Studia Podyplomowe - Zarządzanie Oświatą

Więcej informacji

Studia Podyplomowe - Zarządzanie Oświatą

  • Cele Celem studiów jest przygotowanie profesjonalnej kadry w zakresie zarządzania instytucjami oświatowymi oraz kadry kierowniczej do pracy w szkolnictwie. Studia pomogą Słuchaczom w kształtowaniu praktycznych umiejętności organizacji funkcjonowania szkół oraz innych placówek oświatowych na płaszczyźnie problemów "miniorganizacyjnych" i "maksiorganizacyjnych", również związanych z funkcjonowaniem w ramach struktur Unii Europejskiej.
  • Praktyki Program zajęć uwzględnia najnowsze wymagania prawne i organizacyjne związane z zarządzaniem oświatą. Oprócz zajęć teoretycznych, Słuchacze odbywają praktykę kierowniczą w wybranej placówce oświatowej.
  • Profil słuchacza / wymogi Studia adresowane są do pracowników placówek oświatowych: dyrektorów i wicedyrektorów szkół oraz innych placówek oświatowo-wychowawczych, kierowników samorządowej administracji oświatowej, pracowników nadzoru pedagogicznego. Stąd ich realizacja odbywa się wspólnie z Małopolskim Kuratorium Oświaty.
  • Szczegółowe informacje Przedmioty
    • Podstawy organizacji i zarządzania
    • Prawo oświatowe
    • Kierowanie i administrowanie placówką oświatową
    • Kierowanie zmianą
    • Zarządzanie finansami
    • Zarządzanie jakością
    • Przygotowywanie wniosków w ramach funduszy UE dla polskiego systemu edukacji
    • Projektowanie programu placówki oświatowej
    • Organizacja procesu pedagogicznego placówki oświatowej
    • Technologia informacyjna w zarządzaniu oświatą
    • Placówka a środowisko lokalne - elementy marketingu
    • Techniki komunikacji interpersonalnej
    • Negocjacje i sposoby rozwiązywania konfliktów
    • Psychologiczne podstawy skutecznego zarządzania
    • Innowacje w systemie edukacji
    • Socjologia małych grup
    • Seminarium dyplomowe
    • Praktyka kierownicza
    • Liczba godzin ogółem: 320 (z praktyką kierowniczą minimum 24 godziny) 
    Liczba semestrów: 2
Więcej informacji

Inne informacje związane z administracja w edukacji