowych – architektura zadań oraz rola i osobowość mentora

    9. Psychologia stawiania zadań  (8 godz.)
    •nośniki zadań – trening projektowania, kultura stawiania zadań, konsensusowe stawianie zadań dla efektywności.

    10. Psychologia rozwiązywania problemów i podejmowanie nowych zadań w biznesie  (8 godz.)
    •metodyka rozwiązywania problemów w biznesie, tradycyjne metody rozwiązywania problemów a inteligencja emocjonalna (EQ)

    11. Budowanie identyfikacji pracowników i menedżerów z firmą  (4 godz.)
    •metody identyfikowania zatrudnionych z firmą
    •psychologiczne instrumenty identyfikowania
    •praktyka stymulowania identyfikacji zatrudnionych w kierowaniu

    12. Komunikacja społeczna  (8 godz.)
    •istota i funkcje i znaczenie komunikacji społecznej
    •kanały komunikacyjne
    •typy sieci komunikacyjnych
    •bariery w procesie komunikacji
    •społeczne problemy procesów komunikacji
    •komunikacja interpersonalna w biznesie – trening zachowań

    13. Public Relations (8 godz.)
    •stota i cele public relations
    •public relations wewnętrzne i zewnętrzne
    •instrument PR wewnętrznego
    •kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa, badanie nastrojów pracowników.

    14. Psychologia negocjacji w biznesie  (12 godz.)
    •style negocjacyjne w biznesie
    •praktyka negocjowania
    •techniki egocjacyjne
    •taktyki negocjowania.

    15. Psychologia zarządzania sytuacją kryzysową w biznesie (8 godz.)
    •mechanizmy występujące w sytuacji kryzysowej
    •techniki diagnozy zachowań w sytuacji kryzysowej
    •praktyczne radzenie sobie z sytuacją
    •kryzysową w biznesie, zarządzanie konfliktem
    •zarządzanie poprzez konflikt.

    16. Zarządzanie kulturą organizacyjną (8 godz.)
    •składniki, typy i funkcje kultury organizacyjnej
    •zarządzanie poprzez wartości
    •zarządzanie między-kulturowe
    •audyty kultur organizacyjnych
    •metody zmian kulturowych
    •marketing między-kulturowy
    •budowanie kultury organizacyjnej w biznesie

    17. Zarządzanie zmianami w organizacji (8 godz.)
    •histota i rodzaje zmian w organizacji
    •analiza czynników wywołujących zmiany
    •strategie zarządzanie zmianami
    •modele zmian
    •metody zarządzania zmianami kierowania zmianami poprzez doskonalenie organizacji(OD)
    •modele reakcji społecznych na zmiany
    •dysonans poznawczy
    •mechanizm i miejsca powstawania opór wobec zmian
    •rodzaje i skutki oporów
    •techniki ograniczania oporów.

    18. Etyka w biznesie  (4 godz.)
    •pojęcie etyki biznesu
    •etyka w zarządzaniu
    •etyka w pracy
    •uczciwa i nieuczciwa konkurencja
    •nieuczciwe praktyki rynkowe
    •lobbing
    •ograniczenia prawne i etyczne reklamy
    •odpowiedzialność społeczna firmy
    •Kodeksy etyki w działalności gospodarczej.

    19. Psychologia reklamy  (4 godz.)
    •psychologiczne i społeczne aspekty reklamy
    •wykorzystanie reklamy jako instrumentu budującego zewnętrzny i wewnętrzny wizerunek firmy
    •poprzez oddziaływanie na świadomość i podświadomość odbiorcy

    20. Kierowanie ludźmi  (4 godz.)
    •funkcje i role kierownicze
    •style kierowania
    •efektywność procesu kierowania ludźmi
    •przywództwo transakcyjne i transformacyjne

    21. Lobbing jako proces komunikacji  (4 godz.)
    •przyczyny, przejawy i skutki lobbingu
    •metody i techniki lobbingu
    •zasady lobbingu w kontekście ograniczeń prawnych i etycznych

    22. Mobbing pracowników (4 godz.)
    •przyczyny, przejawy oraz rodzaje terroru psychicznego w miejscu pracy
    •fazy mobbingu i ich konsekwencje dla pracowników i wizerunku firmy
    •społeczne i ekonomiczne koszty mobbingu
    •przeciwdziałanie mobbingowi
    •mobbing w świetle ustawodawstwa UE

    23. Zarządzanie talentami (4 godz.)
    •identyfikacja potencjału społecznego firmy na podstawie bilansu kompetencji
    •metody i techniki diagnozy potencjału menedżerskiego
    •projektowanie i realizacja programów rozwoju rezerwowej kadry menedżerskiej

    24. Trening interpersonalny – warsztat (8 godz.)
    •kształtowanie relacji interpersonalnych pomiędzy uczestnikami grupy społecznej
    •sposoby rozpoznania i diagnozy nieformalnych struktur społecznych

    25. Wybrane techniki i narzędzia zarządzania biznesem – warsztat (8 godz.)
    •Wykorzystanie wybranych metod, technik i instrumentów na potrzeby zarządzania firmą
    •ograniczenia i koszty organizacyjne, technologiczne, społeczne i finansowe implementacji wybranych instrumentów zarządzania biznesem
    •skuteczność instrumentów zarządzania biznesem

    26. Wykład do wyboru (8 godz.)

Inne informacje związane z Psychologia

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |