Studia II Stopnia-Badania Opinii Społecznej, Mediów i Rynku

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Collegium Civitas

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia II Stopnia-Badania Opinii Społecznej, Mediów i Rynku - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Celem specjalizacji Badania Opinii Społecznej, Mediów i Rynku jest dostarczenie rozbudowanej wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie planowania, przygotowania i realizacji badań sondażowych, interpretacji danych uzyskiwanych w badaniach oraz przeprowadzania pogłębionej analizy danych statystycznych i socjo-demograficznych. Studenci przede wszystkim uzyskają wiedzę z zakresu funkcjonowania badań rynku i opinii publicznej oraz badań w zakresie mediów, działań instytucji komercyjnych i zachowań konsumenckich w warunkach gospodarki rynkowej oraz kształtowania wizerunku instytucji komercyjnych, publicznych. Będą specjalistami w zakresie przygotowywania programów badawczych dla potrzeb rynku i instytucji publicznych, projektowania i realizacji ilościowych badań rynkowych i społecznych oraz projektowania i realizacji jakościowych badań społecznych. Niezbędnym elementem kształcenia będzie zdobywanie praktycznych umiejętności niezbędnych do pełnienia roli analityka zjawisk społecznych i rynkowych.
  • Tutuł uzyskany
    Magister
  • Szczegółowe informacje
    Studia II Stopnia
    Kierunek-Socjologia
    Specjalność-Badania Opinii Społecznej, Mediów i Rynku

    Przedmioty specjalizacji
    • Socjologia organizacji
    • Socjologia kultury
    • Teoria i praktyka badań rynkowych
    • Badania opinii publicznej
    • Zaawansowane techniki, metody i analizy badawcze
    • Badania nad mediami: pomiar audytoriów, preferencji, odbioru i wpływu
    • Eksperymenty laboratoryjne w naukach społecznych, badaniach marketingowych i konsumenckich
    • Procedury i techniki badań ewaluacyjnych

    • Seminarium magisterskie – 3 semestry
    • Język obcy (2 semestry) do wyboru: j. angielski, j. niemiecki; j. francuski; j. rosyjski; j. hiszpański (grupy lektoratów na studiach stacjonarnych)

    Przedmioty podstawowe kierunkowe (obowiązkowe dla studentów z tytułem licencjata innym niż uzyskany w Collegium Civitas na kierunku Socjologia)
    Wstęp do socjologii
    • Wprowadzenie do metod badań społecznych
    • Metody ilościowe badań społecznych
    • Metody jakościowe badań społecznych
    • Klasyczne teorie socjologiczne
    • Współczesne teorie socjologiczne
    • Wstęp do statystyki
    • Statystyka dla socjologów
    • Psychologia społeczna
    • Współczesna psychologia społeczna


    Socjologia: przedmioty fakultatywne zalecane
    • Socjologia ekonomiczna
    • Socjologiczne i psychologiczne aspekty konfliktu
    • Psychologia przywództwa: techniki autoprezentacji, elementy psychotechniki
    • Kultura i zarządzanie międzykulturowe
    • Psychologia i zarządzanie reklamą
    • Podstawy marketingu. Badania marketingowe
    • Public Relations
    • Techniki negocjacyjne
    • Metody indywidualnego i grupowego treningu w organizacji
    • Techniki lobbingu
    • Zarządzanie zasobami ludzkimi
    • Kulturowe zróżnicowanie społeczeństwa polskiego
    • Tradycja kultury alternatywnej w Polsce
    • Społeczeństwo informacyjne
    • Media a społeczeństwo
    • Literatura i media
    • Komunikacja polityczna
    • Idee współczesne
    • Podstawy prawne ładu medialnego w Polsce
    • Historia mediów – polityka, kultura, ludzie
    • Propaganda, indoktrynacja, manipulacja
    • Propaganda i indoktrynacja w państwach
    totalitarnych XX wieku

    Zdobyte umiejętności

    * przygotowanie, przeprowadzanie, analiza i opracowanie badań marketingowych i opinii publicznej
    * analiza danych i pisanie raportów
    * obsługa i znajomość programów statystycznych
    * znajomość rynku mediów (prasa, Internet, telewizja, radio)
    * znajomość zachowań i upodobań konsumenckich
    * skuteczne kształtowanie wizerunku instytucji

    Perspektywy zatrudnienia

    * ośrodki badań społecznych i rynkowych
    * ośrodki badań nad mediami i systemami komunikacji
    * agencje reklamowe i marketingowe
    * ośrodki prognozowania zachowań społecznych
    * instytucje państwowe i samorządowe
    * firmy konsultingowe
    * agencje Public Relations

Inne informacje związane z socjologia

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |