Studia Podyplomowe - Zarządzanie Jakością w Placówce Oświatowej - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Społeczna w Ostrołęce

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Zarządzanie Jakością w Placówce Oświatowej - Zaoczne - Ostrołęka - Mazowieckie

  • Cele
    - przekazywanie nowoczesnej wiedzy z zakresu zarządzania jakością - przygotowanie słuchaczy do roli audytora wewnętrznego w placówkach oświatowych
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia adresowane są do osób: - odpowiedzialnych za wdrażanie, utrzymywanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością we wszystkiego typu placówkach oświatowych (szkołach, przedszkolach), - pracowników oświaty zainteresowanych problematyką zarządzania jakością i chcących podnieść swoje kwalifikacje w tym zakresie
  • Tutuł uzyskany
    Otrzymują dyplom (świadectwo) ukończenia studiów podyplomowych według wzoru ustalonego rozporządzeniem ministra Edukacji Narodowej i Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 12.10.1993 r. oraz certyfikat Audytora Wewnętrznego TÜV Akademia Polska
  • Szczegółowe informacje
    Zarządzanie Jakością w Placówce Oświatowej

    Wprowadzenie do standardu zarządzania przez jakość (Historia norm, podstawy terminologia, Rozwój systemów jakości, Normy związane z normą ISO 9001:2000, Zakres zastosowania ISO 9001:2000, dopuszczalne wyjątki ozwolone na podstawie klauzuli 1.2, Rozwój standardów - powiązania między standardami, 8 zasad jakości, Wymagania normy ISO 9001:2000)

        
    2     (14)
    Wymagania prawne, benchmarking (Wymagania prawne dotyczące systemu zapewnienia jakości w placówkach oświatowych a certyfikacja systemu, Wykaz wymagań prawnych i ich interpretacja, Mierzenie jakości pracy szkoły (zewnętrzne i wewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły), Monitorowanie
    i ewaluacja w oświacie, Narzędzia pomocne w mierzeniu jakości pracy szkoły, Ocena zgodności placówki oświatowej z wymaganiami normy, Mierniki a pomiary procesów, Europejska Nagroda Jakości Identyfikacja procesów i ich powiązań, na podstawie omawianej placówki oświatowej)

        
    3     (14)
    Dokumentowanie systemu, wykorzystanie techniki informatycznej (Zasady tworzenia dokumentacji SZJ, Opis procesu, procedury, przygotowanie procedury
    (procesu) wraz z formularzami omówienie możliwości edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego do tworzenia dokumentacji SZJ, sposobem monitorowania , wskaźnikami w oparciu o dostępne narzędzi informatyczne)

        
    4     (14)
    Tworzenie dokumentacji systemowej (Zasady tworzenia procedur, Przykład procedury, Przygotowanie do wykorzystania narzędzi informatycznych do tworzenia dokumentacji SZJ, Zasady projektowania dokumentacji operacyjnej
    dla placówek oświatowych, omówienie projektu Księgi Jakości, utworzenie struktury organizacyjnej, przykłady zakresów obowiązków i uprawnień)

        
    5     (14)
    Wdrażanie systemu, mierniki i pomiary (wdrażanie systemu zarządzania jakością w organizacji, ocena zgodności z normą, Identyfikacja niezgodności, sens niezgodności, zapis niezgodności monitorowanie, mierzenie, analizy, doskonalenie w placówkach oświatowych)

        
    6     (14)
    Auditowanie systemu, audit wewnętrzny (auditor wewnętrzny , wymagania, postawy, Przygotowanie do auditu wewnętrznego, plan auditu, zakres auditu, różnica między obszarem auditu a procesem auditowanym, Badanie oraz ocena ,
    auditowanie procesu, zbieranie informacji. Auditor a auditowany, czy każdy może zostać audytorem. Rola audytora wewnętrznego, przygotowanie do spotkania otwierającego, Audit wewnętrzny, przygotowanie zespołów do przeprowadzenia wywiadu auditowego, przygotowanie listy pytań kontrolnych dla określonych procesów /obszarów. Przedstawienie w grupach przygotowanych symulacji auditów)

        
    7     (14)
    Doskonalenie systemu, (raport z auditu wewnętrznego, przykładowe formularze, zapisy  certyfikacja placówki oświatowej, jak wybrać jednostkę certyfikacyjną, Certyfikacja i co dalej, dlaczego warto korzystać ze wskazówek w normie ISO 9004:2000, Czy standard ISO 9001:2000, to już koniec ? co oznacza ISO 14001, 27000 dla placówek oświatowych)

       
    8     Egzamin na auditora     4
    9     Współczesne metody i techniki zarządzania jakością     10
    10     Zarządzanie strategiczne     15
    11     Biznes plan     15
    12     Marketingowe aspekty zarządzania jakością     10
    13     Podstawy prawa gospodarczego w zarządzaniu jakością     10
    14     Komunikacja interpersonalna i negocjacje handlowe     15
    15     Marketing usług     10
    16     Narzędzia informatyczne w marketingu placówki oświatowej     20
    17     Integracja europejska i fundusze Unii Europejskiej     20
    18     Seminarium     10
    19     Egzamin końcowy

    Słuchacze studiów podyplomowych po ich ukończeniu mogą przystąpić do egzaminu celem uzyskania certyfikatu Audytora Wewnętrznego wydawanych przez TÜV Akademia.

    EGZAMINY ODBYWAJĄ SIĘ W OSTROŁECE

    WYKŁADOWCY

    Zajęcia prowadzą trenerzy TÜV Akademia Polska, wykładowcy Wyższej Szkoły Ekonomiczno - Społecznej oraz wykładowcy renomowanych uniwersytetów i uczelni ekonomicznych oraz praktycy zarządzania jakością .

    ORGANIZACJA STUDIÓW

    Studia podyplomowe trwają 1 rok. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym: sobota, niedziela (w godz. 9:00 - 17:00 ) i obejmują 12 zjazdów.
    Planowany termin rozpoczęcia studiów październik 2008

    WYMAGANE DOKUMENTY

    - podanie o przyjęcie na studia
    - kwestionariusz osobowy
    - odpis dyplomu ukończenia studiów (magisterskich, inżynierskich lub licencjackich)
    - 2 fotografie

Inne informacje związane z zarządzanie jakością

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |