Studia Podyplomowe - Grafika Komputerowa Poziom II - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem AGH - Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Grafika Komputerowa Poziom II - Zaoczne - Kraków - Małopolskie

  • Cele
    Podstawą Studiów jest powstałe w 2005 roku, supernowoczesne Lab Grafiki Komputerowej AGH. Wyposażenie Laboratorium można zobaczyć pod adresem. Wszystkie zajęcia (włącznie z wykładami) odbywają się w tym Laboratorium. Jest to przypuszczalnie najnowocześniejsze w chwili obecnej w Polsce dydaktyczne Laboratorium grafiki komputerowej.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Osoby o kwalifikacjach informatycznych koncentrują się na przyswajaniu zaawansowanych technik grafiki, natomiast nie-informatycy, którzy ukończyli poziom I dalej rozwijają swoje umiejętności programowani grafiki + kontynuują rozwój praktycznej wiedzy nt. grafiki. Poziom II zawiera wykład nt. teorii grafiki i zakłada już realizacje samodzielnych projektów. W zamierzeniu, przedmioty oferowanych studiów mają pokryć maximum obszaru dzisiejszej nowoczesnej grafiki komputerowej
  • Szczegółowe informacje
    Przedmioty:

    - Teoria grafiki komputerowej (wykład).
    - Nowoczesna grafika komputerowa w systemu Softimage (ćwiczenia w Lab)
    - Programowanie wirtualnej rzeczywistości z zastosowaniem języka VRML (ćwiczenia w Lab)
    - Techniki programowania stron www (ćwiczenia w Lab)
    - Programowanie gier komputerowych (ćwiczenia w Lab)
    - Techniki programowania w OpenGL (ćwiczenia w Lab)

    Studia mogą podjąć osoby, które ukończyły studia o charakterze informatycznym 3, 4, 5 letnie, umiejące samodzielnie programować np. w języku C oraz Java. Teoretycznie mogą te studia podjąć także osoby posiadające dyplom ukończenia studiów nie-informatycznych, które inną drogą nabyły biegłość w programowaniu w C, Java, etc. Alternatywnie na poziom ten mogą zapisać się absolwenci poziomu I studiów.

    Grafika komputerowa staje się powoli jedną z głównych dróg wykorzystania komputera. Gwałtownie zwiększająca się moc obliczeniowa, rozmiar monitora, moc karty graficznej nawet w niskobudżetowych komputerach typu PC, a nawet dwurdzeniowych laptopach; następnie rozpowszechnienie się komputerów w firmach, domu, szkołach podstawowych i średnich powoduje, że grafika komputerowa staję się atrakcyjną drogą wykorzystani komputera w przemyśle rozrywkowym (realistyczne gry 3D), dydaktyce i wreszcie w pracy zawodowej (systemy CAD, CAM, CAE).

    Wiele systemów oprogramowania do tworzenia nowoczesnej grafiki adresowane jest już nie do „zawodowego informatyka", ale do zwykłego użytkownika komputera.
    Wystarczy wspomnieć, ze najbardziej zaawansowana wersja systemu operacyjnego Microsoft Vista Ultimate ma już interfejs oparty o grafikę 3D, o nazwie AERO.

    Studia podyplomowe Nowoczesna Grafika Komputerowa są adresowane do tych wszystkich, którzy pragną:

    - poszerzyć i uzupełnić swoja wiedze w zakresie teorii i praktyki nowoczesnej ilustracyjnej i animowanej grafiki 2D i 3D,
    - nauczyć się wykorzystywać w sposób profesjonalny grafikę, jako narzędzie do zagadnień wizualizacji i symulacji procesów różnego typu; np. inżynierskiego, medycznego, planistycznego, etc.,
    - wykorzystać grafikę komputerowa, jako nową formę prezentacji i sprzedaży produktów
    - poprzez grafikę komputerowa różnych typów zechcą wyrażać sztukę lub pracować w firmie realizującej wideoklipy dla filmu, TV lub gier komputerowych,
    - wykorzystywać zaawansowaną grafikę dla potrzeb tworzenia stron www,
    - wykorzystywać grafikę komputerowa w procesach edukacyjnych.


    Po ukończeniu całości studiów podyplomowych (2 semestry), absolwent powinien dysponować prawie pełną wiedzą na temat podstaw i trendów w grafice komputerowej, a co najważniejsze, powinien być przygotowany do samodzielnego używania pakietów ilustracyjnych (np. Corel Draw), programów dla grafiki komputerowej 3D - na poziomie profesjonalnych systemów 3D (Softimage), na niskim tzw. assemblerowym poziomie (OpenGL), do tworzenia gier wykorzystujących język Java (Java3D) oraz na poziomie języka stron www, włączając w to animacje np. przy użyciu Macromedia Flash 8.

    Przy odpowiednim nakładzie pracy własnej absolwent powinien po ukończeniu studiów być już o krok od osiągnięcia poziomu profesjonalisty w grafice komputerowej.
    Całe Studia podyplomowe podzielone są na dwie części, przy czym każda z nich może być traktowana niezależnie, z osobna (zależy to od wykształcenia informatycznego), jak również część druga może być kontynuacją części pierwszej.

Inne informacje związane z grafika komputerowa

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |