Studia I Stopnia-Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia-Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna - W ciągu tygodnia - Wrocław - Dolnośląskie

  • Cele
    Dziennikarstwo agencyjne, prasowe, radiowe, telewizyjne oraz internetowe – to wszystko obejmuje program studiów na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna w Wyższej Szkole Zarządzania „Edukacja” we Wrocławiu. Naszych studentów kształcimy też w sferze komunikacji społecznej i public relations, dając im szansę na znalezienie atrakcyjnego zatrudnienia po ukończeniu studiów. Absolwenci kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna mogą pracować m.in. w zawodach: • dziennikarz prasowy, radiowy, telewizyjny • dziennikarz internetowy • specjalista w zakresie komunikacji wewnętrznej na poziomie firmy • redaktor • rzecznik prasowy • pracownik agencji reklamowych • specjalista ds. public relations
  • Profil słuchacza / wymogi
    Dokumenty wymagane od kandydatów na studia I stopnia (licencjackie i inżynierskie): *świadectwo dojrzałości (oryginał lub odpis wydany przez szkołę) *kwestionariusz osobowy i podanie o przyjęcie na studia *aktualne zaświadczenie lekarskie (o braku przeciwwskazań do studiowania na wybranym kierunku) *kserokopia dowodu osobistego i książeczki wojskowej *4 fotografie kolorowe, zgodne z wymogami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych *opłata rekrutacyjna (dowód wpłaty)
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
    Studia I stopnia

    Wykaz Przedmiotów:
    Agencje prasowe i praca z serwisem informacyjnym
    Filozofia
    Fotografia w prasie
    Gatunki dziennikarskie
    Główne nurty w literaturze swiatowej i polskiej XX w.
    Historia prasy i mediów w Polsce i na swiecie
    Jezyk angielski
    Jezyk obcy II
    Komputer w pracy dziennikarza
    Kształtowanie opinii publicznej
    Logika z semiotyka
    Media lokalne i srodowiskowe
    Metody badan medioznawczych
    Miedzynarodowe stosunki polityczne i gospodarcze
    Podstawy ekonomii
    Podstawy politologii
    Polski system polityczny
    Praca dziennikarza w j. obcym
    Prawo prasowe i etyka dziennikarska, prawo radiofonii i telewizji, prawo autorskie
    Przedmiot do wyboru
    Psychologia społeczna
    Reklama we współczesnym swiecie informacyjnym
    Retoryka dziennikarska
    Seminaria warsztatowe - wstep do dziennikarstwa prasowego, radiowego, TV
    Socjologia
    Społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów
    Stylistyka i kultura jezyka
    Współczesne media w Polsce i na swiecie wraz z lektoratem prasy krajowej i zagranicznej
    Wstep do nauki o komunikowaniu
    Wstep do nauki o komunikowaniu
    Wychowanie fizyczne
    Zródła informacji dla dziennikarza
    Seminarium


    Specjalności oferowane w ramach kierunku:

    DZIENNIKARSTWO

    Studia dziennikarskie przygotowują absolwentów do pracy we współczesnych mediach. Program zajęć obejmuje m.in.: przygotowywanie materiałów prasowych, redagowanie serwisów agencyjnych, czasopism i stron internetowych, przygotowywanie audycji radiowych i ich realizacja, wykonywanie telewizyjnych programów informacyjnych i publicystycznych, planowanie i opracowywanie materiałów promocyjnych.
    W trakcie studiów licencjackich i magisterskich student zdobywa także wiedzę z zakresu podstaw prawa, historii, literatury, filozofii, socjologii, komunikowania masowego i ekonomii.
    Duże znaczenie w procesie kształcenia studenta ma również przygotowanie do różnych form współpracy z mediami, agencjami PR i reklamy oraz obowiązkowa praktyka zawodowa.

    KOMUNIKACJA SPOŁECZNA I PUBLIC RELATIONS

    Specjalizacja przygotowuje fachowców w zakresie komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej w firmie. Jej absolwenci są dobrze przygotowani, aby podjąć pracę jako specjalista ds. public relations rzecznik prasowy, pracownik agencji reklamowych i w innych pokrewnych zawodach.
    Absolwenci dysponują szeroką wiedzą z zakresu współpracy sektora publicznego i komercyjnego oraz o metod działania organizacji gospodarczych, społecznych i politycznych.
    Ponieważ działania specjalistów od PR są w dużej mierze realizowane za pomocą i pośrednictwem środków masowego przekazu, wyposażamy naszych studentów również w niezbędną wiedzę z zakresu warsztatu dziennikarskiego.

    Akademia Dziennikarstwa Internetowego
    Akademia Dziennikarstwa Internetowego to wspólny projekt Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSZ "Edukacja" oraz portalu studenckiego e-lama.pl . W ramach Akademii wrocławscy studenci i licealiści mogą bezpłatnie uczestniczyć w cyklu warsztatów dziennikarskich, skupiających się na praktycznych aspektach dziennikarstwa internetowego. W trakcie spotkań uczestnicy mogą poznać tajniki działania redakcji, współpracy ze sprzętem telewizyjnym, stworzyć własne materiały multimedialne i dowiedzieć się więcej na temat działania najszybciej rozwijającego się segmentu mediów - Internetu. Akademia jest też okazją do poznania doświadczonych profesjonalistów. Do tej pory gośćmi Akademii byli m.in. 

     - Jacek Hamkało - reżyser i operator telewizyjny,
     - Piotr Pytlakowski - reporter śledczy "Polityki",
     - Jacek Antczak - laureat "polskiego Pulitzera", reporter i redaktor,
     - Bartłomiej Knapik  -  z-ca redaktora naczelnego Echa Miasta Wrocław,
     - Paweł Łączny - laureat Grand Press Foto 2008,
     - Tomasz Woźny - fotoreporter,

Inne informacje związane z komunikacja społeczna

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |