Studia I Stopnia - Hotelarstwo - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSG- Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia - Hotelarstwo - Zaoczne - Bydgoszcz - Kujawsko-Pomorskie

  • Cele
    Studia na specjalności "Hotelarstwo" na kierunku "Turystyka i Rekreacja" mają za zadanie przygotować wysokiej klasy specjalistów, zdolnych do organizowania i samodzielnego kierowania hotelami, przedsiębiorstwami gastronomicznymi i turystycznymi, oraz usługami.
  • Praktyki
    Studenci kierunku "Turystyka i Rekreacja" w systemie dziennym i zaocznym zobowiązani są do odbycia w ciągu 3 lat studiów 15 tygodni praktyk na które składa się 10 tygodni praktyk branżowych, 4 tygodnie praktyk indywidualnych, 1 tydzień praktyk wyjazdowych. WSG w ramach działań Studium Przygotowania Zawodowego stara się, obok przekazania obszernej wiedzy teoretycznej, zapewnić studentom gruntowne przygotowanie praktyczne i dostosować ten proces do indywidualnych potrzeb i umiejętności studentów oraz uczynić je jeszcze bardziej atrakcyjnymi. Studenci kierunku "Turystyka i Rekreacja" odbywają praktyki w biurach podróży, hotelach, parkach narodowych, muzeach, wydziałach promocji urzędów administracji państwowej, samorządowej, punktach żywienia zbiorowego, sanatoriach domach pomocy społecznej, miejscach odnowy biologicznej.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Przedmioty kwalifikacyjne na kierunku TURYSTYKA I REKREACJA specjalność: Hotelarstwo - język obcy, - geografia lub biologia, - wiedza o społeczeństwie
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Hotelarstwo

    Sylwetka absolwenta

    Misja:
    1. Cele kształcenia
    Studia mają za zadanie przygotowanie wysokiej klasy specjalistów, zdolnych do organizowania i samodzielnego kierowania hotelami, przedsiębiorstwami gastronomicznymi i turystycznymi, oraz usługami. Osoba kończąca studia winna posiadać szeroki zakres wiedzy hotelarskiej i umiejętności zawodowe, wykazywać zdolności menedżerskie (umiejętność nie tylko zarządzania usługami hotelarskimi, ale także samodzielnego kreowania tych usług), posiadać umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji i działania, umieć nawiązywać kontakty i współpracę z różnymi kontrahentami, partnerami branży.

    Kompetencje:
    2. Rodzaj i zakres posiadanej wiedzy
    Absolwent specjalności będzie rozumiał i znał potrzeby klientów i umiał kierować podażą usług zapewniając satysfakcję klientowi. Wśród istotnych elementów nabytej wiedzy specjalistycznej, należy podkreślić, że absolwent dysponować będzie wiedzą o najnowocześniejszych zasadach zarządzania personelem pracującym w bezpośrednim kontakcie z klientami. Absolwent będzie także znał i rozumiał problemy etyki zawodowej.
    W nabyciu tych umiejętności pomocna będzie miedzy innymi wiedza z zakresu: hotelarstwa, ekonomii, prawa, kształtowania jakości towarów i usług, technologii gastronomicznej, projektowania i zarządzania przedsiębiorstwem. Wśród przedmiotów specjalizacyjnych, wymaganych programem studiów, są organizacja i technika pracy w hotelarstwie, wyposażenie obiektów hotelarskich, zarządzanie w hotelarstwie, rynki i produkt hotelarski, oraz żywność i żywienie w turystyce,
    Konieczne jest również przyswojenie przez studenta zagadnień związanych z bezpieczeństwem usług hotelarskich.

    3. Formy kształcenia i poziom kompetencji w zakresie języków obcych
    Kształcenie w zakresie języków obcych odbywa się na różnych poziomach. Nauka języka obejmuje  naukę języka potocznego oraz zawodowego. Formy kształcenia: lektoraty, konwersatoria.

    4. Umiejętności zawodowe
    Absolwenci specjalności przygotowani są do podejmowania pracy w obiektach hotelarskich oraz innych świadczących usługi hotelarskie. W placówkach tych mogą realizować różne zadania oraz pełnić funkcje o bardzo zróżnicowanym charakterze. Posiadać będzie wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi gościa, organizacji i techniki pracy biurowej, w tym obsługi urządzeń i korzystania z oprogramowania komputerowego.

    Przygotowanie praktyczne
    5. Rodzaje i formy kształcenia praktycznego:

       1. laboratoria
       2. zajęcia szkoleniowe w obiektach świadczących usługi hotelarskie
       3. zajęcia praktyczne
       4. praktyki studenckie w hotelach i innych tego rodzaju obiektach.

    6. Sugerowane szkolenia specjalistyczne i certyfikaty uzupełniające wiedzę oraz  umiejętności zdobyte w trakcie studiów.

       1. obsługi klienta
       2. prowadzenie negocjacji
       3. protokołu dyplomatycznego
       4. certyfikaty językowe

    Perspektywy zatrudnienia    
    7. Uprawnienia do wykonywania zawodu
    Absolwent specjalności rozumie i zna potrzeby klientów i umie kierować podażą usług zapewniając satysfakcję klientowi. Absolwent dysponuje wiedzą o najnowocześniejszych zasadach zarządzania personelem pracującym w bezpośrednim kontakcie z klientami. Zna i rozumie problemy etyki zawodowej.        

    8. Możliwości zatrudnienia – przewidywane stanowiska i miejsca  pracy
    Absolwenci specjalizacji przygotowani są do podejmowania pracy w obiektach hotelarskich oraz innych, świadczących usługi hotelarskie. Dotyczy to zarówno małych indywidualnych obiektów hotelarskich, jak i dużych struktur sieciowych. W placówkach tych mogą realizować różne zadania oraz pełnić funkcje o bardzo zróżnicowanym charakterze. Miejscami zatrudnienia mogą być także: inne przedsiębiorstwa branży, świadczące usługi dla turystów, a także administracja samorządowa, biura turystyczne oraz statki pasażerskie. Mogą również kierować serwisem podróżniczym w instytucjach, które samodzielnie zajmują się realizacją usług w innych sektorach i produkcją.

    Uzupełnienie wykształcenia
    9. Możliwości wskazania do dalszego kształcenia na kolejnych poziomach
        studiów.

       1. AE Poznań
       2. AMG Gdynia
       3. WSE Warszawa

    10. Możliwości podejmowania studiów za  granicą.

       1. Austria
       2. Szwajcaria
       3. Niemcy
       4. Wielka Brytania
       5. Stany Zjednoczone

    Specjalizacje
    11. Profile dyplomowania

       1. organizacja usług hotelarskich
       2. obsługa klienta i gościnność
       3. zarządzanie i kierowanie hotelem
       4.  obiekt hotelowy i jego wyposażenie
       5. agroturystyka

    Program studiów


    Przedmioty kształcenia ogólnego
    Socjologia
    Język angielski
    Język obcy II (niemiecki, francuski, rosyjski)
    Podstawy informatyki
    Przedmioty podstawowe
    Historia kultury i sztuki
    Ekonomia
    Organizacja i zarządzanie
    Psychologia
    Fizjologia człowieka
    Ekologia
    Podstawy marketingu
    Finanse przedsiębiorstw i podstawy rachunkowości
    Podstawy statystyki
    Pedagogika czasu wolnego
    Wychowanie zdrowotne i promocja zdrowia
    Metodologia badań naukowych

    Przedmioty kierunkowe
    Geografia turystyczna
    Prawo w turystyce i rekreacji
    Ekonomika turystyki i rekreacji
    Marketing usług turystycznych i rekreacyjnych
    Zagospodarowanie turystyczne i rekreacyjne
    Podstawy turystyki
    Teoria i metodyka rekreacji
    Metody i techniki obsługi ruchu turystycznego
    Rynek pracy
    Krajoznawstwo
    Podstawy hotelarstwa
    Geografia regionalna świata
    Strategie rozwoju turystyki
    Rekreacja ruchowa i usprawnienie fizyczne
    Obozy i turystyka kwalifikowana

    Przedmioty specjalnościowe i specjalizacyjne
    Transport, spedycja, logistyka w turystyce
    Wykład monograficzny
    Konwersatorium
    Proseminarium
    Seminarium dyplomowe
    Organizacja i technika pracy w hotelarstwie
    Żywność i żywienie w turystyce
    Wyposażenie obiektów hotelarskich
    Zarządzanie hotelarstwem
    Rynek i produkt hotelarski

Inne informacje związane z hotelarstwo

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |