Home > Kursy i Szkolenia > Rachunkowość Finansowa > Warszawa > Jak Napisać Studium Wykonalności Projektów Inwestycyjnych Współfinansowanych ze Środków UE - Szkolenie - Warszawa - Mazowieckie

Jak Napisać Studium Wykonalności Projektów Inwestycyjnych Współfinansowanych ze Środków UE - Szkolenie

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Masters Centrum Szkolenia Biznesu

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Jak Napisać Studium Wykonalności Projektów Inwestycyjnych Współfinansowanych ze Środków UE - Szkolenie - W ciągu tygodnia - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Celem szkolenia jest
    ● poznanie metod, narzędzi i technik umożliwiających przygotowanie studium
    wykonalności
    ● nabycie umiejętności opracowywania analiz finansowych i ekonomicznych niezbędnych w przygotowaniu studium wykonalności i będących ich częścią .
    ● poznanie dobrych praktyk i najczęściej popełnianych błędów sporządzania SW
    ● nabycie umiejętności weryfikacji studium wykonalności opracowanych przez
    zewnętrznych wykonawców /doradców.
  • Profil słuchacza / Wymogi
    Szkolenie skierowane jest do
    ● pracowników jednostek samorządowych którzy przygotowują lub oceniają studium wykonalności
    ● przedstawicieli przedsiębiorstw i instytucji planujących realizację inwestycji z udziałem środków finansowych UE.
    ● pracowników firm konsultingowych, niezależnych doradców zajmujących się
    pozyskiwaniem funduszy unijnych dla swoich klientów.
  • Szczegółowe informacje
    Część  I – Studium wykonalności
    1. Wprowadzenie
    2. Miejsce studium wykonalności w procesie inwestycyjnym
    •   w jakim momencie tworzyć studium wykonalności
    •   logika i chronologia prac nad SW
    •   pre*fesibility study
    3. Omówienie zawartości i zasad tworzenia SW pop kątem ubiegania się o wsparcie
    UE
    •   cele oraz logika SW
    •   wykład na temat zawartości SW
    4. Wymagania w zakresie FS dla poszczególnych etapów projektów: case study i
    dyskusja
    •   krótkie omówienie punktu ‘Stan aktualny’, a następnie określenie celów projektu oraz
    wskazania planów i dokumenty, które mogą być pomocne w przygotowaniu tego
    rozdziału  
    •   praca w grupach nad przypadkiem
    •   prezentacja poszczególnych grup – uwagi uczestników i prowadzących
    •   krótkie omówienie punktu ‘Możliwe warianty’, następnie uczestnicy określają, jakie
    warianty rozwiązania problemu mogą być brane pod uwagę, określenie logiki
    interwencji, wybór najlepszego wariantu a zdiagnozowane problemy  
    •   praca w grupach
    •   prezentacja poszczególnych grup – uwagi uczestników i prowadzących
    •   omówienie i dyskusja punktu realizacja projektu oraz stan po realizacji projektu
    – omówienie, co się w tym opisie powinno znaleźć; uczestnicy wyrażają uwagi, co
    jeszcze można dołączyć, aby lepiej udokumentować realność FS
    •   omówienie i dyskusja punktów wykonalność instytucjonalna– prowadzący omawia,
    co w tej części SW analizie powinno się znaleźć , prosimy także uczestników o uwagi,
    jakie jeszcze informacji (źródła danych) można przeprowadzić, aby lepiej
    udokumentować realność SW
    Część II – Analiza ekonomiczno4finansowa projektu
    I. Informacje na temat ekonomiczno 4 finansowej części SW 
    II. Wprowadzenie do finansów:
    •   nakłady inwestycyjne na realizację projektu
    •   źródła finansowania projektu
    •   przychody ze sprzedaży – kalkulacja przychodów
    •   prognoza kosztów eksploatacyjnych inwestora
    •   rachunek zysków i strat dla projektu
    •   rachunek przepływów pieniężnych inwestora w okresie realizacji i eksploatacji
    projektu
    •   analiza kosztów*korzyści – analiza finansowa projektu
    •   analiza kosztów*korzyści – analiza ekonomiczna projektu
    III. Realizacja tematu: ekonomiczno 4 finansowej części SW: case study 
    •   nakłady inwestycyjne oraz nakłady odtworzeniowe
    •   koszty operacyjne i amortyzacja
    •   kapitał obrotowy
    •   przychody operacyjne
    •   sprawozdania finansowe (Rachunek zysków i strat)
    •   kalkulacja luku finansowej i struktury finansowania projektu
    •   analiza przepływów gotówki (trwałość projektu)
    •   analiza ekonomiczna 
    •   metody oceny opłacalności finansowej i ekonomicznej projektu (FNPV/C i FRR/C
    FNPV/K, FIRR/K, ENPV, ERR, B/C)
    •   analiza ryzyka projektu
    IV. Omówienie najczęściej popełnianych błędów przy sporządzaniu SW
    •   analiza spójność wewnętrznej projektów z celami działań
    •   analiza spójność projektów z celami działań
    •   koszty kwalifikowane i niekwalifikowane
    •   podsumowanie, pytania i uwagi

Inne informacje związane z Rachunkowość Finansowa

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług. Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek. Zobacz więcej  |