Misja Firmy Oparta o Wartości - Warsztaty

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Skills Up - Grupa Royal Property Poland

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Misja Firmy Oparta o Wartości - Warsztaty - W ciągu tygodnia - Kraków - Małopolskie

  • Szczegółowe informacje
    Cel szkolenia
    Rozpoczęcie procesu kreowania misji i wizji, z którą utożsamiają się wszyscy pracownicy, która integruje zespół i oparta jest o kluczowe wartości ważne z punktu widzenia zarządzania firmą.

    Paradoksem jest, że niejednokrotnie misję firmy formułuje webmaster, który akurat pisze stronę firmową i w zakładce misja firmy należy coś wpisać. Inne misje powstały przy okazji pisania reklamowych folderów dla klientów. Jeszcze inne są wynikiem pracy jedynie kilku członków ścisłego zarządu firmy i zapisane jedynie w gabinecie prezesa, a szeregowy pracownik zapytany o misję firmy wzrusza ramionami lub odpowiada, że: „jest gdzieś na stronie”.

    Istnieją jednak na świecie firmy, które rozpoczęły swą działalność od zapisanej misji kilku wizjonerów (założycieli firmy) i w doskonały sposób, przez wiele lat komunikują misję wszystkim nowym pracownikom, odnosząc w ten sposób nieprawdopodobny sukces.

    Można zrobić jeszcze jedną wartościową rzecz. Wykreować sytuację, w której pracownicy sami sformułują misję firmy, działu, stanowiska pracy opartą o te same wartości, które są również wyznawane przez założycieli i właścicieli firmy. Taka spójność w wizji i misji zapewnia właściwą motywację i ułatwia zarządzanie firmą.

    Cel osiągniemy poprzez
    Warsztaty, które w toku pracy grupowej wygenerują listę wartości i będą podstawą do odkrycia i sformułowania prawdziwej (podświadomie realizowanej) misji. W przypadku większych firm cel osiągniemy poprzez cykl ćwiczeń z poszczególnymi działami, osobami kluczowymi w firmie, zarządem, a następnie może nastąpić proces uwspólniania misji i listy wartości na dużej firmowej konferencji, będącej jednocześnie ważnym wydarzeniem w historii firmy.

    Korzyści dla Uczestników szkolenia
    Weryfikacja wartości da odpowiedź zarówno firmie jak i pracownikom, czy są we właściwym miejscu i z właściwymi ludźmi. Jeżeli nie ma punktów wspólnych na poziomie przekonań i wartości w przyszłości pojawią się konflikty i zaniknie możliwość dalszej współpracy. Ewidentną korzyścią będzie uwspólnienie listy wartości (nazwanie rzeczy po imieniu), rozumienie w ten sam sposób tych samych treści, zdefiniowanie kim naprawdę jesteśmy jako firma i dokąd dążymy.

    Możliwe jest, że dużym bonusem będzie wykreowanie brzmienia samej misji firmy już w toku warsztatów, lub przynajmniej sformułowanie jej pierwotnego kształtu, który pozwoli spojrzeć w przyszłość z właściwej perspektywy oczami wszystkich pracowników firmy.
    Metody Pracy jakie stosujemy podczas szkolenia
    Zastosujemy warsztaty psychologiczne, techniki medytacji i wizualizacji, burzę mózgów, ćwiczenia indywidualne i w małych zespołach, dyskusję, kreatywne rozwiązywanie opcji, prezentacje, uaktywnianie prawopółkulowego myślenia niestandardowymi metodami.

    Szkolenie szczególnie polecamy dla

    Wszystkich, firm, instytucji i organizacji, które chcą stworzyć zgrany, umotywowany zespół oparty o osoby wyznające te same wartości. Polecamy również dla firm, których misja (pomimo, że poprawnie zapisana i słuszna) nie jest właściwie komunikowana, a pracownicy nie utożsamiają się z jej przesłaniem.

    Szkolenie doskonale wpasowuje się w potrzeby działu firmy (np. handlowy, call center, księgowość, magazyn, biuro) jako szkolenie, które zjednoczy pracowników danego działu wokół wspólnej misji i wizji będącej częścią misji całej firmy.
    Program szkolenia
    1. Przełamanie barier lewopółkulowego myślenia:
      • zapoznanie się uczestników (łamanie lodów),
      • indywidualne prezentacje odkrywające karty,
      • rozbudzenie zasobów kreatywnego myślenia (rytm, przestrzeń, ruch, wizualizacja),
        Metoda rozbudzania kreatywnego prawopółkulowego myślenia może być dopasowana do specyfiki grupy i klimatu szkolenia np. warsztat plastyczny lub sesja rytmiczna, wprowadzająca w lekki trans, taniec, techniki wizualizacji i medytacji, gra barw i kolorów i inne aktywności głównie z dziedziny sztuki uaktywniające zasoby prawej półkuli mózgu.
    2. Stworzenie listy wartości:
      • warsztat indywidualny,
      • ćwiczenia w parach i grupach,
      • dyskusja moderowana,
      • przetarg, polegający na wykreowaniu wspólnej listy wartości (firmy, działu, organizacji)
        Taka lista wartości jest fundamentem do stworzenia (odkrycia) właściwej misji, ułatwia późniejsze rozwiązywanie wszystkich kwestii i jest niezwykle pomocna w weryfikowaniu pracowników. Odniesienie do wartości powinno towarzyszyć każdej ważnej decyzji.
    3. Tożsamość jako fundament misji:
      • kim jestem, ćwiczenia indywidualne,
      • role jakie pełnimy w życiu,
      • kim jesteśmy jako firma, organizacja, dział,
      • praca w grupach, prezentacje.
    4. Misja firmy:
      • proces odkrywania własnej misji życiowej,
      • praca nad tworzeniem misji firmy, działu, organizacji,
      • stworzenie „nowej” wersji misji, czyli odkrycie tego co naprawdę czujemy, widzimy i o czym powiemy, że jest nasze.
    5. Co dalej- strategia realizacji misji i osiągania celów:
      • czym są cele,
      • jak je wyznaczać,
      • jak je osiągnąć,
      • jak pracować z celem niezrealizowanym.
    6. Podsumowanie i zakończenie.

Inne informacje związane z komunikacja w biznesie

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |