Home > Studia I Stopnia > Kulturoznawstwo > Zaoczne > Bydgoszcz > Studia I Stopnia - Animacja i Zarządzanie w Kulturze - Bydgoszcz - Kujawsko-Pomorskie

Studia I Stopnia - Animacja i Zarządzanie w Kulturze - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSG- Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia I Stopnia - Animacja i Zarządzanie w Kulturze - Zaoczne - Bydgoszcz - Kujawsko-Pomorskie

  • Cele
    Celem kształcenia na specjalności ANIMACJA I ZARZĄDZANIE W KULTURZE na kierunku "Kulturoznawstwo" jest przygotowanie przyszłych animatorów i menedżerów kultury do pracy placówkach wychowawczo-oświatowych, instytucjach kultury, galeriach, muzeach, prasie branżowej, jednostkach organizacji samorządowej i państwowej działających na rzecz kultury. W trakcie trzech lat nauki studenci zdobywają ogólnohumanistyczną wiedzę teoretyczną oraz praktyczną m. in. z zakresu metod animacji kultury, ekonomii, zarządzania, marketingu i public relations, podstaw prawa z prawem prasowym i autorskim, polityki kulturalnej państwa i samorządu terytorialnego oraz finansowania kultury w warunkach integracji europejskiej. Wiedza praktyczna rozszerzona zostaje w trakcie praktyk zawodowych, które studenci odbywają w instytucjach kultury, wydawnictwach, prasie, radiu, telewizji itp.
  • Praktyki
    Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych na kierunku "kulturoznawstwo" zobowiązani są do odbycia praktyk zawodowych w wymiarze trzech tygodni odbywanych w instytucjach kultury takich jak domy kultury i inne placówki jak galerie i biura wystaw artystycznych , muzea, firmy impresaryjne, administracja państwowa, organizacje pozarządowe i instytucje międzynarodowe związane z kulturą itp.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Przedmioty kwalifikacyjne na kierunku KULTUROZNAWSTWO specjalność: Animacja i zarządzanie kulturą - język polski, - historia lub wiedza o społeczeństwie, - język obcy
  • Tutuł uzyskany
    Licencjat
  • Szczegółowe informacje
    Animacja i Zarządzanie Kulturą

    Sylwetka absolwenta

    Misja

    Wykształcenie strategicznej świadomości przyszłych animatorów i menedżerów kultury, wyrażającej się w posiadanej wiedzy i umiejętnościach, kompetentnej analizie sytuacji i podejmowaniu świadomych decyzji. Absolwent powinien zdobyć umiejętności funkcjonowania w różnych środowiskach oraz tworzenia, animowania, rozwijania kultury w różnych obszarach społecznych i zakresach działania. Jego przygotowanie nastawione jest na wprowadzenie go w dotychczasową kulturę elitarną i masową  oraz uczynienie z niego świadomego, kreatywnego uczestnika kultury tworzącej się w warunkach społeczeństwa demokratycznego i wolnorynkowego, nastawionego na kultywowanie wartości regionalnych a zarazem otwartego na myślenie globalne.
    Kompetencje

    Rodzaj i zakres posiadanej wiedzy

    Absolwent powinien opanować wiedzę z zakresu:
    1. Wiedzy o kulturze podbudowanej wiedzą ogólnohumanistyczną.
    2. Wiedzy o sztuce i jej dziedzinach.
    3. Wiedzę z zakresu metod animacji kultury, ekonomii, zarządzania, marketingu i public relations, podstaw prawa z prawem prasowym i autorskim, polityki kulturalnej państwa i samorządu terytorialnego oraz finansowania kultury w warunkach integracji europejskiej.

    Poziom kompetencji w zakresie języków obcych
    Nauka języka angielskiego (możliwość także dodatkowej nauki języków: niemieckiego, rosyjskiego, francuskiego, hiszpańskiego) zgodnie z ustaleniami Studium Języków Obcych dla studiów kulturoznawczych - z uwzględnieniem słownictwa branżowego.
    Sugerowane szkolenia specjalistyczne i certyfikaty uzupełniające wiedzę i umiejętności zdobyte w trakcie studiów

        * techniki negocjacji
        * rekrutacja i selekcja kadr
        * rozwiązywanie konfliktów w zespołach
        * szkolenie językowe na poziomie first certificate  

    Przygotowanie praktyczne

    Rodzaje i formy kształcenia praktycznego
    Praktyka w różnych instytucjach i placówkach kulturalnych takich jak galerie, muzea, kina, teatry, instytucje życia muzycznego, wydawnictwa, media publiczne i niepubliczne; także: administracja samorządowa i organizacje pozarządowe, fundacje i stowarzyszenia realizujące zadania kulturalne, w firmy impresaryjne i grupach producenckie oraz instytucje międzynarodowe związane z kulturą.
    W toku studiów przewidziano również cykliczne spotkania z menedżerami i animatorami życia kulturalnego.

    Perspektywy zatrudnienia
    Przewidywane miejsca pracy absolwenta stanowią:
    - placówki kulturalno-oświatowe o szerokim zakresie działania (jak domy kultury)
    - placówki o określonym zakresie działania, jak galerie, biura wystaw artystycznych, muzea, skanseny, kina, teatry
    - wydawnictwa, media
    - ośrodki naukowo-badawcze
    - administracja państwowa i samorządowa realizująca zadania z zakresu kultury i sztuki
    - firmy impresaryjne, grupy producentów
    - organizacje pozarządowe, fundacje i stowarzyszenia realizujące zadania kulturalne

        *    instytucje międzynarodowe, związane z integracją europejską, w szczególności w zakresie           kultury

    Uzupełnienie wykształcenia


        Absolwent studiów licencjackich kulturoznawstwa ma pełną możliwość podjęcia studiów II stopnia, magisterskich, na wszystkich polskich uczelniach prowadzących tego typu studia kulturoznawcze. Może też podjąć studia zagraniczne np. Na kierunku zarządzanie kulturą w Hohschule w Helbronn w Niemczech, z którą to uczelnia WSG ma podpisana umowę o współpracy.

    Program studiów


    Przedmioty podstawowe:
    Historia filozofii
    Logika i metodologia nauk humanistycznych
    Semiotyka kultury
    Historia kultury
    Socjologia kultury
    Wprowadzenie do antropologii kulturowej
    Komunikacja społeczna i kulturowa
    Społeczeństwo informacyjne
    Wiedza o sztuce
    Historia literatury
    Wiedza o literaturze
    Wiedza o sztukach plastycznych
    Wiedza o muzyce
    Wiedza o filmie
    Wiedza o teatrze
    Komparatystyka
    Warsztaty artystyczne
    Przedmioty kierunkowe:
    Teorie kultury
    Kultury współczesnego świata
    Kultura audiowizualna
    Wprowadzenie do organizacji instytucji kultury
    Wprowadzenie do animacji kultury
    Diagnozowanie potrzeb społecznych
    Kultura języka
    Warsztaty dziennikarskie
    Dziedzictwo kulturowe regionu
    Wykłady do wyboru

    Przedmioty specjalnościowe:
    Zarządzanie i marketing w kulturze
    Organizacja i animacja kultury w praktyce
    Organizacje pozarządowe w kulturze – warsztaty
    Projekty Unii Europejskiej w zakresie kultury – warsztaty
    Polityka kulturalna państwa i samorządu kulturalnego
    Finansowanie kultury w warunkach Unii Europejskiej
    Metody animacji kultury


Inne informacje związane z Kulturoznawstwo

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |