Home > Podyplomowe > Komunikacja Społeczna > Zaoczne > Wrocław > Studia Podyplomowe-Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie - Wrocław - Dolnośląskie

Studia Podyplomowe-Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe-Komunikacja Międzykulturowa w Biznesie - Zaoczne - Wrocław - Dolnośląskie

  • Cele
    Celem Podyplomowych Studiów Komunikacji Międzykulturowej w Biznesie jest przygotowanie profesjonalistów w zakresie komunikacji międzykulturowej. Słuchacze zdobędą specjalistyczną wiedzę na temat kierowania personelem w środowisku międzykulturowym, prowadzenia biznesu na zagranicznych rynkach, przygotowywania skutecznych kampanii reklamowych, a także praktyczne umiejętności interdyscyplinarne niezbędne w pracy zawodowej w międzynarodowym środowisku.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Studia adresowane są zarówno do kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla w przedsiębiorstwie, menedżerów, właścicieli firm, osób pracujących w organizacjach, które obsługują obcokrajowców, pracowników działów kadr, jak i wszystkich tych, którzy chcą zdobyć umiejętności z zakresu komunikacji międzykulturowej. Zasady rekrutacji 1. Słuchaczami studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu mogą zostać absolwenci wyższych studiów zawodowych, inżynierskich, magisterskich lub innych równorzędnych. 2. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. 3. Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletu następujących dokumentów: Niezbędne dokumenty * kwestionariusz osobowy oraz podanie do Rektora WSB (dostępnego również w informatorze oraz w Biurze Informacji i Rekrutacji) * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych * 1 zdjęcie legitymacyjne * kserokopia dowodu osobistego * dowód uiszczenia opłaty wpisowej na konto w wysokości 200 zł lub dowodu wpłaty w kasie Uczelni
  • Szczegółowe informacje
    Podyplomowe Studia Komunikacji Międzykulturowej w Biznesie

    1. Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej     (4 godz.)
    • Wprowadzenie do różnic kulturowych
    • Zamierzone i niezamierzone konflikty międzykulturowe
    • Szok kulturowy i akulturyzacja
    • Etnocentryzm i ksenofobia
    • Auto- i heterostereotypy
    • Rola języka w kontaktach międzykulturowych
    2. Kultura organizacji a kultura narodowa     (8 godz.)
    • Kultura organizacyjna firmy
    • Podstawowe wymiary kultury organizacyjnej na tle narodowym
    • Strategiczne znaczenie kultury organizacyjnej
    3. Komunikacja międzykulturowa     (8 godz.)
    • Style komunikowania się w różnych kulturach
    • Kultury powściągliwe a ekspresyjne
    • Proksemika- adaptacja przestrzeni
    • Dystans przestrzenny między rozmówcami
    • Rola kontaktu wzrokowego
    • Tworzenie korespondencji z klientami i pracownikami – email/ poczta/ telefon/ spotkania
    4. Prowadzenie biznesu w środowisku międzynarodowym     (16 godz.)
    • Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów biznesowych
    • Strategie wejścia na rynki zagraniczne
    • Targi międzynarodowe
    • Rola kontraktu w różnych kulturach
    • Podejście do czasu w różnych kulturach i ich konsekwencje dla planowania działań biznesowych
    • Rola kobiety w biznesie
    • Podejście do ryzyka w różnych kulturach
    • Proces podejmowania decyzji
    • Etyka w biznesie
    • Logistyka międzynarodowa
    5. Prawne uwarunkowania handlu zagranicznego   (16 godz.)
    • Typy umów w handlu międzynarodowym
    • Sposoby zabezpieczania wykonania umowy w handlu międzynarodowym
    • Podstawy prawa spółek w UE
    • Wspólna polityka handlowa w UE
    • Standaryzacja umów w handlu międzynarodowym
    • Rola prawnika w biznesie międzynarodowym
    • Podstawy prawne inwestycji zagranicznych w Polsce
    6. Transakcje w handlu zagranicznym   (8 godz.)
    • Transakcje w handlu zagranicznym
    • Cykl transakcyjny i jego fazy
    • Kontrakt wielodokumentowy
    • Kontrakt jednodokumentowy
    • Kalkulacje ceny w eksporcie
    • Zwyczaje i niuanse w handlu międzynarodowym
    • Analiza błędów kontraktowych
    7. Finansowanie oraz rozliczenia w handlu zagranicznym   (12 godz.)
    • Nieuwarunkowane formy rozliczeń w handlu międzynarodowym
    • Uwarunkowane formy rozliczeń w handlu międzynarodowych
    • Dokumenty finansowe
    • Gwarancje bankowe
    • Finansowanie handlu zagranicznego
    • Ubezpieczenia w handlu zagranicznym
    • Ryzyko kursowe
    • VAT w UE
    8. Etykieta w biznesie międzynarodowym   (4 godz.)
    • Kultury ceremonialne i nieceremonialne
    • Zwyczaje biznesowe ( witanie i żegnanie się, wręczanie wizytówek, prezentów, stosunek do osób starszych itd.)
    • Etykieta japońska- prezentacja przez Japończyka
    9. Negocjacje w biznesie międzynarodowym (12 godz.)
    • Techniki negocjacji i umiejętność ich doboru w zależności od kraju pochodzenia negocjatora
    • Kulturowe uwarunkowania negocjacji
    • Przygotowanie się do negocjacji
    • Wybór składu negocjacyjnego: kompetencje, wiek, płeć, doświadczenie itp.
    • Najczęstsze błędy negocjacyjne
    10.Marketing w handlu zagranicznym   (16 godz.)
    • Marketing: istota i podstawowe zagadnienia
    • Strategie marketingu-mix na rynkach zagranicznych
    • Marketing, międzynarodowy; standaryzacja i adaptacja działań marketingowych na rynkach zagranicznych
    • Otoczenie międzynarodowe firmy a działania marketingowe
    • Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne
    • Badania marketingowe rynków zagranicznych
    • Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym
    • Marka w marketingu międzynarodowym
    • Reklama w marketingu międzynarodowym
    11.Handel elektroniczny w biznesie międzynarodowym   (4 godz.)
    • Tworzenie stron internetowym z uwzględnieniem kulturowych preferencji danych krajów
    • Internet jako narzędzie wymiany informacji w różnych krajach
    • Korzyści i zagrożenia korzystania z Internetu
    • Wirtualne rynki
    12. Rekrutacja i selekcja pracowników w przedsiębiorstwie międzynarodowym (8 godz.)
    • Metody i techniki selekcji rekrutacji
    • Uwarunkowania procesu rekrutacji
    • Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna pracowników
    • Ekspatriacja i repatriacja pracowników
    13. Strategiczne aspekty zarządzania międzykulturowego   (12 godz.)
    • Pojęcie strategii zarządzania zasobami ludzkimi
    • Strategie konkurowania na rynkach międzynarodowych
    • Strategiczna rola działu HR
    • Uczenie menadżerów osiągania celów strategicznych
    14. Stosunki między personelem a kierownictwem w organizacjach międzynarodowych (8 godz.)
    • Różne typy przywództwa
    • Stopień dystansu władzy między pracownikami a przełożonymi
    • Uniwersalizm a partykularyzm- przestrzeganie zasad a stosunki między ludźmi
    • Wydawanie poleceń i wykonywanie zadań
    • Podejście kolektywne a indywidualistyczne w miejscu pracy
    • Przyznawanie statusu i okazywanie szacunku
    • Rozwijanie zdolności przywódczych w różnych kulturach
    15. Motywowanie i wynagrodzenie w organizacjach międzynarodowych   (8 godz.)
    •  Zasady tworzenia efektywnych systemów motywacyjnych w organizacjach międzynarodowych
    • Formuły tworzenia pakietów wynagrodzeń
    • Dodatki i premie z tytułu pracy za granicą
    • Strategie wynagradzania
    16. Zarządzanie międzykulturowe w przedsiębiorstwach  (8 godz.)
    • Rola i znaczenie funkcji personalnej
    • Proces zarządzania zasobami ludzkimi
    • Wyniki badań nad zarządzaniem międzynarodowym w Polsce
    17. Zarządzanie międzynarodowe w Polsce- doświadczenia zagranicznego menadżera   (4 godz.)

    18. Szkolenie i rozwój pracowników   (8 godz.)
    • Znaczenie rozwoju personelu w międzynarodowym zarządzaniu zasobami ludzkimi
    • Planowanie potrzeb szkoleniowych
    • Szkolenia i trening personelu jako metoda zapobiegania niepowodzeniom w pracy za granicą
    • Kształtowanie karier zawodowych i międzynarodowych pracowników
    • Planowanie indywidualnych ścieżek kariery
    • Ocena skuteczności szkoleń
    19. Public relations organizacji międzynarodowej   (12 godz.)
    • Cele public relations
    • PR wewnętrzny i zewnętrzny
    • Narzędzia PR wewnętrznego
    • Kreowanie wizerunku firmy
    • Audyt wewnętrzny
    • Organizacja imprez wewnątrzzakładowych pracowników w firmach międzynarodowych
    • Motywowanie pozapłacowe
    • Międzynarodowe zbiorowe stosunki pracy
    20. Gry symulacyjne   (4 godz.)
    • Ćwiczenie symulacyjne – współpraca międzynarodowa
    • dylemat międzykulturowy

Inne informacje związane z Komunikacja Społeczna

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |