Studia I Stopnia - Zarządzanie Turystyką - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSG- Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia - Zarządzanie Turystyką - Zaoczne - Bydgoszcz - Kujawsko-Pomorskie

  • Cele
    Na specjalności ,,Zarządzanie turystyką " na kierunku ,,Turystyka i Rekreacja" student zdobędzie wiedzę na temat gospodarki turystycznej. Nabędzie praktyczne umiejętności z dziedziny zarządzania, marketingu i informatyki. Wiedza z zakresu geografii turystyki, ekologii, fizjologii oraz dziedzictwa kulturowego pozwoli studentowi pełniej realizować wizję rozwoju turystyki i rekreacji w Polsce. Będzie miał także okazję doskonalić swoją znajomość języków obcych oraz poznać kulturę i języki innych narodów.
  • Praktyki
    Praktyki Studenci kierunku "Turystyka i Rekreacja" w systemie dziennym i zaocznym zobowiązani są do odbycia w ciągu 3 lat do odbycia 8 tygodni praktyka systemie stacjonarnym i 4 tygodnie w systemie niestacjonarnym . WSG w ramach działań Studium Przygotowania Zawodowego stara się, obok przekazania obszernej wiedzy teoretycznej, zapewnić studentom gruntowne przygotowanie praktyczne i dostosować ten proces do indywidualnych potrzeb i umiejętności studentów oraz uczynić je jeszcze bardziej atrakcyjnymi. Studenci kierunku "Turystyka i Rekreacja" odbywają praktyki w biurach podróży, hotelach, parkach narodowych, muzeach, wydziałach promocji urzędów administracji państwowej, samorządowej, punktach żywienia zbiorowego, sanatoriach, domach pomocy społecznej, miejscach odnowy biologicznej.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Przedmioty kwalifikacyjne na kierunku TURYSTYKA I REKREACJA specjalność: Zarządzanie Turystyką - język obcy, - geografia lub biologia, - wiedza o społeczeństwie
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Zarządzanie Turystyką

    Sylwetka absolwenta

    Misja:
    1. Cele kształcenia
    Studia mają za zadanie przygotowanie teoretyczne i praktyczne nowoczesnych kadr które w sposób profesjonalny zarządzałyby instytucjami świadczącymi usługi turystyczne: hotelami, biurami podróży, ośrodkami wypoczynkowymi i szkoleniowymi, gospodarstwami agroturystycznymi i innymi podmiotami z tego sektora. Studia rozwijają u absolwentów umiejętność organizowania usług turystycznych, przygotowują ich do pracy w firmach turystycznych, administracji państwowej i terenowej zajmującej się obsługą ruchu turystycznego. Absolwenci specjalności nabędą praktycznych umiejętności z dziedziny zarządzania, turystyki i marketingu. Posiądą umiejętności zawodowe wystarczające do zajmowania stanowisk kierowniczych w szeroko rozumianej branży turystycznej.

    Kompetencje:
    2. Rodzaj i zakres posiadanej wiedzy
    Absolwenci będą przygotowywani do działania w sferze gospodarki turystycznej, będą mieli  wiedzę z zakresu analizy rynku turystycznego - poznania potrzeb i motywów wyjazdów turystycznych, ekonomicznych problemów działalności jednostek obsługi ruchu turystycznego, nowoczesnych metod organizacji turystyki, z zakresu umiejętności niezbędnych do podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw turystycznych i rozwoju sektora turystycznego. Zdobyta wiedza pozwoli studentowi pełniej realizować wizję rozwoju turystyki i rekreacji w Polsce.

    3. Formy kształcenia i poziom kompetencji w zakresie języków obcych
    Nauka języków obcych odbywa się na różnych poziomach (język potoczny i zawodowy). Absolwent będzie miał także okazję poznać kulturę i języki innych narodów. Formy kształcenia: lektoraty, konwersatoria.

    4. Umiejętności zawodowe
    Absolwenci specjalności znajdą zatrudnienie na stanowiskach specjalistów do spraw turystyki w jednostkach administracji rządowej i samorządowej, w regionalnych i lokalnych organizacjach turystycznych, biurach i agencjach turystycznych, są przygotowani do zarządzania hotelami, pensjonatami czy gospodarstwami agroturystycznymi. Mogą w nich pełnić funkcje o bardzo zróżnicowanym charakterze.

    Przygotowanie praktyczne

    5. Rodzaje i formy kształcenia praktycznego

    - zajęcia szkoleniowe i praktyki studenckie w biurach podróży, obiektach świadczących usługi turystyczne i rekreacyjne, samorządach, punktach Informacji Turystycznej, Regionalnych i Lokalnych Organizacjach Turystycznych; obiektach świadczących usługi hotelarskie.

    6. Sugerowane szkolenia specjalistyczne i certyfikaty uzupełniające wiedzę oraz  umiejętności zdobyte w trakcie studiów.

    - prowadzenie negocjacji
    - pilota wycieczek
    - przewodnika.

    Perspektywy zatrudnienia    
    7. Uprawnienia do wykonywania zawodu
    Absolwent dysponuje wiedzą o najnowocześniejszych zasadach zarządzania turystyką w Polsce i w Europie.       

    8. Możliwości zatrudnienia – przewidywane stanowiska i miejsca  pracy

    Absolwenci specjalizacji przygotowani są do podejmowania pracy w obiektach hotelarskich i innych obiektach noclegowych, biurach podróży, a także w strukturach administracji samorządowej ( wydziały, referaty ds. turystyki, promocji miast itp.); Regionalne i Lokalne Organizacje Turystyczne, Punkty Informacji Turystycznej, Convention Bureaux  oraz inne przedsiębiorstwa branży, świadczące usługi dla turystów.

    Uzupełnienie wykształcenia
    9. Możliwości wskazania do dalszego kształcenia na kolejnych poziomach
        studiów.
    - AWFiS Gdańsk
    - AWF Poznań
    - AWF Kraków
    - AMG Gdynia
    - WSE Warszawa.
    - AE Poznań
    - WSE-I Warszawa

    10. Możliwości podejmowania studiów za  granicą.

    - Wielka Brytania
    - Niemcy
    - Stany Zjednoczone
    - Francja

    11.Profile dyplomowania

        * Obsługa Ruchu Turystycznego
        * Polityka Turystyczna
        * Turystyka Uzdrowiskowa
        * Geografia Turystyki
        * Planowanie i Zagospodarowanie turystyczne
        * Kompetencje językowe w turystyce ( tryb stacjonarny)

     Program studiów

    Przedmioty kształcenia ogólnego
    Socjologia
    Język angielski
    Język obcy II (niemiecki, francuski, rosyjski)
    Podstawy informatyki
    Podstawy sprawnego studiowania

    Przedmioty podstawowe

    Historia kultury i sztuki
    Ekonomia
    Organizacja i zarządzanie
    Psychologia
    Fizjologia człowieka
    Ekologia
    Podstawy marketingu
    Finanse przedsiębiorstw i podstawy rachunkowości
    Podstawy statystyki
    Pedagogika czasu wolnego
    Wychowanie zdrowotne i promocja zdrowia
    Metodologia badań naukowych

    Przedmioty kierunkowe

    Geografia turystyczna
    Prawo w turystyce i rekreacji
    Ekonomika turystyki i rekreacji
    Marketing usług turystycznych i rekreacyjnych
    Zagospodarowanie turystyczne i rekreacyjne
    Podstawy turystyki
    Teoria i metodyka rekreacji
    Metody i techniki obsługi ruchu turystycznego
    Rynek pracy
    Krajoznawstwo
    Podstawy hotelarstwa
    Geografia regionalna świata
    Strategie rozwoju turystyki
    Rekreacja ruchowa i usprawnienie fizyczne
    Obozy i turystyka kwalifikowana

    Przedmioty specjalizacyjne i specjalnościowe
    Polityka turystyczna
    Samorząd w turystyce
    Polityka produktu turystycznego
    Zarządzanie w turystyce
    Rynki turystyczne
    Agroturystyka
    Zasady obsługi klienta
    Przedsiębiorstwo turystyczne
    Wykład monograficzny
    Konwersatorium
    Proseminarium
    Seminarium dyplomowe

Inne informacje związane z zarządzanie turystyką

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |