Cele
Studia mają na celu wszechstronne przygotowanie studenta do zawodu dziennikarza oraz do wykonywania różnych zawodów związanych z prasą, radiem i telewizją oraz z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej (komunikowanie publiczne i polityczne, komunikowanie w biznesie). Studenci kierunku uzyskiwać będą wiedzę obejmującą przede wszystkim nauki społeczne i humanistyczne. Poznają zagadnienia związane z warsztatem zawodowym dziennikarza takie jak teoria i praktyka dziennikarstwa prasowego, radiowego, telewizyjnego oraz stosowanie Internetu i języków obcych w pracy dziennikarza. Ponadto poznają tajniki kształtowania opinii publicznej, źródeł informacji dla dziennikarza, fotografii w prasie, pracy z serwisem informacyjnym, prawa: prasowego, radiofonii i telewizji oraz autorskiego, etyki dziennikarskiej, reklamy i PR. Absolwent uzyskuje umiejętności umożliwiające mu wykonywanie różnych zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej i dziennikarstwa: w stosunkach publicznych, reklamie, promocji, PR, instytucjach prowadzących edukację medialną. Przedmioty wspólne dla wszystkich studentów Charakterystyka specjalności: Public relations i komunikowanie w biznesie Ukończenie tej specjalności przygotowuje teoretycznie i wyposaża absolwenta w kompetencje specjalistyczne, dzięki którym potrafi odnaleźć swoje miejsce we wszystkich rodzajach mediów, a także w innych instytucjach, w tym społecznych i gospodarczych. W szczególności znajdzie zatrudnienie w domach mediowych, biurach rzecznictwa prasowego, agencjach PR, komórkach organizacyjnych przedsiębiorstw i instytucji odpowiedzialnych za komunikowanie społeczne i kształtowanie wizerunku oraz w firmach produkcji medialnej.