Którędy do Sukcesu, Czyli Budowanie Ścieżek Kariery - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Akademia Rozwoju Twórczego „SKY”

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Którędy do Sukcesu, Czyli Budowanie Ścieżek Kariery - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Szczegółowe informacje
    CEL: Najważniejszym celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy na temat znaczenia i zasad budowania ścieżek kariery, praktyczne wykorzystanie narzędzi zarządzania zasobami w celach rozwojowych Celem jest rozwój umiejętności rozpoznawania zasobów pracowników oraz wykorzystywania potencjału pracowników podczas planowania rozwoju firmy

    Cele pośrednie:
    • Rozwijające refleksje osobiste
    • Doskonalenie umiejętności zarządzania potencjałem pracowników
    • Doskonalenie umiejętności budowania stabilnego zespołu
    • Minimalizacja zjawiska odchodzenia najwartościowszych pracowników
    • Zdobycie wiedzy z obszaru planowania ścieżek rozwoju
    Program kursu
    Dzień dobry - Wprowadzenie i prezentacja celów szkolenia
    • Krótka prezentacja programu
    • Oczekiwania uczestników
    • Ćwiczenie integracyjne
    Budowanie ścieżek kariery jako element strategii personalnej firmy
    • Gdzie jesteśmy i jaki jest stan organizacji pod względem zasobów ludzkich?
    • Gdzie chcemy być i jaki stan chcemy uzyskać w przyszłości?
    • Jak to osiągnąć?
    Znaczenie kultury organizacyjnej dla zarządzania kadrami
    • System wartości i ukierunkowanie rozwoju
    • System motywacyjny jako odzwierciedlenie systemu wartości
    • Rekrutacja i selekcja pracowników pod względem najbardziej pożądanych cech osobowości
    • Styl kierowania i rola pracy zespołowej
    • System komunikacji i klimat organizacyjny
    • Identyfikacja z firmą i jej misją
    Kryteria uwzględniane przy tworzeniu planu rozwoju pracownika
    • Określenie pożądanych kwalifikacji pracownika
    • Określenie niezbędnych doświadczeń zawodowych
    • Analiza wyników osiągniętych w realizacji wcześniejszych zadań
    Czynniki decydujące o planowaniu kariery
    • Indywidualne preferencje zawodowe pracowników
    • Predyspozycje pracowników
    • Możliwości pozyskania i rozwijania niezbędnych kompetencji
      i kwalifikacji
    • Cele i możliwości firmy w zakresie szkolenia i awansowania pracownika
    Diagnoza potencjału rozwojowego pracownika
    • Rozmowa dotycząca kariery (system wartości, najważniejsze aspekty pracy, zakres zainteresowań zawodowych, stopień przywiązania do firmy)
    • Badanie kwalifikacji
      • Przedmiot analizy: osobowość, umiejętności, kondycja fizyczna; osobista analiza SWOT;
      • Metody badania: dane z okresowej oceny pracowniczej, obserwacja na miejscu pracy, rozmowa, ankieta, kwestionariusz, coaching indywidualny, assessment i development center, obserwacja podczas szkoleń i badanie efektywności szkoleń
    Cechy planu ścieżki kariery zawodowej
    • Spójność z rodzajem działalności firmy
    • Dostosowanie do obecnej i przyszłej kultury organizacyjnej
    • Uwzględnienie różnorodnych elementów funkcji personalnej: ocena, kształcenie, przesunięcia poziome, awans i degradacja pracownika
    • Elastyczność – uwzględniający zmiany wewnątrz
      i na zewnątrz organizacji
    • Zawierający co najmniej dwa warianty rozwoju
    Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej
    • Określenie ścieżki awansu z uwzględnieniem perspektywy czasowej
    • Stopień szczegółowości planowania w perspektywie czasu
    • Uwzględnienie faz rozwoju indywidualnego i czynników społecznych
    • Uwzględnienie alternatywnych wariantów rozwoju zawodowego
    • Ustalenie sposobu weryfikacji postępów w rozwoju
      i nabywania kwalifikacji
    Zespół odpowiedzialny za planowanie ścieżek kariery
    – skład i zadania

    • Kogo powinniśmy zaprosić do pracy nad projektem,
      by zminimalizować błędy,
    • Jak konsultować i komunikować nasze pomysły
    • Zasady budowania zespołu odpowiedzialnego za planowanie ścieżek kariery
    Korzyści i zagrożenia wynikające z budowania ścieżek kariery
    • Dla organizacji
    • Dla pracownika
    Co potem? Proces zmiany osobistej
    • Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
    • Wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności
      w praktyce
    • Plan zmiany osobistej
    Metodyka zajęć:
    Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz testy i ćwiczenia, studia przypadków, pracę indywidualną, symulacje i mini-wykłady
    z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie – ćwiczą różne sytuacje w małych grupach, z możliwością konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność
    i zabawę, poprzez osobiste doświadczenie, przyjazny nastrój
    i bezpieczną atmosferę.

Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |