Cele
Studenci tej specjalności zdobędą specjalistyczną wiedzę z dziedziny zarządzania. Bardzo szybko rozwijający się rynek turystyczny wykazuje duże zapotrzebowanie na kadrę zarządzającą, wysokiej klasy menedżerów potrafiących zastosować mechanizmy ekonomiczne w przedsiębiorstwach turystycznych. Program specjalności Zarządzanie w Turystyce odpowiada na zapotrzebowanie rynku pracy. Jest on w znacznej części oparty o zagadnienia ekonomiczne, dotyczące zarządzania i marketingu oraz kładzie duży nacisk na praktykę. Po ukończeniu specjalności Zarządzanie w Turystyce absolwenci będą potrafili m.in.: * zarządzać przedsiębiorstwem turystycznym, * przygotować strategię rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego, * przygotowywać plany marketingowe przedsiębiorstw turystycznych, * planować kampanie reklamowe firm turystycznych i produktów turystycznych, * przygotować strategię promocji walorów turystycznych regionu i regionalnych produktów turystycznych, * analizować rynek turystyczny pod kątem aktualnych i przyszłych trendów, * organizować różnego rodzaju wyjazdy turystyczne (turystyka specjalistyczna, motywacyjna, konferencyjna itd.), * prowadzić hotel lub pensjonat i zarządzać jego obsługą, * pozyskiwać kapitał niezbędny dla przedsiębiorstwa turystycznego, * identyfikować popyt na inwestycje turystyczne. Perspektywy zawodowe Absolwenci tej specjalności w WSB będą przygotowani do pracy w: * przedsiębiorstwach turystycznych, w których będą zajmować się badaniem rynku turystycznego, organizowaniem dystrybucji oraz nadzorem sprzedaży produktu, * biurach podróży i agencjach turystycznych, biurach organizatorów konferencji i kongresów, gdzie będą odpowiedzialni za zarządzanie i organizację, * hotelach i ośrodkach wypoczynkowych, gdzie będą odpowiadać za ich bieżącą działalność, rozwój i promocję, * działach marketingu i sprzedaży przedsiębiorstw turystycznych, * organizacjach samorządowych i urzędach administracji państwowej, w których będą odpowiadać za tworzenie strategii rozwoju i promocję ruchu turystycznego w regionie.