Home > Podyplomowe > Marketing > Zaoczne > Gdańsk > Podyplomowe Studia "Office Manager" - Gdańsk - Pomorskie

Podyplomowe Studia "Office Manager" - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerow

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Podyplomowe Studia "Office Manager" - Zaoczne - Gdańsk - Pomorskie

  • Cele
    * Umiejętność kreowania pozytywnego wizerunku siebie i firmy;
    * Skuteczność działania w sytuacjach trudnych i stresujących;
    * Świadomość prezentowanego stylu bycia i jego wpływ na wizerunek firmy
    w oczach klienta;
    * Umiejętność lepszego planowania, organizowania i efektywnego wykorzystywania czasu pracy;
    * Umiejętność profesjonalnej obsługi komputera w pracy biurowej;
    * Umiejętność usprawniania procesu komunikacji;
    * Doskonalenie umiejętności i pogłębianie wiedzy z zakresu prowadzenia biura, księgowości oraz finansów.
  • Praktyki
    Studia prowadzone są przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów we współpracy z Wydziałem Nauk Politycznych Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Studia adresowane są do kierowników biur i asystentek pragnących doskonalić swoje umiejętności oraz doświadczenie zawodowe pod okiem fachowej kadry trenerskiej.
    Warunki przyjęcia
    * ukończone studia wyższe
    * obowiązuje kolejność zgłoszeń
  • Szczegółowe informacje
    Studia prowadzone są w znacznej części zgodnie z metodą ABL (Activity Based Learning) – warsztatu partycypacyjnego. Uczestnicy, doskonaląc określone umiejętności, pracują na przypadkach z pracy własnej oraz realnych przykładach, przedstawiają swoje rozwiązania na forum grupy, wspólnie znajdują rozwiązania. Na zajęciach stosowane są aktywne metody:  tzw. burza mózgów, praca w grupach, praca indywidualna, dyskusja, omawianie „case study”, praca z kamerą etc.

    Sesja I
    KLUCZOWE NARZĘDZIA PRACY KIEROWNIKA BIURA/ ASYSTENTKI
    Czas trwania: 2 dni (20 godzin)

    Prowadząca: Michał Brzeziński

    1.     Komunikacja interpersonalna
    • rola i znaczenie komunikacji  na stanowisku kierownika biura/ asystentki;
    • autoprezentacja - kierowanie wrażeniem wywieranym na innych;
    • identyfikacja źródeł zakłóceń w komunikowaniu się;
    • obraz firmy prezentowany klientowi – komunikacja werbalna i niewerbalna;
    • kluczowe narzędzia komunikacji interpersonalnej.
    2.     Komunikacja telefoniczna
    • specyfika kontaktu telefonicznego opartego na transmisji głosu i percepcji słuchowej;
    • charakterystyka osoby nadającej i odbierającej komunikaty;
    • rozmowa przychodząca, łączenie rozmów – zasady;
    • reklamacje telefoniczne - zarządzanie emocjami klienta i własnymi;
    • „ochrona” szefa przed niepożądanymi telefonami;
    • kultura i zasady pracy z telefonem („etykieta” komórkowa).
    Sesja II
    ORGANIZACJA BIURA ZARZĄDU I OBIEGU DOKUMENTÓW
    Czas trwania: 2 dni (20 godzin)

    Prowadzący: Maciej Sowiński, Rafał Ziarkowski

    1.     Obsługa zarządu i rady nadzorczej w zakresie dokumentacji
    • kluczowe dokumenty korporacyjne - regulamin zarządu, regulamin rady nadzorczej, regulamin zgromadzenia wspólników/ walnego zgromadzenia; uchwały organów spółek;
    • błędy organizacyjne związane ze zwoływaniem i przebiegiem zgromadzenia wspólników/walnego zgromadzenia;
    • księga protokołów zw/wz; księga udziałów/księga akcyjna; zasady sporządzania w/w dokumentów.
    2.     Rachunkowość, finanse
    • podstawy rachunkowości;
    • podstawowe pojęcia z zakresu rachunkowości;
    • zasady sporządzania sprawozdań finansowych;
    • podstawowe zasady ewidencji księgowej;
    • dokumentowanie operacji gospodarczych.
    Sesja III
    ZARZĄDZANIE CZASEM I RADZENIE SOBIE ZE STRESEM
    Czas trwania: 2 dni (20 godzin)

    Prowadzący:  Barbara Kątnik

    1.     Zarządzanie czasem
    • metody i techniki planowania czasu;
    • hierarchizacja zadań – priorytety;
    • złodzieje czasu;
    • definiowanie celów zawodowych i prywatnych;
    • organizacja spotkań, narad, konferencji, wyjazdów służbowych oraz imprez firmowych.
    2.     Radzenie sobie ze stresem – warsztat praktyczny
    • definicja stresu i jego wpływu na nasze życie;
    • kluczowe zagadnienia związane z przyczynami i objawami stresu;
    • praktyczne techniki radzenia sobie ze stresem.
    Sesja IV
    KORESPONDENCJA BIUROWA

    Czas trwania: 2 dni (20 godzin)
    Prowadzący: Wioletta Wasilewska, Wojciech Kotłowski
    1.     Komunikacja pisemna – obieg dokumentów
    • podstawowe zasady komunikacji pisemnej;
    • ewidencja korespondencji;
    • przeglądanie i przydzielanie korespondencji;
    • otwieranie przesyłek;
    • odbiór korespondencji;
    • czynności kancelaryjne;
    • sposób wysyłania pism.
    2.     Ryczałty samochodowe – warunki korzystania i zasady naliczania
    3.     Delegacje krajowe i zagraniczne – dokumentowanie i zasady rozliczania

    Sesja V
    DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PROFESJONALNEGO WIZERUNKU KIEROWNIKA BIURA/ ASYSTENTKI
    Czas trwania: 2 dni (20 godzin)


    Prowadząca: Beata Bednarczyk
    1.     Asertywność w biurze
    • asertywny kontakt z klientem zewnętrznym i wewnętrznym: prośby i życzenia – jak mówić „nie” i jak mówić „tak”;
    • konstruktywna krytyka, pochwała;
    • umiejętne przekazywanie poleceń szefa innym pracownikom - delegowanie zadań do osób, które nie są z nimi w zależności służbowej.
    2.     Autoprezentacja – warsztat z kamerą
    • scenki przed kamerą  - rzeczywiste przykłady ze stanowiska pracy kierownika biura/ asystentki:
    • - autoprezentacja - mowa werbalna i niewerbalna;
    • - trudne rozmowy z klientami wewnętrznymi;
    • - trudne rozmowy z klientami zewnętrznymi.
    Sesja VI
    KLUCZOWE UMIEJĘTNOŚCI ZARZĄDZANIA BIUREM
    Czas trwania: 2 dni (20 godzin)

    Prowadzący: Beata Bednarczyk

    1.     Budowanie i kierowanie zespołem
    • rola i zadania lidera zespołu;
    • trudne rozmowy z członkami zespołu;
    • cechy skutecznych liderów;
    • źródła władzy lidera.
    2.     Rozwiązywanie konfliktów w zespole
    • identyfikowanie różnych form konfliktu;
    • style zachowania w sytuacjach konfliktowych;
    • radzenie sobie z konfliktami.
    Sesja VII
    BUDOWANIE PRAWIDŁOWYCH RELACJI Z KLIENTEM WEWNĘTRZNYM I ZEWNĘTRZNYM
    Czas trwania: 2 dni (20 godzin)

    Prowadząca: Wioletta Wasilewska
    1.     Typologia klienta
    • typologia klienta wewnętrznego i zewnętrznego;
    • pozytywne wywieranie wpływu na klienta;
    • algorytmy rozmowy z trudnymi klientami;
    • algorytmy reagowania na skargi i  reklamacji.
    2.     Elementy negocjacji
    • skuteczne metody negocjacji;
    • kluczowe etapy negocjacji;
    • style negocjacji;
    • praktyczne techniki negocjacyjne.
    Sesja VIII
    KLUCZOWE NARZĘDZIA KOMPUTEROWE POMOCNE W PRACY KIEROWNIKA BIURA/ ASYSTENTKI

    Czas trwania: 2 dni (20 godzin)
    Prowadzący: Janusz Gach

    1.     Zaawansowana komputerowa edycja dokumentów tekstowych
    • tworzenie i formatowanie prostych oraz złożonych dokumentów tekstowych;
    • wykorzystanie szablonów, kreatorów w tworzeniu nowego tekstu;
    • makra w przyspieszaniu i optymalizacji pracy;
    • grafika, wykresy, tabele i inne obiekty w dokumencie;
    • wykorzystywanie pól dla automatyzacji dokumentu;
    • arkusz kalkulacyjny MS Excel jako narzędzie profesjonalnej sekretarki;
    • tworzenie bazy adresowej w arkuszu kalkulacyjnym Excel;
    • wielowariantowa korespondencja seryjna.
    2.     Organizacja pola pracy na komputerze
    • porządkowanie i zarządzanie danymi na komputerze;
    • zabezpieczanie programów i danych;
    • segregowanie oraz archiwizacja dokumentów tekstowych;
    • konwersja plików zapisanych w różnych formatach.
    Sesja IX
    ZAWÓD KIEROWNIK BIURA/ ASYSTENTKA DYREKTORA, ZARZĄDU
    Czas trwania: 2 dni (20 godzin)
    Prowadząca: Beata Bednarczyk

    1.     Rola i znaczenie kierownika biura/ asystentki w profesjonalnym funkcjonowaniu biura, departamentu, zarządu
    • rola i znaczenie sekretariatu, biura zarządu w funkcjonowaniu firmy;
    • kluczowe zadania i czynności na stanowisku kierownika biura/ asystentki;
    • wiedza, umiejętności i doświadczenie niezbędne i pożądane na stanowisku kierownika biura/ asystentki;
    • profesjonalne biuro.
    2.     Zawód Kierownika Biura/ Asystentki
    • cechy osobowości profesjonalnego kierownika biura/ asystentki;
    • możliwości rozwoju zawodowego;
    • odpowiedzialność i kompetencja osób zarządzających biurem/ sekretariatem.
    3.     Właściwe relacje z przełożonym
    • zdefiniowanie kluczowych czynności i wymagań pożądanych przez przełożonego – zasady współpracy;
    • kluczowe oczekiwania szefa i kierownika biura/ asystentki w ramach współpracy – algorytm rozmowy;
    • narzędzia komunikacyjne a budowanie prawidłowych relacji – asertywność, analiza transakcyjna;
    • podstawowe błędy we współpracy z bezpośrednim przełożonym;
    • odpowiedzialność za powierzone zadania i podejmowane decyzje na stanowisku kierownika biura/ asystentki.
    Sesja X

    SAVOIR – VIVRE W BIZNESIE
    Czas trwania: 2 dni (20 godzin)
    Prowadzący: Barbara Kątnik, Agnieszka Pasternak

    1.     Savoir – vivre w biznesie
    • złote reguły dobrych manier w biznesie;
    • doskonalenie image kierownika biura/ asystentki;
    • etykieta biznesu: powitania, przedstawianie, tytułowanie, sztuka dyplomacji na co dzień;
    • różnice kulturowe – partnerzy zagraniczni;
    • zasady savoir - vivre w kontaktach biznesowych;
    • etykieta przy stole.

    2.     Sztuka makijażu – warsztat praktyczny

    • pokaz makijażu biznesowego;
    • porady wizażystki.

Inne informacje związane z Marketing

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |