PIELĘGNIARSTWO STUDIA POMOSTOWE Ścieżka B

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Akademia Polonijna w Częstochowie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły PIELĘGNIARSTWO STUDIA POMOSTOWE Ścieżka B - W ciągu tygodnia - Częstochowa - Śląskie

  • Szczegółowe informacje
    Program studiów
    Ścieżka B


    STANDARDY NAUCZANIA NA KIERUNKU STUDIÓW  

    PIELĘGNIARSTWO – B

     

    Studia zawodowe dla pielęgniarek posiadających świadectwo dojrzałości i będących absolwentami pięcioletnich liceów medycznych, którzy rozpoczęli naukę wcześniej niż   w roku szkolnym 1980/81

     

    WYMAGANIA OGÓLNE

     

    Studia zawodowe na kierunku pielęgniarstwo trwają co najmniej pięć semestrów.

     

    Łączna liczba godzin zajęć dydaktycznych wynosi 3000 W standardach określono 3000, z których 2000 godzin przeznaczono na kształcenie praktyczne (zajęcia praktyczne i praktyki).

     

      SYLWETKA ABSOLWENTA

     

    Absolwent powinien być przygotowany do samodzielnego pełnienia zadań pielęgniarskich ramach funkcji pielęgniarskich obejmujących:

     

    1. Świadczenie opieki zdrowotnej oraz zarządzanie nią:

     

    -          ocena stanu zdrowia pacjenta i rozpoznanie czynników zagrażających zdrowiu,

    -          rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych pacjentów w podstawowej i specjalistycznej opiece zdrowotnej oraz określenie zasobów niezbędnych do ich zaspokojenia,

    -          organizowanie i nadzorowanie opieki pielęgniarskiej z uwzględnieniem aktualnej wiedzy, przyjętych teorii i koncepcji pielęgniarstwa,

    -          wykonywanie świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

    -          ocena wydolności psychofizycznej chorego i jego rodziny w zakresie samoopieki,

    -          organizacja czasu wolnego osobom zdrowym lub chorym w instytucjach opieki zdrowotnej, oświatowych i społecznych,

    -          podejmowanie działań opiekuńczo-wychowawczych w instytucjach opieki zdrowotnej, oświatowych i społecznych,

    -          dokumentowanie procesu pielęgnowania i wykorzystywanie informacji do oceny świadczonej opieki,

    -          przestrzeganie zasad etyki zawodowej, uznanych norm kulturowych i praw człowieka.

     

    2. Promocję i edukację zdrowotną:

    -          prowadzenie poradnictwa w zakresie zdrowego stylu życia,

    -            nauczanie promocji zdrowia w instytucjach oświatowych, uczenie chorego życia z chorobą i niepełnosprawnością,

    -          organizowanie i uczestniczenie w zdrowotnych kampaniach edukacyjnych w środowisku lokalnym i krajowym,

    -          ocena programów edukacyjnych i skuteczności działań edukacyjnych.

     

    3. Działanie w roli uczestnika zespołu opieki zdrowotnej:

    -          współpraca z uczestnikami zespołu w opiece nad człowiekiem zdrowym lub chorym,

    -          prowadzenie edukacji zdrowotnej w zespołach interdyscyplinarnych, w tym szkołapacjentów z astmą oskrzelową, padaczką, cukrzycą, stomią,

    -          organizowanie bezpiecznego środowiska opieki i pracy zespołowej,

    -          współpraca z uczestnikami zespołu w zakresie doskonalenia jakości opieki.

     

    4. Rozwój praktyki pielęgniarskiej, krytycznego myślenia i badań naukowych:

    -          wdrażanie do praktyki pielęgniarskiej wiedzy potwierdzonej naukowo,

    -          poprawa jakości opieki pielęgniarskiej przez wdrażanie nowych metod, technik opieki oraz rozwiązań organizacyjnych,

    -            wyznaczanie obszarów do podejmowania badań naukowych i podejmowanie badań naukowych,

    -          podejmowanie działań związanych z rozwojem zawodowym własnym i innychpielęgniarek,

    -          organizowanie i uczestniczenie w kształceniu przed- i podyplomowym pielęgniarek.

Inne informacje związane z pielęgniarstwo

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |