Plan Marketingowy w Twojej Firmie - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem COSM Centrum Organizacji Szkoleń Menedżerskich

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Plan Marketingowy w Twojej Firmie - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Celem szkolenie jest rozwinięcie przez uczestników umiejętności planowania działań marketingowych firmy w oparciu o jasno skonstruowany plan co znacząco zwiększa szanse na skuteczną walkę konkurencyjną. Szkolenie ma za zadanie przybliżyć uczestnikom koncepcje analiz i planowania marketingowego, oraz wypracowanie pragmatycznych decyzji w zakresie zarządzania marketingowego.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Szkolenie rekomendowane jest dla pracowników działów marketingu oraz dla osób decydujących o zakresie stosowania działań marketingowych w przedsiębiorstwie. Ponadto uczestnikami mogą być osoby z działu sprzedaży realizujące dodatkowo funkcje polegające na zbieraniu danych marketingowych.
  • Szczegółowe informacje
    Korzyści dla uczestników
    Podczas szkolenia poznacie Państwo podstawowe typy analiz strategicznych w przedsiębiorstwie, zasady właściwej komunikacji marketingowej, czym jest marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem oraz znaczenie i miejsca Planu Marketingowego w strukturze generalnego planu przedsiębiorstwa. Zdobyte podczas szkolenia umiejętności pozwolą Państwu na przeprowadzenie segmentacji rynku, właściwe pozycjonowanie oferty handlowej oraz na programowanie marketingu mix. Po szkoleniu będziecie Państwo wiedzieli jak w marketingowy sposób podejmować decyzje w przedsiębiorstwie, jak w prosty sposób gromadzić dane marketingowe, jak planować strategię przedsiębiorstwa a przede wszystkim jak sporządzać profesjonalny Plan Marketingowy.

    Program szkolenia
    • Kiedy powstaje plan marketingowy i jakie są cele jego tworzenia
      • Czym jest plan marketingowy na drodze rozwoju firmy?
      • Dlaczego przedsiębiorstwo potrzebuje planowania marketingowego
      • Plan marketingowy elementem strategii rozwoju Twojej firmy
      • Ćwiczenie 1 - Gra strategiczna "Północ - Południe" - jak na strategiczne decyzje o wprowadzaniu nowych produktów wpływa otoczenie i zachowania konkurencji oraz umiejętność przeprowadzania analizy bieżącej sytuacji rynkowej
    • Metody przeprowadzania badań w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu
      • Metody pozyskiwania informacji wewnętrznych i z otoczenia rynkowego
      • Planowanie badań marketingowych
    • Strategiczne analizy w przedsiębiorstwie
      • Analiza SWOT / mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia
      • Analiza BCG / portfolio produktowe
      • Analiza Ansoffa / rozwój rynku czy rozwój produktu
      • Analiza cyklu życia produktu
      • Ćwiczenie 2 - Przeprowadzenie analizy SWOT w odniesieniu do własnego przedsiębiorstwa
      • Ćwiczenie 3 - Przeprowadzenie analizy BCG w odniesieniu do własnej oferty handlowej
    • Segmentacja rynku
      • Komu tak naprawdę sprzedajemy?
      • Segmentacja a ocena rentowności
      • Gdzie zamierzamy szukać nowych klientów
      • Ćwiczenie 4 - Przeprowadzenie analizy Ansoffa / analiza opcji w zakresie wyboru strategii rozwoju produktu, rynku
    • Pozycjonowanie oferty handlowej
      • Badania preferencji odbiorców
      • Co chcemy sprzedawać
      • Komu zamierzamy sprzedawać?
    • Programowanie marketingu mix
      • Analiza cyklu życia produktu firmy
      • Rozwój produktu
      • Wprowadzanie nowych produktów
      • Zarządzanie ofertą produktów
      • Branding
      • Struktura kanałów dystrybucji
      • Wybór odpowiednich kanałów dystrybucji
      • Organizacja kanałów dystrybucyjnych
      • Koszty dystrybucji
      • Metody ustalania ceny
      • Cena a popyt
      • Cele przy ustalaniu cen
      • Wybrane strategie cenowe
      • Promotion mix
      • Reklama
      • Sprzedaż osobista
      • Promocja sprzedaży
      • Public relations i publicity
      • Ćwiczenie 5 - Samodzielne Projektowanie Marketingu Mix w odniesieniu do własnego przedsiębiorstwa
    • Jak tworzyć cele marketingowe w firmie?
      • Jak ustalać cele?
      • Struktura celów mierzalnych
      • Ćwiczenie 6 - Tworzenie Celów Marketingowych dla własnego przedsiębiorstwa
    • Tworzenie strategii marketingowej przedsiębiorstwa
      • Typy strategii marketingowych
      • Tworzenie strategii marketingowej w odniesieniu do strategicznych planów firmy
    • Plan marketingowy w Twojej firmie
      • Struktura planu
      • Odpowiedzialności a podział zadań przy konstrukcji planu
      • Budżetowanie i kontrola
      • Ćwiczenie 7 - Założenia do Planu Marketingowego w Twojej firmie. Praca indywidualna
    • Organizacja działu marketingu w firmie
      • Podstawowe funkcje i zadania
      • Odpowiedzialność, kompetencje i struktura działu
      • Współpraca zewnętrzna
    Metodologia szkolenia
    Warsztaty szkoleniowe. W czasie szkolenia obok klasycznego przekazu uczestnicy przejdą przez różne studia przypadków oraz ćwiczenia z typów analiz strategicznych.

    Czas trwania szkolenia 2 dni szkoleniowe

Inne informacje związane z marketing strategiczny

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |