Studia Podyplomowe - Dziennikarstwo i komunikacja społeczna - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Dziennikarstwo i komunikacja społeczna - Zaoczne - Szczecin - Zachodniopomorskie

  • Cele
    Celem studium jest dostarczenie kompendium wiedzy i wpojenie praktycznych umiejętności dotyczących nowoczesnego dziennikarstwa. Absolwenci studium będą przygotowani do sprostania wyzwaniom współczesności, w tym pracy w dziennikarstwie online. Największą uwagę poświęcamy internetowi.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Adresatami studiów podyplomowych na kierunku „Dziennikarstwo i komunikacja społeczna" są osoby z wyższym wykształceniem, które mają związek z mediami lub planują profesjonalne zajęcie się pracą dziennikarską i redaktorską. W tym gronie jest miejsce zarówno dla tych, którzy już dziś współpracują z mediami zawodowymi, jak i np. redaktorami lokalnej prasy wydawanej w sposób tradycyjny, którzy planują uruchomienie swoich periodyków w sieci. Studia są także bardzo przydatne dla rzeczników prasowych w samorządzie terytorialnym oraz w innych instytucjach i firmach.
  • Szczegółowe informacje
    Studia Podyplomowe
    Dziennikarstwo i komunikacja społeczna


    Dziennikarstwo niezmiennie pozostaje bardzo atrakcyjnym zajęciem. Pozorna łatwość dostępu do uprawiania tego zawodu prowadzi do złudnego wniosku, że dziennikarzem można zostać z dnia na dzień. Tymczasem nowoczesne dziennikarstwo wymaga rozległej multimedialnej wiedzy. W dobie nowoczesnych mediów nie wystarczy długopis i notes czy też magnetofon. Internet narzucił nowe pasjonujące reguły wyścigu o czytelnika, słuchacza, widza. W tym świecie trzeba umieć się znaleźć. Im więcej posiada się umiejętności i wiedzy, którymi można wesprzeć pasję dziennikarską czy redaktorską, tym łatwiej o sukces. Zarówno w wielkim koncernie, jak w lokalnej gazecie internetowej.

    Metodyka: Zajęcia prowadzone są przede wszystkim za pomocą interaktywnych metod pozwalających słuchaczom pozwalających na pogłębione poznanie aktualnych tendencji w mediach. Słuchacze posiądą wiedzę na temat rynku medialnego w Polsce i tendencji światowych. Nacisk położony jest na praktyczne umiejętności i umiejętność korzystania z nich w pracy dziennikarskiej. Zajęcia prowadzone są przez wybitnych praktyków. Słuchacze zostaną również uzbrojeni w najnowszą wiedzę teoretyczną. Dopełnieniem wykładów i zajęć warsztatowych będzie tworzenie wspólnego projektu - Gazety Internetowej bądź ścisłej współpracy z istniejącymi w sieci gazetami.

    Tematyka studiów
       
    BLOK WPROWADZAJĄCY
        
    Socjologia komunikowania
    Rynek mediów w Polsce
    Prawo medialne
    Etyka dziennikarska


    BLOK UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH

    Język mediów
    Stylistyka i kultura języka polskiego
    Prasoznawstwo
    Gatunki i rodzaje wypowiedzi dziennikarskiej
    Warsztat dziennikarski
    Technologia programu telewizyjnego - warsztat
    Specyfika tworzenia przekazu internetowego - warsztat
    Podstawy edycji przekazu internetowego - warsztat
    Dziennikarstwo radiowe - warsztat
    Publiczność mediów, metody i techniki badań
    Media a polityka
    Media a biznes
    Wprowadzenie do Public Relations
    Warsztat rzecznika prasowego
    Systemy medialne na świecie
    Najnowsze technologie komunikacyjne

    Seminarium dyplomowe

        

Inne informacje związane z komunikacja społeczna

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |